Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

24 jun 2026, 23:08

Het is ver gekomen: Poetin moet in Kazakhstan gaan bedelen voor een olielevering :lol:

image.png
image.png (235.51 KiB) 250 keer bekeken

Wie zei ook weer: “Russia is a gas station masquerading as a country”
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

25 jun 2026, 08:07

Wil. schreef:
24 jun 2026, 23:08
Het is ver gekomen: Poetin moet in Kazakhstan gaan bedelen voor een olielevering :lol:

.....

Wie zei ook weer: “Russia is a gas station masquerading as a country”
Misschien krijgt Kazakhstan hiervoor "gratis" ruwe olie voor in de plaats :D Gaat Zelensky hierdoor nu ook Kazakhstan gaan bombarderen ? 8)

voorn

25 jun 2026, 08:46

Neen. Maar wel Wit Rusland als die mee in de ooplog stappen, wat Poetin graag wil.

Wil.

26 jun 2026, 13:33

image.png

Dit is een satellietbeeld van de Krim. Daarop zijn de grote toegangswegen te zien. Op al die wegen hebben de Oekraïners de bruggen gebombardeerd.

De uitweg via de Kerch-brug blijft open. Ingeweken Russen kunnen die weg voorlopig nog gebruiken om terug te keren naar hun eigen land.

Wil.

Gisteren, 17:11

Oekraïense verdedigers hebben de Grondwetdag duidelijk op de kaart gezet

Sinds vannacht hebben langeafstandssancties twee Russische olieraffinaderijen bereikt — Slavjansk in Krasnodar, op ~300 km afstand, en een in de regio Jaroslavl, ~700 km van onze grens (de 5e grootste van het land!)

Elke slag verzwakt de oorlogsmachine van de RU bezetter — en brengt vrede dichterbij.
Video

Wil.

Gisteren, 17:18

image.png
image.png (376.81 KiB) 121 keer bekeken

Fred1950

Gisteren, 18:25

Wil. schreef:
...
Elke slag verzwakt de oorlogsmachine van de RU bezetter — en brengt vrede dichterbij.
....
... of de "Totaler Krieg" .... Diegenen die denken dat ze met verwaande hoogmoed , manisch zelfvertrouwen en breedsprakerigheid de Russen op de knieën krijgen , zouden ze zich wel eens heel erg kunnen vergissen.

boeffer

Gisteren, 18:46

Zijne buur Xi zal toch wat rede brengen, het fabriek van de wereld wil ook deze positie behouden.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

Gisteren, 19:28

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
...
....
... of de "Totaler Krieg" .... Diegenen die denken dat ze met verwaande hoogmoed , manisch zelfvertrouwen en breedsprakerigheid de Russen op de knieën krijgen , zouden ze zich wel eens heel erg kunnen vergissen.
Waarmee kan het dan wel, Fred? Geef je suggesties eens.

Volgens mij heb je de mentale ingesteldheid van de Russen beschreven toen ze in 2022 'eventjes op max. 1 week Kiev gingen pakken'. Bekijk het plaatje twee postings hogerop: kilometerslange rijen tanks en op de staatszender waren ze al aan het vieren voordat er één schot werd gelost.

Precies zoals je het verwoord hebt.

Fred1950

Gisteren, 20:23

Wil. schreef:
Gisteren, 19:28
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
...
....
Waarmee kan het dan wel, Fred? Geef je suggesties eens.

Het kan niet met steeds maar met de Russen met drones te blijven bestoken. Dat is de repressieve methode in de stiijl van "wij zijn de sterksten , en dus moet je onderdanig plooien naar onze eisen" Dat is de oeroude attitude sinds de Romeinen. Luister naar wat de Russen willen , wat hun motivering was om Oekraine binnen te vallen , en hoe hier met diplomatie uit te geraken. Met steeds maar raffinaderijen te bombarderen ga je net het tegenovergestelde bereiken. En wees ervan overtuigd , de Russen gaan de Donbas en de Krim niet meer terug afstaan tenzij de NAVO in een "preventieve" oorlog zelf Rusland zou binnenvallen. Maar dan is het hek helemaal van de dam , nietwaar.

Wil.

Gisteren, 20:33

Met steeds maar raffinaderijen te bombarderen ga je net het tegenovergestelde bereiken.
Dat is precies de methode die de Russen hanteren: de energiecentrales van UA bombarderen en bovendien de bevolking terroriseren door drones in woonblokken te laten belanden. Bovendien worden daarvoor ook de ballistische raketten gebruikt.

Zo gaan ze er dus volgens jouw logica niet komen.
Genoteerd.

Wil.

Gisteren, 20:37

Een liter benzine kost op de Krim nu omgerekend €2,5 . Maar aangezien de koopkracht van een gemiddeld maandloon daar 3 keer lager is, is de benzine er gruwelijk duur. Alsof wij €7,5 per liter zouden moeten betalen.

Dat is wat de Oekraïners doen met de Krim: het schiereiland wordt afgezonderd en drooggelegd. Binnenkort ook onvoldoende water en voedsel. Yvan go home!

Fred1950

Gisteren, 20:40

Wil. schreef:
Gisteren, 20:33
Met steeds maar raffinaderijen te bombarderen ga je net het tegenovergestelde bereiken.
Dat is precies de methode die de Russen hanteren: de energiecentrales van UA bombarderen en bovendien de bevolking terroriseren door drones in woonblokken te laten belanden. Bovendien worden daarvoor ook de ballistische raketten gebruikt.

Zo gaan ze er dus volgens jouw logica niet komen.
Genoteerd.
De Russen bombarderen om te beletten dat ze zelf aangevallen worden. Zonder elektriek kunnen de 12 Volt batterijen van de drones niet opgeladen worden. :lol: :P UA drones zijn ook "per abuus" al in woonblokken in Moskou terecht gekomen , nietwaar.

Wil.

Gisteren, 20:45

Fred1950 schreef:
Gisteren, 20:40
De Russen bombarderen om te beletten dat ze zelf aangevallen worden. Zonder elektriek kunnen de 12 Volt batterijen van de drones niet opgeladen worden. :lol: :P UA drones zijn ook "per abuus" al in woonblokken in Moskou terecht gekomen , nietwaar.
Je reacties zijn van hetzelfde niveau als je "ideeën" :roll: over trein - en tramsporen .

Wil.

Gisteren, 20:47

image.png
image.png (125.81 KiB) 55 keer bekeken

Zoals ik aangekondigd heb: binnenkort onvoldoende voedsel. Elke vorm van cultureel leven of ontspanning is al verboden. Poetin maakt het leven van de Russen beter.