Nieuws

Alles Elektrisch......

Gestart door Charlie Maru op 08 jun 2021, 19:11 3015 berichten 228.575 keer gelezen Reageer
Dicksy 13 aug 2026, 12:41 8.381 berichten
Dan was een vast energiecontract toch beter dan een variabel dat ze maanden geleden de mensen door de strot wilden rammen. Het is natuurlijk den bots met den buil maar afgaande op dit artikel was/is een vast contract nu prijszekerheid. :roll:
    Citeer
    Fred1950 14 aug 2026, 10:16 14.328 berichten
    Dicksy schreef: ↑
    13 aug 2026, 12:41
    Dan was een vast energiecontract toch beter dan een variabel dat ze maanden geleden de mensen door de strot wilden rammen. Het is natuurlijk den bots met den buil maar afgaande op dit artikel was/is een vast contract nu prijszekerheid. :roll:
    Ik klaag niet over mijn variabel contract elektriek ( posting gecorrigeerd met precieze waarden )

mei : 77,19 Euro
    juni : 68,78 Euro
    juli : 78,69 Euro

Uiteraard is dit afhankelijk van verbruik , maar echt veel schommelt dat niet in mijn geval.

"een stijging op jaarbasis met 73 euro" voor electriciteit zoals in dat artikel gemeld is toch ook geen ramp zeg. :roll:

Laatst gewijzigd door Fred1950 op 14 aug 2026, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Citeer
      Wil. 14 aug 2026, 10:52 24.095 berichten
      image.png
      image.png (82.26 KiB) 814 keer bekeken
      AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
        Citeer
        lode 14 aug 2026, 16:42 1.532 berichten
        Dit betaal ik met een vast contract
        Elec Gas
        apr: 33€ 87€
        mei: 33€ 87€
        jun: 33€ 87€
        jul: 33€ 87€
        aug: 33€ 87€
        1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
        2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
        /Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
          Citeer
          Wil. 20 aug 2026, 10:13 24.095 berichten
          image.png

Ter vergelijking: in 2030 is het verbruik van alle datacenters even groot als het totale elektriciteitsverbruik van Japan!
          AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
            Citeer
            Fred1950 20 aug 2026, 10:49 14.328 berichten
            Wil. schreef: ↑
            20 aug 2026, 10:13

Ter vergelijking: in 2030 is het verbruik van alle datacenters even groot als het totale elektriciteitsverbruik van Japan!
            't Zal beteren als ze Chineese chips gaan gebruiken in plaats van nVidea chips. :)

N.B. Het is de Chinezen gelukt om een raket terug zachtjes te laten landen na een vlucht , net zoals bij Elon Musk zijn raketten. De concurrentie wordt bikkelhard om wie het goedkoopst een satelliet in een baan rond de aarde kan krijgen.
              Citeer
              Fred1950 26 aug 2026, 16:20 14.328 berichten
              Volkswagen zit in de problemen door de slechte verkoop en omdat hun eindprijzen te hoog zijn. De export naar China is zo goed als stilgevallen ( ook van BWM;s ). Anderzijds zijn de Volkswagens ook niet meer wat ze heel lang geleden waren. Hun kwaliteit en gebruikte technologie hinkt achter op wat de Aziatische landen ( en Chinezen ) nu op de markt brengen.

( de ID4 van mijn buur moet om de haverklap naar de garage - er mankeert altijd "iets" aan ).
                Citeer
                Odulleke 26 aug 2026, 16:44 521 berichten
                Fred1950 schreef: ↑
                26 aug 2026, 16:20
                Volkswagen zit in de problemen door de slechte verkoop en omdat hun eindprijzen te hoog zijn. De export naar China is zo goed als stilgevallen ( ook van BWM;s ). Anderzijds zijn de Volkswagens ook niet meer wat ze heel lang geleden waren. Hun kwaliteit en gebruikte technologie hinkt achter op wat de Aziatische landen ( en Chinezen ) nu op de markt brengen.

( de ID4 van mijn buur moet om de haverklap naar de garage - er mankeert altijd "iets" aan ).
                Vertoont u ook al papegaaigedrag? U herhaalt gewoon hetgeen er in het artikel staat.
                  Citeer
                  Fred1950 26 aug 2026, 16:48 14.328 berichten
                  Odulleke schreef: ↑
                  26 aug 2026, 16:44
                  Fred1950 schreef: ↑
                  26 aug 2026, 16:20

Vertoont u ook al papegaaigedrag? U herhaalt gewoon hetgeen er in het artikel staat.
                  :lol: Sorry , ge hebt gelijk. Ik had alleen maar de titel gelezen vooraleer ik aan mijn schrijfsel begon :oops:
                    Citeer
                    werewoef 26 aug 2026, 22:54 1.643 berichten
                    Wie kan zich nog een bescheiden el- gezinswagen nog veroorloven ?

Nu al doen twee-verdieners hunne tweede auto weg en vervangen die door een E-Bike ...
                    werewoef
                    AMEN en AUM
                      Citeer
                      Odulleke 27 aug 2026, 14:58 521 berichten
                      Stel je voor dat die Chinezen vanop afstand zeggen, ik geloof dat ze dat best zouden kunnen, we laten al de auto's in België of Europa stilvallen. Dat zou nogal wat files veroorzaken en gans de economie op zijn gat.
                        Citeer
                        Fred1950 27 aug 2026, 15:13 14.328 berichten
                        Odulleke schreef: ↑
                        27 aug 2026, 14:58
                        Stel je voor dat die Chinezen vanop afstand zeggen, ik geloof dat ze dat best zouden kunnen, we laten al de auto's in België of Europa stilvallen. Dat zou nogal wat files veroorzaken en gans de economie op zijn gat.
                        Ja ja ja :D Renault kan vanop afstand de gezondheidstoestand van de tractiebatterij van mijn EV uitlezen , en wie weet wat kunnen ze nog allenaal uitrichten. :lol:

Als de Chinezen zouden doen wat je schrijft is het toch gedaan met de import van die wagens. Dat zou hen veel pijn doen.
                          Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.