Klimaat

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

Gisteren, 17:16

Fred1950 schreef:
Gisteren, 16:58
Wil. schreef:
Gisteren, 15:41
....
Basisles fysica: water dat uitzet in volume neemt NIET toe in massa.
Juist ! :P En gij nu ....
Nog geen 24 uur nadat je gezegd had om niet meer over je 'kennis' te schrijven, staat hier alweer de volgende kemel op het toneel.

Dat soort 'inzichten' onthoud ik gemakkelijk, maar om het zeker niet te vergeten, schrijf ik het op. Een Chinese wijsheid zegt immers: 'Eén potloodje is beter dan een sterk geheugen'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

Gisteren, 17:34

Het stijgen van de massa door ijswater is met een korrel zout te nemen
Wat betekend dat gesmolten ijs in verouding van de oceanen
Er zullen wel andere problemen onstaan ;zeker in de dierenwereld die daar leven
verstoring van de habitat en prooien. De verstoring van de winterslaap en vetmassa van deze dieren.

Fred1950

Gisteren, 19:53

Wil. schreef:
Gisteren, 17:16
Fred1950 schreef:
Gisteren, 16:58
Wil. schreef:
Gisteren, 15:41
....
Basisles fysica: water dat uitzet in volume neemt NIET toe in massa.
Juist ! :P En gij nu ....
Nog geen 24 uur nadat je gezegd had om niet meer over je 'kennis' te schrijven, staat hier alweer de volgende kemel op het toneel.

Dat soort 'inzichten' onthoud ik gemakkelijk, maar om het zeker niet te vergeten, schrijf ik het op. Een Chinese wijsheid zegt immers: 'Eén potloodje is beter dan een sterk geheugen'.
Heb ik geschreven dat de MASSA water ging toenemen ? Neen , zelfs niet in gewicht , lees wat er staat , beste lul. Schrap dit dus maar uit "uw lijstje" :lol: Ik wacht nog steeds op uw ko(s)misch "mogelijks" verband tussen de opwarming en het toenemend aantal aardbevingen. Van mij ga je hierop geen antwoord meer verwachten zoals ik inderdaad hier nadat je gezegd had schreef.

Wil.

Gisteren, 20:20

OK, Fredje, je wil nog verder graven hoewel je al in een te diepe put zit? Ga je gang.

Je schreef: "Omdat de oceaantemperaturen stijgen , stijgt ook het zeepeil en veroorzaakt misschien meer druk op de aardlagen."

Laten we de mogelijkheden op een rijtje zetten:

- ofwel bedoel je dat door het stijgend zeepeil er meer druk op de aardlagen komt omdat de massa groter wordt, maar ik heb jou wat fysica bijgebracht en gezegd dat dit NIET het geval is. De massa neemt nl. niet toe.
Toen die info tot je doordrong, heb je dat ook beaamd met `juist´. Deze denkpiste valt bijgevolg weg. Vervolgens ben je in je eentje wat verder gaan spartelen om toch maar een uitweg te vinden, hoewel je met die 'juist' al had aangegeven dat je weer een kemel had geschoten.

- hoe kan er dan nog op een andere manier door het uitzetten van het water meer druk ontstaan op de aardlagen waardoor aardbevingen mogelijk worden? Misschien bedoel je dat het uitgezette zeewater nu meer aardoppervlakte bedekt en ook dáár druk (want massa geeft druk) gaat uitoefenen? Ja, dat zal zeker zo zijn, maar tegelijk wordt er evenveel druk weggenomen van de plaats waar het water zich voorheen bevond. Er is immers geen water bijgekomen, het is enkel uitgezet.

Er zijn geen andere mogelijkheden waardoor er 'meer druk´ kan uitgeoefend worden op de aardlagen (en waardoor er misschien een aardbeving kan opgewekt worden).

Verder merk ik dat je wegzakt in het afvoerputje waar de scheldwoordjes bij elkaar vloeien. Dat interpreteer ik steevast als een bewijs dat de argumententrommel leeg is.
Als je je op één of andere wijze beledigd zou voelen - ik zou niet weten waardoor - dan is er nog altijd mijn onderschrift, hé.
Heb ik geschreven dat de MASSA water ging toenemen ? Neen , zelfs niet in gewicht , lees wat er staat , beste lul.

Fred1950

Gisteren, 20:50

Wil. schreef:
Gisteren, 20:20
.....Misschien bedoel je dat het uitgezette zeewater nu meer aardoppervlakte bedekt en ook dáár druk (want massa geeft druk) gaat uitoefenen? Ja, dat zal zeker zo zijn, maar tegelijk wordt er evenveel druk weggenomen van de plaats waar het water zich voorheen bevond. ....
....
Is dat wel zo ? :) Ik ga nu mijn PC afsluiten vooraleer er een MASSA aan jouw ko(s)mische straling mij gaat bombarderen. :lol:

Wil.

Gisteren, 20:52

Ik lees het dan morgen wel, wanneer je uitgeslapen bent.

Fred1950

50 minuten geleden

Wil. schreef:
Gisteren, 20:52
Ik lees het dan morgen wel, wanneer je uitgeslapen bent.
Wil-punteke toch ... :roll: Ik heb een val uitgezet , en JIJ liep er flagrant in. :) Ik citeer mezelf nog een keer :
Fred1950 schreef:
Gisteren, 14:24
.....
Heel onwaarschijnlijk. Misschien net omgekeerd ...Omdat de oceaantemperaturen stijgen , stijgt ook het zeepeil en veroorzaakt misschien meer druk op de aardlagen. De temperatuur van de vasteland aardoppervlakte stijgt ook "een beetje" door de warmere atmosfeer , en daardoor zet ook alles "een beetje" uit.
Check maar na of ik de tekst nadien heb gewijzigd of hier heb vervalst. Schreef ik niet "misschien" tot twee keer toe ?

Er is niets dat erop wijst dat aardbevingen het gevolg zijn van de klimaatverandering. Er is niets dat erop wijst dat de klimaatverandering het gevolg is van aardbevingen. Niemand gaat die stellingen beweren. En hiermee eindigt ook deze chit-chat discussie erover.

Het lijkt erop dat ik maar een Boe ! moet schrijven om een repliek van jou te krijgen. :roll: Ik het ooit een lief gehad dat ook steeds maar haar liefde wilde bewijzen door steeds maar tegendraads te zijn. :lol: :lol: :lol: Sorry Wil-punt , ik val niet op mannen. :lol: