In de Vier Seizoenen reeks 42 Lente 2026
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Wilde eend, Anjelier en mammyretro, van harte bedankt voor de mooie verjaardagskaarten, ze staan te blinken op de tafel in de hal. Het deed echt deugd.
Naar huisarts geweest voor een kleine raadpleging. Moest eigenlijk de dermatoloog hebben , maar de eerste dag dat ik kan komen is in SEPTEMBER. Maar ik heb allemaal bloedrode vlekken, vooral op mijn rechtervoorarm. En het minste dat ik me stoot, bloedt dat ook. Huisarts zei dat dit van de vele cortisone kwam die ik per dag moet innemen. Maar ik had 2 prangende vragen waarvoor ik bang was voor het antwoord. Neen het zijn geen ouderdomsvlekken en 2, nee, ik ga dat niet krijgen in mijn gezicht. Oef, was meteen blij.
Moet er nu 2 soorten zalf opdoen. Eentje gedurende de dag en dan 2X/dag, een heel vette zalf. Daar moet ik een verband ronddoen, want je moet deze zalf er echt zichtbaar "opleggen". Dus moet ik dat wel inpakken, anders hangt alles vol zalf.
Daar het gisteren nog goed weer was, met Matice gaan wandelen in het bos.Vond hij heerlijk. Vandaag zal
de wandeling korter zijn, want de mooie pré lentedagen zijn voorbij. Als het stortregent gaan we wel niet.
Krakje, van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe kroost op 4 voetjes. Geniet ervan. Maak maar veel foto's want de pups worden heel snel groot.
Oma - C, jij bent nog vlug moe met een heel kleine inspanning te doen. Ik denk dat je echt wel eerst op krachten moet komen. Probeer heel veel te rusten als dat mogelijk is.
Zo, ik ga douchen en mijn planning maken voor vandaag, ik heb vandaag een goede dag met dragelijke pijn. Dus daar moeten we van profiteren.
Liefs aan jullie allen een dikke sterkteknuffel voor hen die er eentje kunnen gebruiken.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Allereerst een uitgestelde verjaardagswens voor Clive.
Vergeet ik nu echt alles de laatste tijd?
Ik ga mij moeten reorganiseren vrees ik.
Komt door gebrek aan verschillende mineralen, die dan weer niet meer opgenomen worden, ten gevolge van bepaalde medicatie. Zo blijft een mens bezig.
Ìk maar spierversterkende oefeningen doen.
Lees ik op de bijsluiter van medicatie: kan spierzwakte veroorzaken.
Ja, zeg!
Het weer weet het niet goed vandaag: regen, wind, zon, terug regen...
Heb al gestreken.
Deze namiddag een paar broeken verkorten.
Er was reductie op en ik draag dat merk graag en die winkel gaat er mee ophouden...
Dan maar twee broeken ineens gekocht.
Gelijk hoe het weer draait maak er een gezellige namiddag van.
Vergeet ik nu echt alles de laatste tijd?
Ik ga mij moeten reorganiseren vrees ik.
Komt door gebrek aan verschillende mineralen, die dan weer niet meer opgenomen worden, ten gevolge van bepaalde medicatie. Zo blijft een mens bezig.
Ìk maar spierversterkende oefeningen doen.
Lees ik op de bijsluiter van medicatie: kan spierzwakte veroorzaken.
Ja, zeg!
Het weer weet het niet goed vandaag: regen, wind, zon, terug regen...
Heb al gestreken.
Deze namiddag een paar broeken verkorten.
Er was reductie op en ik draag dat merk graag en die winkel gaat er mee ophouden...
Dan maar twee broeken ineens gekocht.
Gelijk hoe het weer draait maak er een gezellige namiddag van.
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
ik ben op, kan een late winterdip zijn wie weet het, voel me moe en beetje triestig waarom,
is het omdat er 2 honden bijgekomen zijn, want soms word het teveel voor mij,
en de jongelui verstaan dit niet zij zijn nog jong, het was kalm zonder en allen maar poesen,
die durven niet meer in huis komen, 2 zitten meestal in mijn kamer, zitten ze rustig,
de andere komen haastig eten en weer weg, och sorry voor wat ik schrijf maar zo voel ik me vandaag,
morgen hoop ik dat beter zal zijn, dan ben ik een paar uurtjes weg,
met vriendinnen ergens iets gaan eten want entje verjaart, grtjs van krakje,

is het omdat er 2 honden bijgekomen zijn, want soms word het teveel voor mij,
en de jongelui verstaan dit niet zij zijn nog jong, het was kalm zonder en allen maar poesen,
die durven niet meer in huis komen, 2 zitten meestal in mijn kamer, zitten ze rustig,
de andere komen haastig eten en weer weg, och sorry voor wat ik schrijf maar zo voel ik me vandaag,
morgen hoop ik dat beter zal zijn, dan ben ik een paar uurtjes weg,
met vriendinnen ergens iets gaan eten want entje verjaart, grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Clive: de verjaardagskaart is graag gedaan. Ik had die eergisteren gepost ( pas in de namiddag als de ophaling al voorbij was) , en ik sta versteld dat je ze al hebt. Deze keer geen kwaad woord over de post.
Krakje: ik kan dat goed geloven dat je moe en op bent. Zo 2 hondjes ineens waarvan eentje 4 maanden oud is, geeft direct veel werk en gedoe.
Vandaag alle soorten weder gehad: zon, regen, wind en hagel.
Het was ook ukjesdag zoals elke woensdag. De macaroni was vlug op, ik had extra gemaakt omdat ik wel dacht dat broer en zus van ukkemeisje 2 dat ook wel lusten. Ik had ook spaghetti, maar ze verkozen macaroni.
Tot morgen, allemaal.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, jij bent niet te laat hoor. Ben maandag pas jarig
Net toen ik gisteren ging wandelen met Matice kregen we een regenbui en hagel op ons hoofd. Matice was not amused wat de hagel betreft. Hij wou heel vlug terug naar huis. En dat ben ik van hem niet gewend. Had nochthans zijn jas aan, maar onze held op sokken vond de hagel er echt teveel aan.
Hij heeft zo'n bal die lawaai maakt als hij rolt, wel ook daar is hij bang van, hij zou nog liever een wilde ijsbeer voor hem staan hebben. De bal ligt in de kast, onaangeroerd, ik ga hem aan mijn huisarts geven voor zijn hond, moet toch nog een staaltje ochtendurine gaan afgeven. En dit moet ik in het kastje buiten de praktijk leggen, geef dan meteen de bal mee.
Vandaag komt er een pakje aan. Tussen 12:00H en 16:00H. Kan ik dat na nazicht meteen betalen. Ben ik daarvan af.
In de mate dat het gaat, ben ik in stukjes en beetjes begonnen aan de lenteschoonmaak. Ben begonnen op het gelijkvloers. Maar heb er bewust geen einddatum opgeplakt, want vaak heb ik de één of andere opstoot dat ik enkel het licht HH kan doen en soms zelfs dat niet. En als ik er dan een einddatum opkleef, dan ben ik me daar weer aan in het opjagen.
De fiscale attesten zijn aan het binnenkomen. Ik heb er al 2 gehad.Eentje voor Kom op tegen kanker en eentje voor hulphonden voor mensen die zeer slecht zien of blind zijn. Moet nu nog 2 attesten hebben.
Die worden bij de belastingaangifte toegevoegd.
Zo, ik ga eraan beginnen. Liefs aan jullie allemaal en een dikke sterktknuffel voor hen die er eentje kunnen gebruiken.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

hier is het ook in stukjes en blokjes en ik probeer ook niet voorspellen wanneer het klaar moet zijn .Want mijn rustpauzes worden groter maar wat gedaan is gedaan denk ik .Moet dan hier ook met twee buiten gaan smorgens en smiddags een klein blokje rond savonds met hulp een grotere toer .En de dagelijkse dingen eten maken enz moeten ook gebeuren .Heb wel al een plaats gedaan en ook met hulp een kast weggedaan .Al wat ik niet nodig heb doe ik weg .Ik hou niks meer bij wat weg is weg .Nog drie plaatsen dat moet gebeuren .afijn ja ieder heeft zo zijn problemen maar tracht er de moed in te houden .

-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Wat een koude wind buiten.
Deze voormiddag naar plantencentrum voor een mannelijke kiwiplant. De vrouwelijke heb ik al jaren staan , en vorig jaar gaf die voor het eerst vruchten t. t. z vruchtjes. Sommige waren echt klein. Nu blijkt als je daar een mannelijke plant naast zet, krijg je grotere vruchten. Dus dat dan maar gedaan, maar ik zou nog 2 à 3 jaar moeten wachten, hij moet nog een beetje groeien
Manlief kijkt naar de koers, het is bijna elke dag koers.
Tot morgen, allemaal.
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
gisteren een leuke namiddag gehad met mijn vriendinnen,
goed gegeten in de Chinese wok, zoveel als je kunt eten,
gepensioneerde betalen niet zoveel als anderen,
die verjaart betaalt het eten, en op haar verjaardag is voor haar gratis,
heb veel werk met die woefjes, eentje wil altijd spelen dat is die boeren fox,
de cocker spaniel moet nog geleerd worden om kommiskes buiten te doen,
we denken dat ze daar niks mee gedaan hebben, want diertje heeft buiten grote schrik,
ze is vier maanden oud, 2 poezen beginnen al weer even terug bij ons te komen
wel met bevroren poten maar het is een begin,
het was fris buiten toch even met de hondjes buiten vertoefd om hen te gewennen aan de lucht,,
grtjs van krakje,

goed gegeten in de Chinese wok, zoveel als je kunt eten,
gepensioneerde betalen niet zoveel als anderen,
die verjaart betaalt het eten, en op haar verjaardag is voor haar gratis,
heb veel werk met die woefjes, eentje wil altijd spelen dat is die boeren fox,
de cocker spaniel moet nog geleerd worden om kommiskes buiten te doen,
we denken dat ze daar niks mee gedaan hebben, want diertje heeft buiten grote schrik,
ze is vier maanden oud, 2 poezen beginnen al weer even terug bij ons te komen
wel met bevroren poten maar het is een begin,
het was fris buiten toch even met de hondjes buiten vertoefd om hen te gewennen aan de lucht,,
grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40