Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Er komt eindelijk wat verandering in dat wespennet. Als men inzoomt op de kleine rode stipjes in de gele vlek zie je gearcheerde gele vlekken. Zouden dat "nesten" zijn waar dronepiloten zich ingegraven hebben ?Fred1950 schreef: ↑31 mei 2026, 22:01Het raakt me niet omdat het steeds op hetzelfde gezaag over die "arme Oekrainers , oude vrouwtjes en kinderen" neerkomt. Op de duur word je dat "gewoon" en twijfel je over de echtheid ervan.
Wat me meer interesseert is dit prentje :
De licht blauwe vlekjes zijn stukjes terrein van amper enkele vierkante kilometer waar er blijkbaar Oekrainers actief zijn. De gele , niet gearceerde , gebieden groeien steeds maar verder aan , maar zijn blijkbaar nog geen definitief veroverd gebied.
Sommige media spreken over Kostiantynivka als een waar "wespennest" waar niemand zich nog ietwat durft te bewegen. De wespen zijn zowel drones van UA als van RU die constant in de lucht aanwezig zijn. Al weken lang is er geen beweging aan dat front , tenminste . als je hier nog over een front kunt spreken.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Nu zijn ze al 4 jaar aan het vechten met duizenden doden en vernielingen.
Voor een regio waar wat Russen wonen
Hadden ze niet beter van Oekraine een federale staat gemaakt met de Donbas als regio
zoals hier. Met uitgebreide bevoegdheden.
Alleman content en niks geweld.
Behalve de machts wellust van Poetin.
Hadden ze niet beter van Oekraine een federale staat gemaakt met de Donbas als regio
Behalve de machts wellust van Poetin.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Oekraine had al een vorm van federaties. De president die in 2014 verdreven werd was hoofd van de "Partij van de regio's" ( Partija rehioniv ) . Die partij is door Zelensky nu verboden ( net zoals Hitler alle partijen verbood , behalve dan zijn eigen NSDAP ). Lees https://www.knack.be/factcheck/factchec ... -partijen/ en https://nos.nl/artikel/2367168-oekraien ... -oppositie . De Krim genoot al van een vergedreven autonomie.voorn schreef: ↑Vandaag, 10:35Nu zijn ze al 4 jaar aan het vechten met duizenden doden en vernielingen.
Behalve de machts wellust van Poetin.![]()
( Google AI )
"De Partija rehioniv (2001–2014) was een conservatieve, pro-Russische partij die voornamelijk steun vond in het oosten en zuiden van Oekraïne. De partij domineerde de Oekraïense politiek tot de val van Janoekovytsj tijdens de Revolutie van de Waardigheid (Euromaidan) in 2014"
Die "Revoluie" ( staatsgreep ) had niet hoeven plaats te vinden. Oekraiene had heel goed met de EU kunnen samenwerken zonder Rusland de rug toe te keren , maar ja , dan was er een Verhofstadt die er volledig anders over dacht. ( https://www.youtube.com/watch?v=rQnXo2HMriQ ). Samengevat zegt hij : "we zullen sancties opleggen aan Oekraine , tenzij dat je de regering omver werpt , en dan zullen we u helpen",
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Neen, daar wonen Oekraïners maar omdat een aantal van hen Russisch spreekt, noemt Poetin hen Russen. Zijn degenen die hier Frans spreken dan ook Fransen?
De oorlog duurt vandaag al langer dan de eerste W.O. Die heeft 1568 dagen geduurd. Poetins 3-daagse SMO duurt nu al 1569 dagen. Het is de grootste Europese oorlog sinds 1945.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Twee punten:
1. inderdaad, die machtsgreep van Janoekovitsj had niet hoeven plaats te vinden. Een president moet de beslissingen van het parlement bekrachtigen. Punt.
2. een soeverein land mag zelf beslissen met wie het wil samenwerken. Dat is precies de definitie van 'soevereiniteit' : niemand kan je zeggen wat je moet doen.

"Eerlijk gezegd zou ik niet verbaasd zijn als Oekraïne deze oorlog uiteindelijk wint. Ze vernietigen bijna elke dag minstens één Pantsir-raketsysteem. Wij worden elke nacht getroffen door drones. En toch wordt ons op tv verteld dat alles volgens plan verloopt!"
Dat is het begin van een korte video waarin een RU FSB-man klaagt over de situatie.
Dat is het begin van een korte video waarin een RU FSB-man klaagt over de situatie.

De laatste maanden stuurt Poetin meer en meer drones af op de burgerbevolking van UA. De resultaten zijn zichtbaar. De terrorist jaagt het aantal burgerslachtoffers de hoogte in.
Ik hoop dat ik hem nog in Den Haag kan zien verschijnen. Deze oorlogsmisdadiger moet achter de tralies!
Ik hoop dat ik hem nog in Den Haag kan zien verschijnen. Deze oorlogsmisdadiger moet achter de tralies!

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.