De VRT en censuur

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn

02 jun 2026, 18:04

Hoe is die situatie daar eigenlijk?
De ene na de andere rijdt daar zomaar niet door de afsluiting
Als het juist in een zijwaartse straat is. Kan men beter voor de bocht ook een licht plaatsen.

audibac

02 jun 2026, 18:23

Er zijn veel van die schoolbus chauffeurs waar ik mijn kinderen niet zou laten meegaan , en niet alleen daar hoor ook met de lijn , ik ben 40 jaar chauffeur geweest (niet met de bus hoor een vrachtwagen ) ge wilt het niet weten .
Dit is de plaats van het tragisch ongeval

Afbeelding
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

E.T.

02 jun 2026, 19:10

voorn schreef:
Als het juist in een zijwaartse straat is. Kan men beter voor de bocht ook een licht plaatsen.
Bord en lichten staan recht voor hun neus als ze in die zijstraat zijn, probleem is dat als je daar al stopt alle voertuigen die op de rechte weg staan te wachten tot de trein voorbij is van "rechts" komen en dat je die allemaal moet voorlaten ... en dat kunnen sommigen blijkbaar niet en gaan dus snel snel voorbij EN oversteken.

voorn

03 jun 2026, 11:26

En hoe komt dat?
Ze doen alsof bijrijders allemaal cowboys zijn.
Maar waar men niet over spreekt is het feit dat de tijdsdruk de laatste jaren massaal is toegenomen.
Werken en files. Het was vroeger helemaal anders. Wij waren bijna altijd op tijd op het werk.
En nu verschieten dat men te rap rijdt en roekeloos wordt.
Begin dan met een andere uurregeling.

Fred1950

03 jun 2026, 12:27

voorn schreef:
Hoe is die situatie daar eigenlijk?
De ene na de andere rijdt daar zomaar niet door de afsluiting
Heel lang geleden , toen de mensen nog verstand hadden , waren er geen "halve" slagbomen , maar was er een stevige slagboom die de ganse weg in beide rechtingen afsloot. OK , dat waren duurdere dingen , nu zijn die gewoon van "plastiek" ( kunststof ).

Dit is een foto van later , en toen waren en twee "halve" slagbomen die over de volledige weg terecht kwamen. Het moet blijkbaar veel goedkoper worden , en dat eist dus zijn tol aan slalommers ...

Afbeelding

Een paar foto's van enkelvoudige slagbomen over de volledige breedte over de weg .... Waarom kan dat nu niet meer ?

Untitled603.png
Untitled603.png (314.68 KiB) 118 keer bekeken
Untitled604.png
Untitled604.png (332.24 KiB) 118 keer bekeken

voorn

03 jun 2026, 13:44

Die halve slagbomen zijn er gekomen om niet vast te komen zitten.
Ik heb zelfs als kind de wachter uit het seinhuisje gekend die de spoorweg met een groot hek afsloot.

Odulleke

03 jun 2026, 13:47

Het gebeurt hier dagelijks dat bij filevorming de mensen op de sporen staan aan te schuiven ipv ervoor. Als dan zo'n stevige slagbomen sluiten dan zit je als ratten in de val. Eigenlijk is het steeds hetzelfde als men zich aan de regels houdt dan bestaan er geen onveilige overwegen

Fred1950

03 jun 2026, 14:02

voorn schreef:
Ik heb zelfs als kind de wachter uit het seinhuisje gekend die de spoorweg met een groot hek afsloot.
Wat is de kans om tussen slagbomen vast te komen zitten ? Waarom zou een auto dan "toevallig" komen vast te zitten ( tenzij voor een zelfmoordpoging ).
Odulleke schreef:
03 jun 2026, 13:47
Het gebeurt hier dagelijks dat bij filevorming de mensen op de sporen staan aan te schuiven ipv ervoor. Als dan zo'n stevige slagbomen sluiten dan zit je als ratten in de val. Eigenlijk is het steeds hetzelfde als men zich aan de regels houdt dan bestaan er geen onveilige overwegen
Op een overweg tijdens een file vast zitten is puur een gebrek aan IQ . Je gaat NIET op de sporen gaan rijden als er aan de andere kan van de overweg in de file geen plaats meer is voor één wagen.
Men zou de afstand tussen de sporen en de slagboom ook nog best eens kunnen vergroten. Dat kan in sommige omstandigheden een botsing vermijden als de wagen in staat is om nog wat in langsrichting van de sporen te manouvreren.

Ik ga ook geen weg met verkeerslichten oversteken als er aan de andere kant geen plaats is vrijgekomen. Als de lichten op rood gaan versper je immers het verkeer van de zijstraat , en dat is om problemen vragen.

voorn

03 jun 2026, 15:34

De tweede inbreuk op dezelfde plaats; is een verzinsel volgens de camerabeelden van de overweg.
Wie haalt zoiets in zijn hoofd.

Odulleke

03 jun 2026, 17:05

Fred1950 schreef:
03 jun 2026, 14:02
voorn schreef:
Op een overweg tijdens een file vast zitten is puur een gebrek aan IQ . Je gaat NIET op de sporen gaan rijden als er aan de andere kan van de overweg in de file geen plaats meer is voor één wagen.
Men zou de afstand tussen de sporen en de slagboom ook nog best eens kunnen vergroten. Dat kan in sommige omstandigheden een botsing vermijden als de wagen in staat is om nog wat in langsrichting van de sporen te manouvreren.

Ik ga ook geen weg met verkeerslichten oversteken als er aan de andere kant geen plaats is vrijgekomen. Als de lichten op rood gaan versper je immers het verkeer van de zijstraat , en dat is om problemen vragen.
Ik zie het hier dagelijks dat mensen bij file op de sporen aanschuiven. Ik blijf er gewoonlijk voor staan met vaak het getoeter en het geknipper met lichten achter mij. De afstand tussen de sporen en de slagbomen vergroten haalt ook niets uit want ipv 1 auto gaan er twee of drie tussen staan. Hoeveel zijn er niet die een kruispunt met verkeerslichten blokkeren? Hier hebben ze aan elk verkeerslicht aan de grote baan gearceerde stroken gemaakt maar toch denken velen, dat is niet voor mij.

Fred1950

03 jun 2026, 18:51

Odulleke schreef:
..... De afstand tussen de sporen en de slagbomen vergroten haalt ook niets uit want ipv 1 auto gaan er twee of drie tussen staan......
Dat zou alleen helpen als een vluchtstrook wanneer een wagen gevangen zit tussen twee volledig gesloten slagbomen over de ganse weg. Bij halve slagbomen zoals die van tegenwoordig kan die in princiep nog ontsnappen.

Ik laat ze ook achter mij toeteren als ik voor groen stil sta en er geen plaats aan de overkant meer vrij is..

boeffer

03 jun 2026, 23:41

De ticketautomaat staat aan de andere zijde. Dra kunt ge geen tickets meer kopen in de trein.
Maar er staan camera's voor de spoorlopers of lange trucks die onder de slagboom zitten. Steeds zijn er nieuwelingen die het proberen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Odulleke

04 jun 2026, 09:41

Fred1950 schreef:
03 jun 2026, 18:51
Odulleke schreef:
..... De afstand tussen de sporen en de slagbomen vergroten haalt ook niets uit want ipv 1 auto gaan er twee of drie tussen staan......
Bij halve slagbomen zoals die van tegenwoordig kan die in princiep nog ontsnappen.

Ik laat ze ook achter mij toeteren als ik voor groen stil sta en er geen plaats aan de overkant meer vrij is..
Ik kan je niet volgen een paar posts hiervoor pleit je, zoals vroeger, voor stevige volledige slagbomen en nu ben je blijkbaar voorstander van halve slagbomen.

voorn

04 jun 2026, 10:39

Iedereen zelfs politici moeien zich met de zaak
Afgaande over klachten die er dan wel of later waren.
Laat het perket zijn werk doen; mischien was de man wel verblind door de zon.
De media moet berichten en niet oordelen en zeker feiten degelijk onderzoeken i.p.v sensatie.

E.T.

04 jun 2026, 10:52

Het parket ... wees maar zeker dat de verschillende verzekeringen er een boeltje gaan van maken.

's Morgens staat de zon in't oosten.