De VRT en censuur
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik ben wel degelijk voorstander van volle slagbomen , maar die zijn er blijkbaar niet meer. Met de halve slagbomen bestaat nog eventueel de kans dat diegene die zich op de sporen bevindt kan ontsnappen. Dat is dan het enige voordeel ervan. Die halve slagbomen leiden tot slalom rijden tussen de slagbomen door van zowel auto's , brommers en fietsers ( en zelfs voetgangers ) zoals al op veel filmkes van de NMBS te zien is. Maar blijkbaar is dat voor hen geen reden om terug volle slagbomen te installeren.Odulleke schreef: ↑04 jun 2026, 09:41Ik kan je niet volgen een paar posts hiervoor pleit je, zoals vroeger, voor stevige volledige slagbomen en nu ben je blijkbaar voorstander van halve slagbomen.
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Het zijn geen filmpjes van NMBS maar Infrabel, NMBS heeft niets te maken met sporen en overwegen. Waarom volle slagbomen installeren? Het is niet omdat er vele bestuurders goedleers zijn dat er iets moet veranderen. Het is toch duidelijk rood licht en slagbomen dicht is stoppen. Er zijn ook vele roodrijders in het dagelijkse verkeer moet men daarom alle kruispunten aanpassen?Fred1950 schreef: ↑04 jun 2026, 11:24Ik ben wel degelijk voorstander van volle slagbomen , maar die zijn er blijkbaar niet meer. Met de halve slagbomen bestaat nog eventueel de kans dat diegene die zich op de sporen bevindt kan ontsnappen. Dat is dan het enige voordeel ervan. Die halve slagbomen leiden tot slalom rijden tussen de slagbomen door van zowel auto's , brommers en fietsers ( en zelfs voetgangers ) zoals al op veel filmkes van de NMBS te zien is. Maar blijkbaar is dat voor hen geen reden om terug volle slagbomen te installeren.![]()
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
OK , Infrabel filmkes. Uiteraard moet men stoppen , maar wat doe je er aan als ze dan toch slalom rijden. Wagens kan men eventueel nog klissen en beboeten als de nummerplaat kan gelezen worden , maar wat doe je met brommers , fietsers en voetgangers. Orde en tucht is al lang verleden tijd ....Odulleke schreef: ↑04 jun 2026, 12:20.....
Het zijn geen filmpjes van NMBS maar Infrabel, NMBS heeft niets te maken met sporen en overwegen. Waarom volle slagbomen installeren? Het is niet omdat er vele bestuurders goedleers zijn dat er iets moet veranderen. Het is toch duidelijk rood licht en slagbomen dicht is stoppen. Er zijn ook vele roodrijders in het dagelijkse verkeer moet men daarom alle kruispunten aanpassen?
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Bij ongevallen met zo'n personen heb ik niet het minste medeleven of compassie. Ik zou zelfs zeggen eigen schuld dikke bult. De enige personen waar ik compassie mee heb zijn de treinbegeleider en de machinist die dragen dat jaren of zelfs levenslang met zich mee.Fred1950 schreef: ↑04 jun 2026, 12:53OK , Infrabel filmkes. Uiteraard moet men stoppen , maar wat doe je er aan als ze dan toch slalom rijden. Wagens kan men eventueel nog klissen en beboeten als de nummerplaat kan gelezen worden , maar wat doe je met brommers , fietsers en voetgangers. Orde en tucht is al lang verleden tijd ....Odulleke schreef: ↑04 jun 2026, 12:20.....
Het zijn geen filmpjes van NMBS maar Infrabel, NMBS heeft niets te maken met sporen en overwegen. Waarom volle slagbomen installeren? Het is niet omdat er vele bestuurders goedleers zijn dat er iets moet veranderen. Het is toch duidelijk rood licht en slagbomen dicht is stoppen. Er zijn ook vele roodrijders in het dagelijkse verkeer moet men daarom alle kruispunten aanpassen?
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Mss gaat men enkel voor't grof geld, aan mijn voordeur zo 'ne vuilbak als flitsbak. Op 2 uur tijd had men er al 70. Als een school haringen volgt men steeds(ik ben beter) zijn voorganger.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk