Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Kun je niks beters verzinnen, jongen?
Ik plaats een citaat van iemand en dat geheel wijst in de richting van wat ik een 'goede week voor Magyar's Birds' noem, nl. Rusland krijgt stevige verliezen te verwerken. Achteraf blijkt die info ook nog heel dicht bij de waarheid te zitten - voor zover we die kunnen kennen.
Je bent niet eens in staat het onderscheid te maken tussen wat iemand persoonlijk denkt/zegt en een citaat dat wordt aangehaald. Het is nog erger met je gesteld dan ik al dacht.
Ik plaats een citaat van iemand en dat geheel wijst in de richting van wat ik een 'goede week voor Magyar's Birds' noem, nl. Rusland krijgt stevige verliezen te verwerken. Achteraf blijkt die info ook nog heel dicht bij de waarheid te zitten - voor zover we die kunnen kennen.
Je bent niet eens in staat het onderscheid te maken tussen wat iemand persoonlijk denkt/zegt en een citaat dat wordt aangehaald. Het is nog erger met je gesteld dan ik al dacht.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Alweer 2 raffinaderijen (in Bashkortostan op 1300 km afstand, en in Krasnador) in brand en een handvol schepen aangevallen in de Zee van Azov.
De logistieke keten om de oorlog op gang te houden, is aan het breken.
De logistieke keten om de oorlog op gang te houden, is aan het breken.

De republikeinse volksvertegenwoordiger McCaul, die de voorbije weken nog in UA was, vertelt over de korte overlevingstijd die RU soldaten gemiddeld hebben aan het front: het wordt uitgedrukt in uren, hooguit enkele dagen.

Dit plaatje laat zien dat de Zee van Azov zo goed als leeg is gemaakt door de Oekraïners. Het gaat over cargo's, tankers en militaire schepen. Een aantal verschuilt zich nu op de rivier Don nabij Rostov on Don.

Vandaag moet ik negatief nieuws brengen omtrent Zelensky en zijn politieke benoemingen, of beter het afzetten van iemand die politiek benoemd was.
Mykhail Fedorov (35 j) was de minister van landsverdediging tot gisteren. Hij was nog maar op deze positie sinds 2 januari '26. En toch was de frisse wind door landsverdediging al voelbaar.
Zelensky gaat hem nu vervangen. Het is voorlopig onduidelijk wat er achter de schermen gebeurd is of wat de reden was om hem van zijn positie te verwijderen. Naar mijn aanvoelen is dit een grote fout van Zelensky. We moeten nu afwachten wie er in de plaats komt.
Eén ding is duidelijk: de Russen maken een vreugdedansje (maar het zal van korte duur zijn).
Mykhail Fedorov (35 j) was de minister van landsverdediging tot gisteren. Hij was nog maar op deze positie sinds 2 januari '26. En toch was de frisse wind door landsverdediging al voelbaar.
Zelensky gaat hem nu vervangen. Het is voorlopig onduidelijk wat er achter de schermen gebeurd is of wat de reden was om hem van zijn positie te verwijderen. Naar mijn aanvoelen is dit een grote fout van Zelensky. We moeten nu afwachten wie er in de plaats komt.
Eén ding is duidelijk: de Russen maken een vreugdedansje (maar het zal van korte duur zijn).
Laatst gewijzigd door Wil. op 16 jul 2026, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Waarom staat de Kerch bridge nog overeind? Omdat UA alle wegen heeft afgesloten; alleen de 'uitgang' laten ze nog open zodat de geïmporteerde Russen weer kunnen vertrekken, wat ze ook doen als ze benzine hebben.

De grote middelen en hogere machten worden ingezet in Moskou: een priester besprenkelt de wagens met wijwater aan een pompstation zodat ze meer kms uit de benzine kunnen halen. 

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.