Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

05 jun 2026, 20:21

Oekraine heeft een vrachschip van Azerbaijan aangevallen. Volgens Zelenksy was het geladen met "gestolen" Oekrains graan. :roll: Op die manier maakt Zelensky nieuwe "vrienden" , nietwaar.

Wil.

06 jun 2026, 10:27

In Azerbaijan wonen ook collaborateurs die met de vijand samenwerken om het gestolen graan te verschepen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

07 jun 2026, 11:17

image.png

De rode lijn: wat RU had afgesproken met OPEC.
De blauwe lijn: wat er in realiteit werd geproduceerd in RU.

Wil.

07 jun 2026, 13:46

image.png

De lange arm van het leger van UA reikt nu al 2000 km ver. Een raffinaderij werd daar in brand geschoten.

Wil.

07 jun 2026, 15:19

image.png

De terroristenstaat Rusland bombardeert een fabriekje voor babyvoeding. 4 werknemers lieten het leven. Vermoord door Poetin.

Wil.

Gisteren, 15:51

Poetin heeft de afgelopen nacht de kerncentrale van Zaporizhia aangevallen. De aanval was gericht tegen een gebouw waar de afgewerkte brandstof (spent fuel) wordt opgeslagen. Die spent fuel moet nog jarenlang worden gekoeld, anders krijg je een meltdown met gevolgen die gelijkaardig kunnen zijn als Tsjernobyl.

Poetin heeft die aanval laten uitvoeren , maar zal UA als schuldige aanduiden, dat wordt verwacht. De kerncentrale zelf ligt onder controle van de Russen. De werknemers daar zijn voornamelijk Oekraïners.

Naarmate de Russen meer en meer in de verdediging worden gedrukt - en vooral op de Krim - zal Poetin steeds gevaarlijkere acties ondernemen. De kerncentrale van Zaporizhia is zo één mogelijk 'wapen' dat hij kan inzetten. Het bombarderen van de dammen op de rivier is een andere weg die hij ook wel wil bewandelen. De menselijke en milieuschade zou enorm zijn. Een aanval op de Baltische staten staat ook op zijn lijstje, en waarom niet ... Armenië, dat het voorbije weekend pro-Europees gestemd heeft?

De kat komt meer en meer in het nauw. We mogen nog rare sprongen verwachten, maar dat zal dan ook het laatste zijn wat die dictator-massamoordenaar heeft gedaan.

Wil.

Gisteren, 21:46

Over Armenië gesproken ....

image.png

Wil.

Gisteren, 21:51

Moeilijk hapje om door te slikken, vatniks :lol:

image.png