Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

07 mei 2026, 20:06

De inkomsten van Rusland door de verkoop van olie/gas voor de eerste 4 maanden van het jaar, ligt 7% lager dan een jaar geleden.

Nochtans heeft RU 2 maanden lang kunnen profiteren van hoge olieprijzen en van het pauzeren van de oliesancties door de VS.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

07 mei 2026, 20:07

De 9 mei-viering zal veilig verlopen, zo wordt aangekondigd:

image.png

Dicksy

Gisteren, 12:59

https://www.politico.eu/newsletter/fore ... -lectures/
(Door Jamie Dettmer - 8 mei 2026 22:30)

Europa is de toespraken van Zelensky beu.

"Zelenskyy in het bijzonder, en niet alleen Zelenskyy, maar ook veel andere Oekraïners, geloven echt dat ze niet alleen voor Oekraïne vechten, maar voor heel Europa en het Westen. En daarom hoeven ze niemand dankbaar te zijn, niemand te bedanken of hun eisen te temperen," aldus een Republikeinse expert op het gebied van buitenlands beleid die Kiev in het verleden heeft geadviseerd en die anoniem wil blijven om openhartig te kunnen spreken. "Hij is er heilig van overtuigd dat Europa Oekraïne iets verschuldigd is. Dat beïnvloedt zijn denken en zijn retoriek. Maar hij houdt er geen rekening mee dat niet alle Europeanen er hetzelfde over denken."

Fred1950

Gisteren, 16:51

Ik ben Zelensky zijn gezeem over Europa al lang beu. Wat wou die allemaal krijgen en wat heeft hij als een klein kind "het Westen" al allemaal kunnen ontfutselen ....

Wil.

Gisteren, 17:03

Fred1950 schreef:
Gisteren, 16:51
Ik ben Zelensky zijn gezeem over Europa al lang beu. Wat wou die allemaal krijgen en wat heeft hij als een klein kind "het Westen" al allemaal kunnen ontfutselen ....
Recent nog 90 miljard, Fredje :lol:

Wil.

Gisteren, 17:05

Zelensky legt de belediging er dik bovenop:

'Ik beslis dat een parade mag gehouden worden op het Rode Plein' :lol:

Wedden dat Poetin van louter colère morgen een kraamkliniek en een kinderdagverblijf bombardeert?

image.png
image.png (170.79 KiB) 31 keer bekeken

Wil.

Gisteren, 20:45

image.png
image.png (514.08 KiB) 17 keer bekeken