Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De Bingo-kaart met de Top-25 opslagplaatsen (type 'Wildberries') is beschikbaar. Ik ben benieuwd wanneer ze vol zal zijn. De bezetters krijgen de boemerang terug die ze naar UA hadden gestuurd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

https://x.com/BohuslavskaKate/status/20 ... 79691?s=20

https://x.com/BohuslavskaKate/status/20 ... 63265?s=20
https://x.com/thetect0nic/status/207978 ... 92852?s=20

Tja........
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Neen, dat is 'een Philippeke' doen: onze sire is de opperbevelhebber van het leger. Dat zal in UA ook wel zo zijn met de president, zeker?

Wildberries hier, Wildberries daar, Wildberries gaan overal in brand.
Samen met het gebrek aan benzine/diesel gaat dit ongelooflijk veel ergernis opwekken bij de Russen.
Ik kijk al uit naar het schuimbekken van oppervatnik Solovyov op de staatstv.
Vroeg of laat staat er toch wel een hoge pief op in RU die vindt dat de tijd van gaan voor Poetin gekomen is.
Samen met het gebrek aan benzine/diesel gaat dit ongelooflijk veel ergernis opwekken bij de Russen.
Ik kijk al uit naar het schuimbekken van oppervatnik Solovyov op de staatstv.
Vroeg of laat staat er toch wel een hoge pief op in RU die vindt dat de tijd van gaan voor Poetin gekomen is.

Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Er staan al tientallen te wachten die een kamikaze "Totaler Krieg" willen. Boek alvast al een ticket naar de VS vooraleer Poetin het veld verlaat. Ik heb mijn ticket naar China al vast.
Dat was geen dog fight. Met een BVR systeem hoeft het vliegtuig zelfs niet eens zichtbaar te zien te zijn. Om zoiets te bereiken heeft men geen F16 nodig, een grond-luchtdoel raket werkt op identieke manier.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
enz, enz, enz........door Wil.19 jun 2024, 15:01
... reactie van deugmensen die geïndoctrineerd zijn om elk bewijsstuk dat maar in die richting wijst, te verbinden met de nazi's. In 1990 stelde Mike Godwin vast dat in online discussies, naarmate de discussie langer duurt, de waarschijnlijkheid toeneemt dat er een vergelijking wordt gemaakt met Adolf ...[/quote]
door Wil. 29 mar 2021, 14:02
Godwin! You lose.door Wil. 24 mar 2020, 14:34
... neo-nazikampen bezocht, heeft de holocaust nooit ontkent en zijn zus is nooit naar de Ardense bossen gevlucht om zich te verstoppen voor de VDAB. Godwin! You lose! En je krijgt één Godwin-stempeltje.door Wil. 15 mar 2020, 16:12
Godwin! You lose!door Wil. 05 feb 2020, 13:57
Niet snappen? Ik snap die 100% en daarom weet ik ook dat die verwijzing er helemaal met de haren is bijgesleurd. Daarom is het 'een Godwin' . Wie hier argumenten en tegenargumenten naast elkaar zet, die hoeft niet verder meer te lezen. Met het Hitlerargument ben je aan het gaatje.door Wil. 02 feb 2020, 23:03
... tja, DelaVega, als je een beroep moet doen op het Hitlerargument om een discussie in je voordeel te laten keren, dan heb je de zaak verloren. Godwin! You lose!
-
Die 'tientallen wachtenden' spreken die Duits? Waar wil je met je Duits naartoe?
Alle gekheid op een stokje: het aantal mensen dat van Poetin af wil geraken, groeit in RU. En het zijn niet kleine Pjotr en Svetlana maar wel mensen die heel veel te verliezen hebben of al verloren hebben.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
"Totaler Krieg" was de uitspraak van Goebbels toen hij al moest toegeven dat den Duits ging verliezen.Wil. schreef: ↑Vandaag, 14:05Die 'tientallen wachtenden' spreken die Duits? Waar wil je met je Duits naartoe?
Alle gekheid op een stokje: het aantal mensen dat van Poetin af wil geraken, groeit in RU. En het zijn niet kleine Pjotr en Svetlana maar wel mensen die heel veel te verliezen hebben of al verloren hebben.
Het leger en al de militairen willen geen nederlaag , of Poetin zich daar bij neerlegt of niet maakt zelfs niet uit.
Als Poetin de oorlog verliest , dan pas wordt het problematisch voor de Russen. Denk je echt dat het Westen dan meteen alle sancties zou opgeven en bevroren tegoeden gaat vrijgeven ? Neen hoor, de aasgieren zullen Rusland leegplunderen. Zelensky zou zelfs in staat zijn om Moskou te bezetten, en dan breekt de hel nogmaals los. Zo maar de Westerse manische gedachtegang in de stijl van wij zijn de sterksten en slimsten volgen is ook al bijzonder dom. Dat strookt niet meer met de nieuwe wereldorde van samenweking tussen machtsblokken op hetzelfde niveau en gelijke voet. Vraag het maar eens aan den Chinees
-
Poetin legt zich voorlopig niet neer bij de feiten en het leger doet verder zolang Poetin zegt dat het moet.Het leger en al de militairen willen geen nederlaag , of Poetin zich daar bij neerlegt of niet maakt zelfs niet uit.
Als Poetin de oorlog verliest , dan pas wordt het problematisch voor de Russen. Denk je echt dat het Westen dan meteen alle sancties zou opgeven en bevroren tegoeden gaat vrijgeven ? Neen hoor, de aasgieren zullen Rusland leegplunderen.
Maar de werkelijkheid wordt gedicteerd door wie de overhand haalt en voorlopig liggen de kaarten héél ongunstig voor Poetin.
- De energiemastodont Rusland moet nu diesel gaan importeren om de oogst binnen te halen. Dat was vast niet het plan.
- De Zwarte Zee en Zee van Azov worden gecontroleerd door een land zonder noemenswaardige zeemacht. Er is geen oorlogsschip dat zich nog durft vertonen daar. Dat was zeker het plan niet.
- Poetin ging tussen de soep en de patatten even een kort SMO uitvoeren. Ondertussen zit hij al 4,5 jaar vast in een stuk van Oekraïne waar hij niets aan heeft en waar hij 1200 manschappen per dag verliest. Er vallen daar op 1 trimester meer doden dan de Sovjet Unie mensen heeft verloren gedurende 10 jaar in Afghanistan. Dat was niet voorzien in het plan.
- Rusland kon geld als slijk scheppen in de periode vóór de oorlog. Het land was een grondstoffenleverancier voor de halve wereld. Dat is gedaan. Daarmee droogde ook de inkomstenbron op. Zo was het plan heel zeker niet bedacht.
- Rusland had in alle grote oorlogen van de laatste 250 jaar de uitgestrektheid van het land als een medestander die niet te overmeesteren viel. Dat is nu net omgekeerd: UA slaat met zijn langeafstandssancties toe waar het maar wil en kan. De grootste raffinaderij (Omsk) ligt op bijna 3000 km van UA maar ze ligt stil. Rusland kan zijn kernindustrie niet verdedigen. Nu worden ook de distributiecentra op dezelfde wijze aangepakt. Dat stond niet in het oorspronkelijke plannetje.
- De bevolking van RU begint de sancties van UA nu volop te voelen: brandstoftekorten - bedrijven die failliet gaan. Dat is tegen de afspraak die Poetin met de RU bevolking had: jullie bemoeien je niet met de politiek en ik zorg ervoor dat iedereen er jaar na jaar economisch op vooruitgaat.
Het ziet er niet naar uit dat dit scenario kan uitgerold worden. Bovendien beseft Poetin dat deze toestand niet tijdelijk is. Het wordt alleen maar erger want UA beschikt binnenkort over ballistische raketten.
Dat stond zeker niet in het plan van Poetin in februari '22.
- De Krim gaat onleefbaar worden voor alle geïmmigreerde Russen. De energie is afgesneden en zelfs voedsel wordt een probleem daar. De drone-eenheid van UA controleert nu de meeste toegangswegen en laat enkel nog één vluchtweg open: de Kerch-brug.
Kortom: Poetin heeft zich serieus mispakt aan UA maar kan niet meer terug. De economie ligt op apegapen, het leger trappelt ter plaatse en verliest 30.000 tot 35.000 manschappen per maand. Het uiteenvallen van de 'federatie' behoort tot de mogelijkheden en voor dit alles is er geen snelle oplossing.
Maar volgens Poetin verloopt alles volgens plan. Ja ... mijn oor.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.