Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

11 apr 2026, 20:04

Poetin jaagt ze zonder verpinken de dood in. Dat geven Russen onder elkaar nu ook toe.

image.png
image.png (252.84 KiB) 397 keer bekeken
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

12 apr 2026, 19:16

In 10 jaar Afghanistan-oorlog heeft Rusland 15.000 dode soldaten terug naar huis gebracht.
Vandaag is dat het aantal dat Rusland in één maand verliest in UA!

Wil.

14 apr 2026, 19:15

En dat geldt ook voor Bart De Wever

image.png
image.png (287.51 KiB) 343 keer bekeken

Wil.

14 apr 2026, 19:48

De Russen bombarderen een dam bij Kharkiv.
Zelensky heeft al eerder voorspeld dat ze dit zouden doen. Poetin maakt nog nauwelijks een meter vooruitgang. Het enige wat hij nog kan, is de bevolking terroriseren; oorlogsmisdaden, het handelsmerk van Putler.

image.png
image.png (275.63 KiB) 342 keer bekeken

Dicksy

15 apr 2026, 13:42

JD Vance: Het stopzetten van de hulp aan Oekraïne is 'een van de dingen waar ik het meest trots op ben wat de Trump-regering heeft gedaan'.
JD Vance heeft gezegd dat het verminderen van de Amerikaanse militaire steun aan Oekraïne een van de dingen is waar hij het meest trots op is sinds hij in de regering zit.
Tijdens een evenement in Georgië voor de conservatieve groepering Turning Point, haalde de Amerikaanse vicepresident herinneringen op aan een bijeenkomst van een Oekraïens-Amerikaan in het kader van zijn campagne voor de Senaat, waar hij werd aangesproken op zijn opmerkingen over steun aan Kiev.
"Deze persoon werd erg boos op me omdat ik zei dat we de financiering van de oorlog in Oekraïne moesten stopzetten," aldus Vance.
"Ik geloof daar nog steeds in, en het is een van de dingen waar ik het meest trots op ben dat we als regering hebben gedaan: we hebben Europa verteld dat als ze wapens willen kopen, dat kan, maar de Verenigde Staten kopen geen wapens meer en sturen die niet meer naar Oekraïne. We zijn gewoon uit die markt gestapt."
Sinds Donald Trump vorig jaar weer aan de macht kwam, hanteert Washington een radicaal andere aanpak ten aanzien van de hulp aan Oekraïne dan onder zijn voorganger Joe Biden.
Een nieuw hulppakket, bekend als het PURL-mechanisme (Prioritised Ukraine Requirements List), werd in juli vorig jaar aangekondigd door de Amerikaanse regering. Dit betekende echter geen terugkeer naar volledige en onvoorwaardelijke steun voor Oekraïne; in plaats daarvan zullen NAVO-landen Amerikaanse wapens aanschaffen en aan Oekraïne leveren zonder financiële hulp van Washington.
Bron: SkyNews - 15/04/2026 - 12.16 uur.
Net zoals in het Midden-Oosten is de oorlog tegen Iran niet de oorlog van Europa en is de oorlog in Oekraïne niet de oorlog van d VS. Ook de NAVO is niet betrokken in beide conflicten, dus ieder zijn besognes.
Als de Europese landen Oekraïne willen steunen met een groepsaankoop (meestal goedkoper) aan wapens dan weet Europa waar ze te koop zijn. Het verplicht Europa tot niets en zij zijn vrij om te kopen waar ze willen.

Wil.

15 apr 2026, 16:53

Vance en Trump hebben een boemerang weggegooid. Nu is het even wachten...

Charlie Maru

15 apr 2026, 17:09

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fazal

15 apr 2026, 19:30

Weet soms iemand hoe we van die verdomde reclame kunnen afgeraken? :twisted:
Ad-Blocker is niet (of niet meer) gratis!

Charlie Maru

15 apr 2026, 19:45

Fazal schreef:
Ik weet niet waar je dat haalt.....

Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

Gisteren, 00:12

Fazal schreef:
Ik gebruik een andere AdBlock : https://getadblock.com/en/ Die laat zich trapsgewijs instellen ... Werkt bijzonder goed tezamen met Chrome : https://getadblock.com/nl/chrome/ Speciaal voor Firefox gebruikers : https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... r-firefox/

Odulleke

Gisteren, 07:42

Fazal schreef:
Raar, ik gebruik ook de gratis versie van Ad-Blocker en heb geen last van reclame. Staat hij bij extensies wel actief ingesteld?

Wil.

Gisteren, 11:03

In Rusland heeft er niemand nood aan adblockers: Poetin heeft het internet afgeschaft. :lol: :lol:

Wil.

Gisteren, 14:37

Poetin heeft alweer ± 20 burgers van Oekraïne vermoord. De oorlogsmisdaden blijven zich opstapelen. Dat wordt een serieus dossier voor Den Haag.

Wil.

Gisteren, 15:05

't Is nog maar een voorstel, maar de richting die het uitgaat, krijgt vorm:

image.png
image.png (261.55 KiB) 105 keer bekeken

Fred1950

Gisteren, 15:36

Er is nog meer : "VK stuurt dit jaar nog eens 120.000 drones naar Oekraïne"

https://www.haarlemsdagblad.nl/buitenla ... 57962.html

Wie beweert dat UA die drones zelf maakt ?