welkom in een knus hoekje 6

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

krakje

25 aug 2026, 20:18

gisteren dochter geweest, na de noen eten verzorgd, ook de was en strijk gedaan,
vandaag niet veel onder handen genomen,
de overschot van gisteren maar opgewarmd, al waren de mee eters niet zo content erover,
dus heb ik gezegd morgen kunnen jullie koken, hun antwoord gaan we wel halen in de winkel,
dus klaargemaakt eten, ik geen fan van is veel te rauw kan niet goed bijten, heb alleen boven bijters in,
kleindochter is hier aanbeland voor de hele week, dus zijn we met 5 volwassen hier in huis,
verder geen nieuws toch nog goed weer buiten, hou jullie goed en beetje gezond, grtjs krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C

25 aug 2026, 20:29

Afbeelding

Na een moeilijke dag nog een goede nacht voor allen hopelijk
groetjes allen en tot later.... :)
Sterkte Bekske, ik begrijp hoe jij je voelt . Sterkte...:? :(
Geniet van het NU, wees dankbaar en straal." :wink:

krakje

26 aug 2026, 20:24

ja heb woord gehouden, niet gekookt voor hen, ze aten liever brood,
geen probleem, heb voor mij rijst en veel groentjes klaar gemaakt,
daar veel verschillende kruiden op, ja voor een man dus voor mij, was heel lekker,
toch beetje overschot en dat heeft kleindochter maar opgegeten,
buurvrouw geweest en samen een flesje kriek bier gedronken
dus ieder maar een halve pint was genoeg voor ons,
zo is de dag weer voorbij, en ja de zon was de hele dag paraat,
grtjs van krakje,
Afbeelding

Bekske

27 aug 2026, 07:28

Afbeelding
fijne dag iedereen gisteren naar ziekenhuis geweest maar volgens een verpleging heb ik geen geduld ondanks het al van 30 mei is dat ik sukkel .Ik voel duidelijk dat het niet in orde zit ben over 16 jaar ook zo een operatie gekregen toen was het op een week in orde nu is het erger geworden .Moet binnen zes weken terug gaan maar ja het zijn mijn zorgen .Juist als met de jongste viervoeter dat is ook maar een raadsel en wat ze allemaal uit hun mouw schudden zo je moeten geloven afijn ja afwachten moeilijk gaat ook maar ja het zijn mijn zorgen nu wachten op de levering ze komen vroeg leveren iets na de middag kinesist groetje

Bekske

28 aug 2026, 09:25

img]uploads/1e9cf1235df30d5ee721931e162d0af5.gif[/img]
hallo iedereen geniet van jullie dag om het even hoe groetje
ps wat de viervoeters betreft gaat het redelijk goed ,de grote loopt hier lastig rond ze moet nu ander voeding eten.Met als resultaat ze kapt haar eetbak gewoon om .Moet medicijnen nemen wat veel geduld vraagt van mij om ze toch te laten innemen.Afijn ja met geduld lukt het maar moet toe zien dat de kleinste er niet aan kom niet aan eten maar ook haar medicijnen Dus al enkele dagen dat ze weiger te eten .Ze was gewoon van dagelijks vlees te eten meestal afgekookt zoals kippen wit enz.Nu zo ze speciale stinkende brokjes moeten eten ik vind dat het stink ben niet gewoon van brokken .Alhoewel ik men twijfels heb want ik zorgde altijd iedere dag dat hun vlees weinig vet of vetstof had .Heb een speciale oventje gekocht voor hun eten te maken .En toch raar dat de kleinste het niet heeft want die mag haar vlees blijven eten .Dus is het enorm hard voor mij om hun apart voeding te geven .En de grote loop hier rond heb zelfs schrik om te eten omdat ze staat de likkebaarden .Ik zie dat ze honger en goesting heeft maar weiger die dure brokjes te eten kan ze niet dwingen om te eten .Het is al moeizaam om haar medicijnen te geven .En voorlopig zie ik geen beterschap .Ik ga eens opzoeken hoe ik zelf haar eten kan klaarmaken in plaats van die dure brokjes dat ze niet eet .AFWACHTEN EN HEEL VEEL GEDULD MOET IK HEBBEN ONDANKS DE PIJN DIE IK NU HEB .Omwille van haar gisteren levering geweest en was stik kapot nadat alles op zijn plaats stond want ja ik mag maar met 1 hand dragen en dan duurt het ook langer .Zo dat was het weer nu opzoekings werk doen voor mijn grootste om haar te zorgen voor eten groetje

jadi

28 aug 2026, 11:10

Hallo Bekske en iedereen , ik kom even langs om iedereen een fijne vrijdag toe te wensen
Bekske als een dier gewoon is van natte voeding , is het zo moeilijk om brokken (droog voer) te doen eten .. Ik hoop dat je een alternatief vind ..
zwaai zwaai
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

krakje

28 aug 2026, 20:35

bekske wat je ook kunt proberen om je hondje te laten eten,
neem een beetje kip zoals je dit klaarmaakt en vermeng met die brokken,
doe ik ook met mijn hondjes, zij krijgen kipfilet met droge brokken,
en daar giet ik beetje vocht over van kipfilet en zet dit ondereen, het is het proberen waard,

ja vandaag hier een paar keer flink geregend, en geen zon gezien,
de grond heeft dit wel nodig maar toch regen ben ik rap moe gezien,
en weer eens de was en strijk gedaan, het is alle dagen hetzelfde,
soms weet ik niet van waar die was blijft komen,
zo doe ik ook iets, het zwaarder werk laat ik aan de zonen over,
doe vooral wat je echt graag doet en geniet van alles wat je nog kunt,
menu hier was zelf gemaakte vide met krokketjes , grtjs van krakje,
Afbeelding

Bekske

29 aug 2026, 08:49

Afbeelding
hallo iedereen het laatste weekend van augustus geniet om het even hoe groetje gisteren de vensters gepoetst ondanks ik maar met 1 hand kan werken .Was bij 1 venster niet simpel want ik kon me niet vasthouden maar het is gelukt .Moeilijk gaat ook zei de blinde en hij zag geen steek .Dat heb ik thuis van men opa veel gehoord .Ga straks kipfilet afkoken en beetje aan de grote viervoeter geven .Samen met de droge brokken want ze loopt hier kwaad rond .Kan zelf amper iets eten doordat ze staat te likkebaarden en wil het van tafel pakken door aan de tafeltapijt te trekken .De kleinste haar eten moet ik in haar huisje zetten .Die heeft een huisje van in begin dat ze hier was .Maar ook manden waar ze kan in liggen maar ze ligt graag in haar huisje .Savonds ligt ze in de manden er staan er vijf dus keuze genoeg Ze kan niet springen om op de zetel te liggen of op bed .Maar ik neem ze regelmatig op om bij mij te zijn zodat ze ook eens op zetel of bed kan liggen .Nu dit posten en men ontbijt klaar maken en kan verder huishoudelijke werkjes doen groetje

Bekske

30 aug 2026, 09:30

Afbeelding
de tijd vliegt de laatste zondag van augustus geniet om het even hoe iedereen groetje
heb gisteren kippen wit afgekookt dan als het vlees goed gekookt heeft .Het vlees met de schaar in kleine stukjes gesneden voor de kleinste want bijten ook moeilijk is van als ze verschillende tanden kwijt is die ze verwijderd hebben met haar operatie .Zij is orde wel heeft ze er geen last van loop wel nog rond met kleine shirt voor een baby .Had het gekocht om van de wonde te blijven in plaats van zo kraag waar je niks mee doet en moeilijk is voor de dieren .Heb er geen spijt van dat ik het gekocht heb en ze doet het toch graag aan .Wat de grote betreft de brokken die ze moet nemen noppes had er die bouillon van de kippen wit opgedaan met een beetje in stukjes gesneden kippen wit .Ze heeft het vlees er uit gevist en de rest bleef staan .hoe slim ze zijn om dat vlees er uit te pakken .De pillen dat ik moet geven is met veel geduld ik plet ze kapot en doe er van een blikje dat de dierenarts ook gegeven heeft er onder gemengd en met een plastiek lepeltje geeft ik haar dit want in het kommetje wil ze niet .Dan nog iedere morgen mijn operatie wonde verzorgen dan is een uur en meer snel voorbij nu mijn ontbijt maken de havermout met veel fruit dat is mijn beste eten van de dag ook men soep s avonds voor slapen gaan .Ik kan voorlopig nog niks bijten .Nu dinsdag in plaats van naar school te gaan is mijn afspraak met tandarts ben benieuwd afijn ja ik ga dit posten want men maag is aan reklameren groetje

krakje

30 aug 2026, 15:00

zondag en zo te zien neem ik een rustdag,
dus voor niks gezorgd, eten hebben ze zelf moeten maken,
ja wel gemakkelijk frikadellen en krieken gaan halen en klaar was kees,
en ook de zon is van de partij moment geen regen gehad,
volgende donderdag kom ik met ziekenzorg van 't dorp naar Nieuwpoort,
hoop dat het dan een beetje redelijk weertje gaat zijn zo dat we op de dijk kunnen wandelen,
hier in de tuin staan zonnebloemen die voor de vogels en kippen zijn,
zoon heeft enkele planten uitgetrokken die uitgebloeid waren,
nu doen de vogels hun best om de zaden op te pikken, mooi om te zien,
grtjs van krakje,
Afbeelding

Bekske

31 aug 2026, 09:14

Afbeelding
hallo iedereen hier geen regen heb de witte was buiten gehangen er is wel een felle wind .Ik heb wel veel last om de was op te hangen maar een droogkast komt hier niet binnen .Had op aanraden van personen eentje en heb het doorgegeven aan iemand die hier pas kwamen wonen in de buurt .geniet om het even hoe morgen start maand 9 al groetje
Wat de grote viervoeter betreft ze weigert de brokken die ze zo moeten eten van dierenarts .Ik doe er bouillon van het kippen wit op en een beetje kippen wit erbij .Maar de brokken blijven gewoon staan .Ze doet de brokken eruit om aan het vlees te kunnen .Ja heeft ze al die jaren vlees gekregen zonder ook last behalve nu de laatste maanden .En de kleinste heeft nooit last gekregen maar veel beterschap zit er niet in .Van gisteren weigert ze medicijnen die ik mengde met blikken doosje dat de dierenarts gegeven heeft .En daar juist is ze gewoon onder bed gekropen tegen de muur waar ik niet aan raak .En ze onder bed met iets uitlokken lukt niet .Ga het even zo laten en zien hoe is ze is later .Want haar dwingen doe ik niet dat werk aver rechts ze heeft een eigen willetje nog nooit meegemaakt met een viervoeter maar ja het is nu zo Ga straks als ze eten krijgt geen moeite meer doen met die droge brokken want ze eet het toch niet .Gewoon een beetje kippen wit krijgt ze denk niet dat zo iets kwaad kan groetje

Oma-C

31 aug 2026, 10:29

Afbeelding

Goede morgen allen, :wink:
Tussen 2 regenbuien naar de kine kunnen gaan
ik had geluk, ben niet nat geworden...;
er is wel veel wind en een dun zonnetje af en toe :roll:

Allen een aangename dag, de regen is echt nodig
die moeten we erbij nemen, net zoals de zon van toen... :?
Geniet van het NU, wees dankbaar en straal." :wink:

Bekske

Gisteren, 08:28

Afbeelding
gisteren geluk gehad met de witte was .Het was snel droog en ik was juist binnen met de droge was .Als de hemelsluizen open gingen .Was goed uitgevlogen door de felle wind dat voelde goed aan .Vandaag naar de tandarts voor een nieuw gebit ben benieuwd .Rond de middag moet ik er zijn dus hopen dat deze goed zullen zitten tegenover die dat ik nu heb .Het zullen waarschijnlijk de laatste zijn.Die ik moet laten maken mijn eerste gebit heb ik 45 jaar gehad en deze men tweede gebit 15jaar .En dit gebit is meer versleten dan men eerste .Hopelijk kan ik dan terug alles eten want nu is het enorm moeilijk om te eten .Over de grote viervoeter ga ik niet veel zeggen omdat er amper beterschap is .Geniet van jullie dag groetje

krakje

Gisteren, 20:28

september en eerste schooldag, en eigenlijk geen kindjes zien vertrekken,
en de zomer heeft ons vaarwel gewuifd,
zal misschien nog een paar dag warmte geven maar veel hoop is er niet ,
alles zal weer duurder worden, een mens zou nu al schrik krijgen
als we zo een strenge winter zullen meemaken als de zomer was,
donderdag ben ik een dagje Nieuwpoort met ziekenzorg,
hoop dat het weertje beetje meevalt en niet te fris is,
zal me wel warmer kleden te veel aan kun je uit doen,
menu was helemaal op of bijna, witte selder met ui en tomaten,
stukje kippen vlees goed gekruid met pepersaus, dessert fruit,
grtjs van krakje,
Afbeelding