Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

28 jun 2026, 20:47

Wil. schreef:
28 jun 2026, 20:45
Fred1950 schreef:
28 jun 2026, 20:40
De Russen bombarderen om te beletten dat ze zelf aangevallen worden. Zonder elektriek kunnen de 12 Volt batterijen van de drones niet opgeladen worden. :lol: :P UA drones zijn ook "per abuus" al in woonblokken in Moskou terecht gekomen , nietwaar.
Je reacties zijn van hetzelfde niveau als je "ideeën" :roll: over trein - en tramsporen .
Dat komt omdat ik geen zin meer heb om op je gezaag te antwoorden. Het is te vermoeidend. :P

werewoef

28 jun 2026, 22:02

Wat als de Rus naar het atoom-wapen grijpt ? Naar het schijnt bestaan die ook in de vorm van een valies-grootte .

werewoef
AMEN en AUM

sibarita

28 jun 2026, 22:45

https://www.youtube.com/shorts/GmGIkJQtvG4

Kan in Rusland niet geopend worden : Youtube ook geblokkeerd !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.

Gisteren, 12:48

Vandaag las ik een goede analogie omtrent het wereldbeeld van dictator Poetin:

De verovering van Oekraïne zou een ernstige bedreiging vormen voor de Europese veiligheid. Autoritaire regimes stoppen nooit wanneer ze eenmaal de roes van succes hebben geproefd. Een draak kun je nooit "genoeg voeren", want de essentie van zijn bestaan is overheersing en controle. Sterker nog, hij gelooft oprecht dat overheersing en controle ook de heimelijke wens van ieder ander zijn, waardoor hij vrede zelf als een illusie beschouwt.

In vredestijd presteren democratische landen op vrijwel elk vlak beter dan deze botte bruut, en juist dát vat hij op als een "aanval" en een "bedreiging". Daarom begint hij zijn spierballen te tonen. Net als een straatcrimineel in een donkere steeg: "Waarom draag jij een bril? Heb je soms geld bij je? Wat als ik je eens controleer?"

Als het duidelijk is dat de draak niet uit zichzelf zal stoppen, dan is de enige rationele keuze hem zijn tanden te laten stukbijten. Aanvankelijk ging Europa ervan uit dat Oekraïne geen stand zou houden, dat het land niet over voldoende interne middelen en politieke wil beschikte. Maar zodra duidelijk werd dat Oekraïne wél stand zou houden, begonnen geld en deskundigen toe te stromen. Er werden logistieke ketens opgezet, communicatienetwerken ingericht en nog veel meer. Waarom? Omdat dit voor Europa goedkoper en eenvoudiger is dan de draak zelf te moeten bevechten. Daar zit geen sentimentaliteit achter. Het is samenwerking op basis van wederzijds voordeel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

Gisteren, 13:21

:lol:

Wie heeft dat geschreven ? Dat is iemand die met zijn "logica" in de Romeinse Tijd is blijven steken .... :|

Wil.

Gisteren, 17:31

Fred1950 schreef:

Wie heeft dat geschreven ? Dat is iemand die met zijn "logica" in de Romeinse Tijd is blijven steken .... :|
Dit stukje is geschreven door Elvira Bary, een vrouw die in Rusland is geboren (in Gorky) en er tot haar 27 jaar heeft gewoond. Ze heeft de Sovjettijd meegemaakt.
Haar opleiding: ze heeft rechten gestudeerd aan de Nizhny Novgorod Staatsuniversiteit.

In 2002 is ze naar Amerika verhuisd en heeft het burgerschap verkregen in de VS.
Ze heeft een videokanaal (met 100.000 abonnees op 1 jaar tijd) waarin ze uitleg geeft over Russische politiek, cultuur , geschiedenis en de oorlog in UA. Kortom, iemand met ervaring in het land, met een brede opleiding en dus iemand die de ziel van Rusland begrijpt.

Fred1950

Gisteren, 18:39

Wil. schreef:
Fred1950 schreef:

Dit stukje is geschreven door Elvira Bary, een vrouw die in Rusland is geboren (in Gorky) en er tot haar 27 jaar heeft gewoond. Ze heeft de Sovjettijd meegemaakt.
Haar opleiding: ze heeft rechten gestudeerd aan de Nizhny Novgorod Staatsuniversiteit.

In 2002 is ze naar Amerika verhuisd en heeft het burgerschap verkregen in de VS.
Ze heeft een videokanaal (met 100.000 abonnees op 1 jaar tijd) waarin ze uitleg geeft over Russische politiek, cultuur , geschiedenis en de oorlog in UA. Kortom, iemand met ervaring in het land, met een brede opleiding en dus iemand die de ziel van Rusland begrijpt.
Schrijf liever "iemand die haar geboorteland en volk haat" Is ze destijds ergens tegen de lamp gelopen of heeft haar vriendje haar laten staan ? Ze kan beslist ook nog een "Russische spionne" zijn :lol:

sibarita

Gisteren, 20:23

Ook in Rusland zijn er " de boekskes" , vorige week stond Poetin overal op de eerste pagina , neen, niet met zijn geheim liefdelseven , maar met een oude vriendin !

Afbeelding

https://economictimes.indiatimes.com/ne ... s?from=mdr
Laatst gewijzigd door sibarita op 30 jun 2026, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.

Gisteren, 21:16

Fred1950 schreef:
Gisteren, 18:39
Wil. schreef:
Fred1950 schreef:

Schrijf liever "iemand die haar geboorteland en volk haat" Is ze destijds ergens tegen de lamp gelopen of heeft haar vriendje haar laten staan ? Ze kan beslist ook nog een "Russische spionne" zijn :lol:
Alwéér snap je het niet. "De draak" die ze beschrijft, is de leiding van het land. Het gaat om Poetin en de kring van enkele slippendragers die beslissen hoe het eraan toegaat.

Nergens lees ik in haar teksten dat ze Rusland en de bevolking haat. Geenszins.
Dat is wat jij vanuit je vatnikdenken ervan maakt: het kan immers niet dat een goed opgeleid persoon op zelfstandige basis beslist dat de leider van het land met een waanbeeld zit dat het hele land om zeep zal helpen.

Wil.

Gisteren, 21:43

Elke dag brandt er een raffinaderij in Rusland. Dat geeft spectaculaire beelden.

UA breekt de muur rond het Kremlin af, steen per steen.

Wil.

Gisteren, 21:50

De gouverneur van de Krim heeft de noodtoestand uitgeroepen op het schiereiland: geen benzine meer, geen elektriciteit, voedsel wordt maar mondjesmaat geleverd.

Er staan kilometerlange rijen 'vluchtelingen' aan te schuiven om naar Rusland te geraken over de Kerch-brug.

Het kan verkeren, zei Bredero. :wink:

Wil.

Gisteren, 21:59

In alle rode regio's is er brandstofrantsoenering. En dit in een land dat in principe 'het tankstation van de halve wereld' zou kunnen zijn.

image.png

De sancties van UA pakken door.

Wil.

Gisteren, 22:06

En maar janken ...

Deze Russische vrouw kan het niet meer aan: meerdere uren aanschuiven om 20 liter benzine te tanken ... als die er al is. Dit zijn de mensen die geen sikkepit gaven om wat Poetin in UA heeft aangericht. Maar nu de boemerang hard terugkomt, gaan de ogen open.

Zal ik eens een bruggetje maken? Op een de lp van de Stones staat het nummer 'You can't always get what you want'. Die lp heeft de heel toepasselijke titel 'Let it bleed' . 8)
Laatst gewijzigd door Wil. op 29 jun 2026, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

Gisteren, 22:14

Wil. schreef:
Gisteren, 21:16
...
Alwéér snap je het niet. "De draak" die ze beschrijft, is de leiding van het land. Het gaat om Poetin en de kring van enkele slippendragers die beslissen hoe het eraan toegaat.
....
Elvira Bary , geboren in 1975 en op 27 jarige leeftijd Rusland ontvlucht , dus in 2002 ... Ze heeft nooit de invloed van Poetin kunnen ondervinden , die kwam in 2000 aan de macht.
Wil. schreef:
Gisteren, 22:06
En maar janken ...

Deze Russische vrouw kan het niet meer aan: meerdere uren aanschuiven om 20 liter benzine te tanken ... als die er al is. Dit zijn de mensen die geen sikkepit gaven om wat Poetin in UA heeft aangericht. Maar nu de boemerang hard terugkomt, gaan de ogen open.
Dat ze een Chineese BYD koopt , gedaan met janken ....

Wil.

Gisteren, 22:25

Fred1950 schreef:
Gisteren, 22:14
Dat ze een Chineese BYD koopt , gedaan met janken ....
Ik weet het zo nog niet, Freddie... Die BYD rijdt op elektriciteit, hé?
Op verschillende plaatsen is er geen elektriciteit meer, zoals bv. op de Krim. Op andere plaatsen zijn er black-outs.

Je gaat het weer eens horen donderen in Keulen: je zegt in feite iets van dezelfde orde als 'Qu'ils mangent de la brioche' , maar daar ga je weer wat opzoekingswerk moeten voor doen in de cultuursfeer. Bij jou in de A2 kreeg je dat niet mee.