Artificiële Intelligentie

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

werewoef

27 mei 2026, 23:25

Tav ET

Mag ik aannemen dat je in de jaren "vietig" nog kon hoofdrekenen ?
Proficiat als je dees nog onder de knie hebt . :)

werewoef
AMEN en AUM

Wil.

02 jun 2026, 13:36

Alphabet (Google) investeert 80 miljard dollar in AI. Dit laat zien dat de volgende fase in de technologie een wapenwedloop in kapitaalinvesteringen wordt. De winnaars zullen niet alleen betere chatbots hebben. Ze zullen beschikken over meer chips, meer energie en meer cloudcapaciteit.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

werewoef

02 jun 2026, 22:18

Waarvandaan gaan ze die elektriciteit halen om al die servers te koelen ... Het wordt nu al een nijpend probleem .

werewoef
AMEN en AUM

Fred1950

15 jun 2026, 11:56

Klote Google AI :roll: , geloof het dus niet steeds blindelings ! ! !

VanClooster.jpg
VanClooster.jpg (93.88 KiB) 1335 keer bekeken

Wil.

15 jun 2026, 13:34

image.png
image.png (848.04 KiB) 1324 keer bekeken

Fred1950

15 jun 2026, 15:48

Het zou interesanet zijn om eens een "onwaarheid" voor te leggen. Bijvoorbeeld :

Google AI is fout : Alexander De Croo is niet de zoon van Herman De Croo maar van Joannes De Croo. :D

Stel eens een slimme "domme" vraag : Wat gebeurt met een appel die in een baan om de maan wordt gebracht. :lol:

Een heel interessante repliek krijg je op de zin : if you want us dead , you will die with us. 8)

Charlie Maru

15 jun 2026, 16:50

Fred1950 schreef:
15 jun 2026, 15:48
Stel eens een slimme "domme" vraag : Wat gebeurt met een appel die in een baan om de maan wordt gebracht. :lol:
Afbeelding

En wat nu ? :lol:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

15 jun 2026, 17:34

Charlie Maru schreef:
15 jun 2026, 16:50
.....

En wat nu ? :lol:
Geloof maar niet te veel in de "Biologie" :lol: Wilt ge echt weten wat een all-round wetenschapper zoals ik 8) 8) 8) 8) er over denkt ? :lol:

Ik vraag me af waar AI die informatie heeft opgepikt ...

Wil.

07 aug 2026, 09:49

Vorige week ging 's werelds krachtigste AI twee dagen lang tekeer zonder dat de eigenaren het wisten.

Het Mythos 5-model van Anthropic, dat door het Britse AI Security Institute werd getest, creëerde meerdere valse identiteiten in een poging om echte bedrijven te hacken.

Vervolgens ontdekten onderzoekers van OpenAI dat een 'zwerm' AI-agenten wekenlang in het geheim plannen had gesmeed, voordat één van hen een ander bedrijf hackte.

Gevallen van 'malafide AI' lijken dagelijks voor te komen en worden gezien als 'een waarschuwing voor de industrie'. De menselijke geest kan niet 'alle hoeken en kanten' van een probleemstelling en van de oplossing overzien. Wanneer een 'AI-agent' dan zijn gangen mag gaan om een voorgeschotelde probleemsituatie uit te klaren, dan vindt die al gemakkelijk een compleet onverwachte oplossing en daarbij hoort dan gemakkelijk een voor de mens ongewenste gang van zaken.

Naargelang AI-systemen krachtiger gaan worden, gaan er ook meer en meer van die verrrassende uitkomsten bovenkomen. Met een beetje tegenslag zijn daar ook levensbedreigende werkwijzen bij, zowel voor het individu als voor de menselijke soort. Vandaag werd bv. openbaar gemaakt dat AI-systemen nieuwe virussen hebben gecreëerd... Het is nog maar het begin van AI.

Dicksy

07 aug 2026, 12:12

Wil.

07 aug 2026, 18:59

Voor het eerst is AI gebruikt om virussen te creëren die niet in de natuur voorkomen.

Amerikaanse onderzoekers zeggen dat ze 16 virussen hebben gecreëerd met behulp van AI, wat hoop geeft op medische vooruitgang, maar ook zorgen baart over misbruik.
Door AI ontworpen virussen hebben ook antibiotica-resistente E. coli kunnen doden. Dat is een mooie evolutie want die resistente bacteriën zijn een probleem voor de medische wetenschap.

Men mag er met 100% zekerheid van uitgaan dat er ergens in een lab mensen bezig zijn met het creëren van 'heel speciale virussen' die bv. enkel werken tegen zwarten of tegen blanken.

Of een virus dat ervoor zorgt dat elke vorm van empathie of sociale ingesteldheid verdwijnt. De gastheer wordt niet ziek, maar dit leidt zeer snel tot het uiteenvallen van gezinnen, bedrijven en overheden door puur, meedogenloos egoïsme.

Of ook een virus dat onvruchtbaar maakt. Het zou zich kunnen verspreiden door inademing en binnen één generatie ligt ons heel sociaal-economisch bestel in de vuilnismand. Nog even later is de mensheid uitgestorven.

Fred1950

07 aug 2026, 20:08

Wil. schreef:
07 aug 2026, 18:59
....
Of een virus dat ervoor zorgt dat elke vorm van empathie of sociale ingesteldheid verdwijnt. De gastheer wordt niet ziek, maar dit leidt zeer snel tot het uiteenvallen van gezinnen, bedrijven en overheden door puur, meedogenloos egoïsme.
....
Soms denk ik dat zo'n virusdragers al in grote getale rondlopen , ook hier op Sennet. :twisted: Dat zal dan het graaigebroed-virus zijn.

Enne ... ge weet toch waarom Trump het Groenland wil ? Er bestaat een kliek die denkt zich op Groenland te gaan verschuilen als de mensheid ten onder gaat aan oorlog en ziekte.

E.T.

07 aug 2026, 20:49

Het gerucht gaat dat er op/in Groenland al een hele stad gebouwd is inclusief een kerncentrale ...

Dicksy

07 aug 2026, 21:27

door Fred1950 » Vandaag, 20:08
Enne ... ge weet toch waarom Trump het Groenland wil ? Er bestaat een kliek die denkt zich op Groenland te gaan verschuilen als de mensheid ten onder gaat aan oorlog en ziekte.
door E.T. » 30 minuten geleden
Het gerucht gaat dat er op/in Groenland al een hele stad gebouwd is inclusief een kerncentrale ...
Nu op VTM2/

GREENLAND:
Wanneer een reusachtige meteoriet op aarde afstevent en de planeet dreigt te vernietigen, probeert John Garrity zijn vrouw Allison en zoon Nathan in veiligheid te brengen. Hij heeft slechts vier dagen de tijd om van New York naar een geheime militaire bunker in Groenland te reizen.

Nu nog fictief voor een komeet, in de nabije toekomst voor oorlog, ziekte (AI-virussen) en klimaat.
Sla deze bedekte waarschuwing niet in de wind, men is bij deze gewaarschuwd. :lol: :lol:

boeffer

07 aug 2026, 22:43

>Eigen gif is meestal 't ergste of wanneer 't ongehoorzaam is naar u. Een noodknop erop......Skynet is taken over.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk