Klimaat
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Heeft dit iets met het klimaat te maken ? Installeer een asbak in je wagen , dat kan geen probleem zijn.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Uiteraard gaat de wereld niet smelten of Venus worden , maar WIJ kunnen wel in het slechtste geval erdoor uitgeroeid worden als er aan de huidige opwarming geen einde komt ( en wel zelfs heel snel ... dus binnen de 200-500 jaar of zoiets ).
-
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Een stukje vertaald uit de bovenstaande tekst :
Toch heeft een meedogenloze klimaatoorlog gedurende vier decennia de wereld een gedwongen dieet van crisis en opwarmingshysterie opgedrongen. Men houdt vol dat CO₂ de wortel van alle kwaad is – dat het onze schuld is en de schuld van het gas. Maar de waarheid is onverschillig: CO₂ geeft er niet om. Het is niet demonisch. Het is geen vervuiling. Het is de basis van het leven op aarde.
Toch heeft een meedogenloze klimaatoorlog gedurende vier decennia de wereld een gedwongen dieet van crisis en opwarmingshysterie opgedrongen. Men houdt vol dat CO₂ de wortel van alle kwaad is – dat het onze schuld is en de schuld van het gas. Maar de waarheid is onverschillig: CO₂ geeft er niet om. Het is niet demonisch. Het is geen vervuiling. Het is de basis van het leven op aarde.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
En.....het gaat maar verder.....de ene nog maar pas voorbij of de volgende is daar al.Charlie Maru schreef: ↑01 aug 2026, 14:23Aardbevingen staan de laatste tijd in aanbieding zo te zien........
- Deze nacht Napels magnitude 4.7
- Eergisteren Japan 7.1
- 15/07 Nieuw-zeeland. 6.3
- 24/06 Venezuela 7.2/7.5
enz.......
Gedurende de laatste 12 maanden zijn er 143 bevingen geweest met een magnitude van méér dan 6.
https://seismologie.be/nl/seismologie/w ... rdbevingen
Het is daar toch serieus aan het rommelen in de binnenkant van onze bol.![]()
Nu ja....of die activiteit een invloed heeft op ons klimaat laat ik dan ook in het midden.![]()
Nu Colombia.....7,4.....het blijft maar rommelen onder de aardkorst.......
Het zou wel eens best kunnen dat het in relatie staat met het snel verschuiven van de magnetische noordpool.... waarvan de locatie gedurende méér dan 400 jaar in dezelfde regio gebleven is.

Het eigenaardige is dat het begin van verschuiven ervan in de jaren '80-'90 een tiental versnellingen hoger geschakeld heeft, en dit rond dezelfde periode dat men zich zorgen begon te maken over "Global Warming"....
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dit is mijn mening over dit hele gebeuren:Charlie Maru Vandaag, 09:10
Voor wie het interesseert.....
https://x.com/PeterDClack/status/208705 ... 66297?s=20
de bijkomende uitstoot van CO² door de mens (verbranden van fossiele brandstoffen, kan door de natuur maar gedeeltelijk verwerkt worden waardoor het resterend deel, wat niet door de natuur kan verwerkt worden, als een isolerende deken in de atmosfeer blijft hangen en dus een opwarmend effect creëert.
De auteur erkent de opwarming dus wel maar het tempo waarop dit gebeurt en de kosten die men (wetenschap een politiek) er aan verbindt stelt hij in vraag door te schrijven: "dat we de huidige klimaatveranderingen wel zullen overleven ( de erkenning) maar door de zelfopgelegde ineenstorting (het tempo en de daaraan verbonden kosten) naar een nieuwe middeleeuwse donkere periode" (door het stoppen met fossiele brandstoffen) wellicht niet overleven."
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
och heeft een meedogenloze klimaatoorlog gedurende vier decennia de wereld een gedwongen dieet van crisis en opwarmingshysterie opgedrongen.
Beste antivaxxers, corona-ontkenners en klimaatontkenners: trap er NIET in. Woensdag kan je gewoon veilig zonder bril naar de eclips kijken. Het is allemaal bangmakerij om brillen te verkopen, voor de winst van de eclipsbrillenfabrikanten die onder een hoedje spelen met (oog)artsen en wetenschappers. Zij verdienen eraan op uw rug. Pak een verrekijker en kijk gewoon rechtstreeks naar de eclips. Doe je dit niet, dan ben je gewoon een dom schaap van de linkse woke elite. U weze gewaarschuwd!
-
Het probleem met heel onze klimaatsituatie is dat de wetenschap die dat fenomeen bestudeert nog te veel in haar kinderschoenen staat.
Goedmenende wetenschappers aan beide kanten van de discussie hebben valabele argumenten waardoor de leek niet zelf kan weten hoe de situatie eigenlijk is.
Dat leidt tot een gezonde achterdocht: waarom moeten letterlijk duizenden miljarden besteed worden aan iets waarover geen zekerheid bestaat? Dat geld kan nuttiger gebruikt worden, zo denken velen.
Indien er enorm veel geld mee gemoeid is, stel dan altijd de vraag: wie komt dat ten goede? Follow the money.
Maar zelfs als CO2 het grote gevaar is, dan is er nog steeds het aanpassingsvermogen van de mens dat al tal van bedreigingen heeft overwonnen.
Eén voorbeeld: honderdduizenden Nederlanders wonen onder de zeespiegel. Ze hebben actie ondernomen zodat die plaatsen veilig zijn.
Mensen zullen zich weten te beschermen tegen de negatieve gevolgen, indien (!) CO2 inderdaad de hoofdreden van de opwarming is.

Dus moet de opwarming maar verder boeren met catastrofale gevolgen voor de landbouw , de economie , en verdere verwoestijning. Wie heeft er hier ooit geschreven over klimaatvluchtelingen ? Hou je achterdeur maar flink op slot , beste Wil-punt , en leer onkruid en kevers eten ....
-
Verder verwoestijnen? Ben je daar zeker van? Of is het net omgekeerd, is er misschien meer groen oppervlakte bijgekomen aangezien CO2 plantengroei bevordert?
Is dat dezelfde logica als die je gevolgd hebt toen je schreef dat 'de wereld in brand staat'?
Is dat dezelfde logica als die je gevolgd hebt toen je schreef dat 'de wereld in brand staat'?

Wat gebeurt er met de bossen die afgebrand zijn. Die groeien de volgende 20 jaar niet meer aan , dat wordt een heidelandschap met veel "lekker" onkruid om van te smullen.
En dan moet die heide ook nog floreren. Mijn grasland ligt er totaal dood en verdort bij.