TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Dicksy

Gisteren, 19:07

Trump is niet te schatten :P :P :lol: :lol:
De Japanse premier Sanae Takaichi arriveerde in het Witte Huis, waar haar gesprekken met Donald Trump begonnen. Voordat de gesprekken van start gingen, kregen journalisten de gelegenheid om vragen te stellen.

Een Japanse verslaggever vroeg de Amerikaanse president waarom hij zijn bondgenoten, waaronder Japan, niet had gewaarschuwd voor een aanval op Iran.

Trumps antwoord bracht de vragensteller in verlegenheid:
"Waarom heb je me niets verteld over Pearl Harbor?"
Dat noem ik nu eens een gevatte reactie :lol:

Charlie Maru

Gisteren, 19:40

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

Gisteren, 20:44

In plaats van Zwarte Piet af te voeren, zouden ze dat beter doen met Zotte Pete: de Europeanen zijn nu "de ondankbare bondgenoten"
:evil:

image.png
image.png (410.68 KiB) 118 keer bekeken
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

Gisteren, 20:55

België is gevraagd om "bij te dragen aan passende maatregelen om de veilige doorvaart door de Straat van Hormuz te waarborgen". Dat valt te horen in regeringskringen.

Duitsland, Frankrijk, Italië, Japan, Nederland en het Verenigd Koninkrijk lieten donderdag in een gezamenlijk persbericht weten dat ze bereid zijn om bij te dragen aan een veilige doorvaart van de straat van Hormuz
"Lieten donderdag"....en ik vermoed dus dat dit vandaag is gezien het tijdstip van publiceren in de link van Charly Maru. Een beetje druk van de VS en Hegseth in de voorgaande dagen en de broekschijterkes draaien al bij.

sibarita

Gisteren, 22:19

Afbeelding

Laag IQ en laag E.Q
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Charlie Maru

Gisteren, 23:24

Den Donald zal wel zeggen dat er een fout in zat....... :roll: 8) 8)

Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

boeffer

Gisteren, 23:25

Nu Qatar zich laat horen zal het mss iets gemakkelijker zijn om daar te gaan meehelpen. Je weet vriendjes helpen mekaar en rammelen met je voeten ginds. Bij deze ernstige waarschuwing tegen elkaar kun je ze mss vertrouwen. Er werd al eerder om hulp gevraagd(verdediging).
Met zoveel geld ginds van gans de wereld zal er wel een oplossing komen(amen).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Dicksy

Vandaag, 09:49

Zoals ik gisteren al aanhaalde:
door Dicksy » Gisteren, 20:55
"Lieten donderdag"....en ik vermoed dus dat dit vandaag is gezien het tijdstip van publiceren in de link van Charly Maru. Een beetje druk van de VS en Hegseth in de voorgaande dagen en de broekschijterkes draaien al bij.
wordt vandaag ook zo gezien door Isolde Van den Eynde (HLN):
Isolde Van den Eynde: “Gisteren klonk nog een keiharde ‘neen’ tegen bully Donald Trump om militaire steun te bieden, nu keren NAVO-landen al hun kar. De druk is enorm”
https://www.hln.be/opinie/isolde-van-de ... ~abd720bc/

Wil.

Vandaag, 12:29

Pest of cholera.

frits1955

Vandaag, 12:38

Alsof het de eerste keer zou zijn dat de Belgische marine actief is in de Straat van Hormoez...
In 1987 - tijdens de 10-jarige oorlog tussen Iran en Irak - waren er ook Belgische mijnenvegers aanwezig om de koopvardijschepen te beschermen terwijl Irak en Iran de "tankeroorlog" uitvochten in de Straat van Hormoez.

frits1955

Vandaag, 12:47

"Waarom heb je me niets verteld over Pearl Harbor?"
Dat is geen gevatte reactie - dat is vooral een bijzonder grove en dwaze reactie die nergens op slaat. Had Japan dan zijn rechstreekse vijand - de VS - eerst op de hoogte moeten brengen van die nakende aanval?
Er was toen geen sprake van "eerst bondgenoten op de hoogte brengen" - de enige "bondgenoten" waren de andere asmogendheden nl. Italië en Duitsland en die hadden geografisch en geopolitiek volstrekt niets van doen met Pearl Harbor en de oorlog tussen de VS en Japan in de Pacific.

Wil.

Vandaag, 14:49

Zot tot de 3e macht:

image.png
image.png (327.51 KiB) 39 keer bekeken

Wil.

Vandaag, 14:57

Anne Applebaum (historica en journaliste, Pulitzer Prize winnares) slaat nagels met koppen:

Donald Trump denkt niet strategisch. Hij denkt ook niet historisch, geografisch of zelfs rationeel. Hij legt geen verband tussen de acties die hij op een bepaalde dag onderneemt en de gebeurtenissen die weken later plaatsvinden. Hij denkt er niet over na hoe zijn gedrag op de ene plek het gedrag van andere mensen op andere plekken zal beïnvloeden.

Hij overweegt de bredere implicaties van zijn beslissingen niet. Hij neemt geen verantwoordelijkheid wanneer deze beslissingen verkeerd uitpakken. In plaats daarvan handelt hij op basis van een bevlieging en impulsen, en wanneer hij van gedachten verandert – wanneer hij nieuwe bevliegingen en impulsen voelt – liegt hij simpelweg over wat hij eerder heeft gezegd of gedaan.

twistenopdemaan

Vandaag, 16:08

image.png
Trump wil 30000 robot militairen in Brussel inzetten voor zijn beveiliging tijdens de top meeting
Spinnst du oder was