Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

26 aug 2026, 13:39

AI of niet? Zelensky onthult hoe 's werelds eerste droneparade Europese leiders verbijsterde:
“Onze partners dachten dat het AI was — maar het was geen AI,” zei de president.

Volgens Zelensky toonde Oekraïne slechts 15% van zijn capaciteiten tijdens de parade op Onafhankelijkheidsdag.

image.png
image.png (296.28 KiB) 424 keer bekeken
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

26 aug 2026, 14:06

Het was gisteren een slechte dag op de RU beurs, maar OZON springt er toch echt bovenuit: -25% op één dag :(

image.png
image.png (237.77 KiB) 422 keer bekeken

Wil.

26 aug 2026, 14:14

image.png

Fred1950

26 aug 2026, 14:26

Wil. schreef:
26 aug 2026, 13:39
AI of niet? Zelensky onthult hoe 's werelds eerste droneparade Europese leiders verbijsterde:
“Onze partners dachten dat het AI was — maar het was geen AI,” zei de president.

Volgens Zelensky toonde Oekraïne slechts 15% van zijn capaciteiten tijdens de parade op Onafhankelijkheidsdag.

Fake ! De "zwerm" toont klassieke drones met schroefjes , en die worden al een paar jaar door de Chinezen met veel meer bravoer en lichtjes tijdens hun nieuwjaar shows getoond. In het tweede deel worden dan de "echte' drones getoond die blijkbaar bommen afwerpen , alhoewel die dat eigenlijk niet doen , die storten zich als kamikaze drones te pletter. Daar gaat het dus over een ander type drone ( mij niet bekend )

werewoef

26 aug 2026, 22:40

Wat gaat er gebeuren als RU beslist die zogenaamde "Tsernobyl raket " in te zetten ?
Wat ik ook vreemd vind is , dat behalve het BRT journaal gisteravond , op de andere zenders geen nieuws te vinden was over dit bezoek van de CIA baas .Hoeveel Mater Doloras ( hulende moeders ) moeten ze op TV nog tonen opdat de Navo zich wat meer zou moeien met de intrieste toestanden in Ukraine ? :(

werewoef
AMEN en AUM

boeffer

26 aug 2026, 23:39

"s Avonds is 't zelfde nieuws al 's middags. Op Youtube geeft men bb beter VRT nieuws over UA: https://www.youtube.com/watch?v=3LX0aq8t1L0&t=176s
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Charlie Maru

Gisteren, 08:42

Dit zal er beter op trekken......
Ook al lost men maar alléén wat de gewone sterveling mag weten........

Afbeelding
Afbeelding

https://www.hln.be/buitenland/cia-direc ... ~a93df6b5/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

Gisteren, 09:45

De Britse regering heeft raketfabrikant MBDA toestemming gegeven om geheime informatie vrij te geven over in Groot-Brittannië geproduceerde onderdelen in de Franse SCALP-kruisraket.

Het doel is Frankrijk en Oekraïne in staat te stellen door te gaan met de plannen om SCALP-assemblagelijnen in Oekraïne op te zetten.

Poetin reageerde door Groot-Brittannië ervan te beschuldigen "olie op het vuur te gooien". Woordvoerder Peskov zei ook dat Rusland al informatie verzamelde om Oekraïense raketproductielocaties te identificeren en te vernietigen.

Fred1950

Gisteren, 09:49

Wil. schreef:
Gisteren, 09:45
...... Woordvoerder Peskov zei ook dat Rusland al informatie verzamelde om Oekraïense raketproductielocaties te identificeren en te vernietigen.
En zo blijft de oorlogsmachine maar verder hollen .... :roll: Niet goed bezig ... Die Britse en Franse raketten zijn aanvalswapens , geen verdedigingswapens , dat maakt het alleen maar erger.

Wil.

Gisteren, 10:01

Je bedoelt dat Poetin verdedigings-ballistische raketten koopt in Noord-Korea? En verdedigings-shahids in Iran? Is het zoiets dat je in gedachten hebt?
Snap je't ?

Word eens wakker, Fred. In de oorlog is elk wapen waarmee je een bezetter te lijf gaat een verdedigingswapen. Ook een mes is een verdedigingswapen als je er een Russische soldaat mee te lijf gaat als die jouw woning binnendringt.

Fred1950

Gisteren, 10:10

Oekraine moet zich verdedigen door aanvallen af te slaan en bezet gebied bevrijden. Het hoeft geen gebied in Rusland zelf aan te vallen.

Wil.

Gisteren, 10:13

Dat zouden de vatniks wel willen, hé?

Zeg dat tegen Poetin dat hij de Oekraïense tanks van zijn eigen land wegjaagt, maar geen aanvalsraketten en -drones naar UA stuurt.

Je 'logica' bijt flink terug, hé, Fred?

voorn

Gisteren, 10:51

Volgens Freds theorie hadden we in WOii Duitsland nooit mogen bombarderen
Bent U dement aan het worden?

Dicksy

Gisteren, 11:38

De CIA-chef gebruikte zijn bezoek aan Moskou om Rusland te waarschuwen voor aanvallen op NAVO-bondgenoten, waarmee hij Iran in de kaart speelde.

Volgens twee personen die bekend zijn met de zaak, heeft CIA-directeur John Ratcliffe Russische functionarissen in Moskou deze week gewaarschuwd om het conflict met de NAVO-bondgenoten van Amerika, met name Estland, Letland en Litouwen, niet te laten escaleren als reactie op de vastgelopen invasie van Oekraïne door Moskou.

De Amerikaanse inlichtingenchef maakte dinsdag ook van de gelegenheid gebruik om, ondanks de zeldzame en onaangekondigde reis, Rusland onder druk te zetten de militaire en economische steun aan Iran te verminderen, aldus een van de twee genoemde personen en een Britse functionaris die op de hoogte was van de reis.
https://www.politico.com/news/2026/08/2 ... e-01051848
Denk ook niet dat het aan Rusland is om de vastgelopen interventie van de VS in Iran terug vlot te trekken.
Rusland heeft de afgelopen weken ook een reeks dreigementen geuit tegen NAVO-landen die Oekraïne steunen, wat de vrees aanwakkert dat Moskou nieuwe, agressieve hybride oorlogsvoering of beperkte militaire acties tegen NAVO-bondgenoten, waaronder het Verenigd Koninkrijk, zou kunnen ondernemen.
De steun die deze landen geven aan Oekraïne wordt gedaan onder eigen verantwoordelijkheid en niet onder NAVO-vlag omdat de NAVO niet betrokken is in het conflict. En ja, het zijn NAVO-landen en daar stopt het dan ook inzake "betrokkenheid" van de NAVO.

Fred1950

Gisteren, 12:39

voorn schreef:
Gisteren, 10:51
Volgens Freds theorie hadden we in WOii Duitsland nooit mogen bombarderen
Bent U dement aan het worden?
Heeft men in WO I Duitsland gebombardeerd ? Had Oekraine niet de rug gekeerd naar de Russen in 2014 , ging Poetin nooit Oekraine binnengevallen zijn. Met WO II kan men dat broer/zus oorlogje niet vergelijken.