Bumperkleven
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
De weg politie gaat strenger optreden tegen bumperkleven
Een gevaarlijk spelletje.
De afstand die aangeraden wordt is 2 sec tussen het naderen van een vast punt dat uw voorganger paseerde.
Wat in princiepe 60 meter zou bedragen
Maar wat ik al meegemaakt en waarschijnlek andere automobulisten is het feit dat in een mum van tijd wordt ingehaald en ingevoegd.
Nu ben ik weer in fout
Een gevaarlijk spelletje.
De afstand die aangeraden wordt is 2 sec tussen het naderen van een vast punt dat uw voorganger paseerde.
Wat in princiepe 60 meter zou bedragen
Maar wat ik al meegemaakt en waarschijnlek andere automobulisten is het feit dat in een mum van tijd wordt ingehaald en ingevoegd.
Nu ben ik weer in fout
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Ik heb het gisteren eens geprobeerd. Oprit in Wommelgem richting Herentals. Ik reed 2 verlichtingspalen achter mijn voorganger en het heeft welgeteld 5 seconden geduurd voordat er twee auto's tussen kwamen gereden. Ben ik dan in fout omdat ik zogezegd te weinig afstand hou?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Tegenwoordig installeer je best een dashcam .....Odulleke schreef: ↑21 aug 2026, 07:47Ik heb het gisteren eens geprobeerd. Oprit in Wommelgem richting Herentals. Ik reed 2 verlichtingspalen achter mijn voorganger en het heeft welgeteld 5 seconden geduurd voordat er twee auto's tussen kwamen gereden. Ben ik dan in fout omdat ik zogezegd te weinig afstand hou?
Een paar maand geleden begon er ene op amper enkele meters achter mijn old-timer te bumperen. Wat doe je dan ? Ik heb me dan gewoon langs de weg geparkeerd en het zotje laten voorbij rijden. Nog erger is als een mastodont vrachtwagen heel langzaam nadert en begint te bumperen ... Die gasten rijden met cruise control , vertragen dus niet , er lezen ondertussen hun gazet ...
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Als je het nieuws een beetje gevolgd hebt dan zal je weten dat het over bumperkleven op de autostrade betreft. Als je oldtimer niet de minimumsnelheid van 70km/u haalt dan moet je wegblijven van de autostrade. Ook op gewone wegen wordt uitzonderlijk traag rijden aanzien als hinderlijk rijden en dat is verboden. Wat vrachtwagens betreft die hebben tegenwoordig adaptieve cruise controle zelfs BMW moto's hebben dat.Fred1950 schreef: ↑21 aug 2026, 09:54Tegenwoordig installeer je best een dashcam .....Odulleke schreef: ↑21 aug 2026, 07:47Ik heb het gisteren eens geprobeerd. Oprit in Wommelgem richting Herentals. Ik reed 2 verlichtingspalen achter mijn voorganger en het heeft welgeteld 5 seconden geduurd voordat er twee auto's tussen kwamen gereden. Ben ik dan in fout omdat ik zogezegd te weinig afstand hou?
Een paar maand geleden begon er ene op amper enkele meters achter mijn old-timer te bumperen. Wat doe je dan ? Ik heb me dan gewoon langs de weg geparkeerd en het zotje laten voorbij rijden. Nog erger is als een mastodont vrachtwagen heel langzaam nadert en begint te bumperen ... Die gasten rijden met cruise control , vertragen dus niet , er lezen ondertussen hun gazet ...
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik reed met mijn old-timer op een Nxx weg ( die kan best nog 100km/uur bollen ). En ik reed met mijn EV op een snelweg toen de vrachtwagen kwam bumperen.Odulleke schreef: ↑21 aug 2026, 18:37Als je het nieuws een beetje gevolgd hebt dan zal je weten dat het over bumperkleven op de autostrade betreft. Als je oldtimer niet de minimumsnelheid van 70km/u haalt dan moet je wegblijven van de autostrade. Ook op gewone wegen wordt uitzonderlijk traag rijden aanzien als hinderlijk rijden en dat is verboden. Wat vrachtwagens betreft die hebben tegenwoordig adaptieve cruise controle zelfs BMW moto's hebben dat.Fred1950 schreef: ↑21 aug 2026, 09:54Tegenwoordig installeer je best een dashcam .....Odulleke schreef: ↑21 aug 2026, 07:47Ik heb het gisteren eens geprobeerd. Oprit in Wommelgem richting Herentals. Ik reed 2 verlichtingspalen achter mijn voorganger en het heeft welgeteld 5 seconden geduurd voordat er twee auto's tussen kwamen gereden. Ben ik dan in fout omdat ik zogezegd te weinig afstand hou?