TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

boeffer

16 mar 2026, 23:11

Als de verzekering nee zegt dan blijven de boten liggen. Omdat veilig te krijgen zal men dat stuk land moeten bezetten en leg het evtl vol mijnen. Zo'ne snelle met zijn draagbare raketlanceerder moet dan al goed gek/zat of gedrogeerd zijn.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Golf 5

Gisteren, 04:12

Vreselijk , Trump steekt alles in gang , en dan zou iedereen moeten bijstaan .
Knettergek is die man , vraag hem kostenplaatje oorlog .

Charlie Maru

Gisteren, 10:27

Wat had hij dan verwacht ?.....dat hij op thee-bezoekje ging ? :roll:

Afbeelding

https://www.hln.be/buitenland/trump-zeg ... ~a0af8e08/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

Gisteren, 10:46

Trump gedraagt zich als een dwaas. Nochtans is hij degene die anderen - vooral democraten - als "low IQ" labelt en verkondigt dat hij 'a very stable genius' is die zelfs een oom heeft die prof was aan het MIT.

De low IQ people:
- Joe Biden - Kamala Harris - Maxine Waters - Tim Walz.

Ook media-mensen zijn dom: Jennifer Rubin van de WaPo en uit de entertainment sector: Robert De Niro

Vergeet ook Jerome Powell niet, de FED-baas.

Maar nu is hij verbaasd omdat de andere terugslaat als je hem aanvalt...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

twistenopdemaan

Gisteren, 10:47

https://us.123rf.com/450wm/altitudevisu ... d-with.jpg
image.jpeg
image.jpeg (50.32 KiB) 261 keer bekeken
Een Griekse scheepsmagnaat wil met spookduikboten oliepijpleidingen onder de straat van hormuz installeren
Spinnst du oder was

Charlie Maru

Gisteren, 17:14

Weet hij, en beseft hij nog wat hij eigenlijk zegt ? :roll:

Afbeelding

https://www.hln.be/buitenland/oorlog-am ... ?slug_rd=1

En dees kan er ook nog wel bij.......

Afbeelding

https://www.hln.be/buitenland/hoofd-ter ... ~aaef3370/

voorn

Gisteren, 18:37

De oorlog tegen Irak was ook gebaseerd op valse beweringen
Wie zat daar achter?

E.T.

Gisteren, 20:49

De Joden

Wil.

Gisteren, 22:30

Vergeet je geen woordje? →→ "De ...... joden!"
:roll: :(

boeffer

Gisteren, 23:10

Dat die boten niet weg kunnen via dat Suez kanaal, mss te smal of boten te groot, diepgang of moeten ze die richting niet zijn.
Pech dat Iran vele speedboten heeft (die de piraten daar gebruikten?), weer een nieuw obstakel. Die militairen zullen dat wel oplossen. Houdt de druk op de ketel!
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Charlie Maru

Vandaag, 09:33

boeffer schreef:
Gisteren, 23:10
Dat die boten niet weg kunnen via dat Suez kanaal, mss te smal of boten te groot, diepgang of moeten ze die richting niet zijn.
Je verwart de Rode Zee met de Perzische Golf......

Fred1950

Vandaag, 11:19

Gehoord op Studio Brussel ( maar ben er niet zeker van ) : Irak zou olie gaan exporteren via Turkije ....

t,a,v. @boeffer en volgens Google AI :

Ja, tankschepen kunnen door het Suezkanaal varen. Het kanaal is een cruciale route voor het transport van olie en vloeibaar gas tussen Azië en Europa

Maar ... op het einde van de Rode Zee - met het Suez kanaal in het noorden ervan - liggen er ook kapers op de loer , en dus mijden de reders daar ook al doorvaart.

( Google AI weet nu toch al eens ALLES beter , nietwaar :lol: : Reders mijden momenteel grootschalig de Rode Zee en de Straat van Hormuz vanwege aanhoudende veiligheidsrisico's, met name aanvallen door Houthi-rebellen en spanningen met Iran. )

Dicksy

Vandaag, 12:12

door Fred1950 » 44 minuten geleden
t,a,v. @boeffer en volgens Google AI :

Ja, tankschepen kunnen door het Suezkanaal varen. Het kanaal is een cruciale route voor het transport van olie en vloeibaar gas tussen Azië en Europa
image.png
image.png (208.23 KiB) 82 keer bekeken

De schepen die in de Golf van Oman liggen zouden rechtsomkeer kunnen maken maar de geladen schepen die in de Perzische golf liggen kunnen deze niet verlaten. En het zijn net die lege olietankers die de Perzische Golf willen binnen varen om zich te bevoorraden. Om als geladen tanker de Perzische Golf te verlaten moet men altijd de Straat van Hormuz passeren. AI heeft in deze gelijk enkel en alleen als de Straat van Hormuz niet afgesloten is.
En laten nu net de Houti's in Jemen dreigen om de toegang tot de Rode Zee ook te willen afsluiten. Dus....het zit daar potdicht in die regio.

Fred1950

Vandaag, 15:34

Bwa ... stop de ruwe olie in vaten en vervoer ze per trein tot in Oman... Hoe doet men het trouwens waar de oliebron niet zo meteen dichtbij een haven ligt. LNG , dat is een ander paar mouwen ...

Wil.

Vandaag, 16:41

Fred1950 schreef:
Vandaag, 15:34
Bwa ... stop de ruwe olie in vaten en vervoer ze per trein tot in Oman...
:lol: :lol: :lol:

't Is toch niet te geloven, hé? De wereld verbruikt dagelijks 100 miljoen vaten olie. 20 miljoen daarvan komen via de Straat van Hormuz.

"stop die olie in vaten" zegt Fredje :lol: