Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

Gisteren, 15:42

door Fred1950 » 33 minuten geleden
Neen.
Bron: Oekraine ....
Klopt.
CSIS gebruikt officiële data van de Oekraïense generale staf, aangevuld met westerse inlichtingendiensten die diezelfde data overnemen van Oekraïne.
CSIS (denktank) verzamelt deze claims. Ze gieten deze data in een strakke, academisch ogende grafiek met professionele kleuren, lijnen en tabellen wat het een aura van een "onafhankelijke, wetenschappelijke analyse" geeft. Maar in se blijft het gewoon het verspreiden van de Oekraïnse claims (propaganda). :lol:

Fred1950

Gisteren, 15:56

Dicksy schreef:
Gisteren, 15:42
..... Maar in se blijft het gewoon het verspreiden van de Oekraïnse claims (propaganda). :lol:
Oekraine wou ook toch al een "expertise team" naar het MIdden Oosten sturen om hen daar te vertellen hoe ze Iraanse drones uit de lucht moesten halen. Ik heb zo de indruk dat Oekraine er na de oorlog er geld wil uit slaan en een "drone expertise school" wil oprichten waar ieder Westers land zijn kennis kan komen opdoen. Als voorbereiding moeten ze dan tonen dat ze die kennis "beheersen" met al dan niet fake cijfers.

Wil.

Gisteren, 16:23

Waar blijft uw bron, Fred? Ik vraag er al een paar keer om.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru

Gisteren, 16:29

Wil. schreef:
Waar blijft uw bron, Fred?
:roll: :lol:
Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

Gisteren, 16:33

De burgemeester van Moskou heeft ze geteld: bijna 300 drones per dag werden vanuit UA naar Moskou gestuurd.

image.png

Wil.

Gisteren, 16:35

Zelensky had het aangekondigd en hier is het resultaat:

image.png

Wil.

Gisteren, 16:50

De Russen hebben de graanexport van UA stilgelegd. De boemerang keert terug: de Oekraïners vallen de graanhavens van RU aan, en met succes. De uitvoer is in elkaar gestort.

Mijns inziens zijn die cijfers niet juist. Je kunt er maar best 10% extra afdoen, het zijn tenslotte RU cijfers, hé? Propaganda dus.

image.png

Wil.

Gisteren, 17:04

De mid-term verkiezingen in de VS komen dichterbij. Amerikanen ergeren zich aan de hoge brandstofprijzen. Bessent legt de schuld bij de Oekraïners die de RU raffinaderijen platleggen; het is niet de schuld van "de Straat van Hormuz", waar 20% van de olie van de wereld doorheen moet :roll:

image.png

Fred1950

Gisteren, 18:41

Wil. schreef:
Waar blijft uw bron, Fred? Ik vraag er al een paar keer om.
Bron voor wat dan wel ? Voor wat ik denk of vermoed ? Ik merk dat je minstens vier bijzonder grote prentjes post om de aandacht van meer serieuze postings naar achter te schuiven. Is dat geen "volksmanipulatie" ? :lol:

Wil.

Gisteren, 19:59

Hang nu niet de onnozele uit, hé.
Je zegt keer op keer dat de cijfers van UA niet te vertrouwen zijn, simpelweg omdat de bron de Oekraïners zijn.

Welaan dan, geef me voor de verliezen aan Russische zijde een betrouwbare bron.

Fred1950

Gisteren, 20:22

Wil. schreef:
Gisteren, 19:59
Hang nu niet de onnozele uit, hé.
Je zegt keer op keer dat de cijfers van UA niet te vertrouwen zijn, simpelweg omdat de bron de Oekraïners zijn.

Welaan dan, geef me voor de verliezen aan Russische zijde een betrouwbare bron.
Wees nu eens eerlijk. Op welke basis kan Oekraine de verliezen aan Russische kant kennen. Vragen ze dat efkens tussen de soep en de patatten door aan Poetin ? Oekraine liegt ook over eigen verliezen of kent ze zelfs niet eens , maar telt blijkbaar elke gesneuvelde Rus. Leg JIJ me nu eens uit hoe ze dat doen.

Wil.

Gisteren, 23:32

Charlie Maru heeft gelijk: je hebt niks anders dan een glazen bol, en dan nog één met veel mist in :lol:

Charlie Maru schreef:
Gisteren, 16:29
Wil. schreef:
Waar blijft uw bron, Fred?
:roll: :lol:
Afbeelding

Fred1950

Vandaag, 10:02

Wil. schreef:
Gisteren, 23:32
Charlie Maru heeft gelijk: je hebt niks anders dan een glazen bol, en dan nog één met veel mist in :lol:

....
Wees nu eens eerlijk. Op welke basis kan Oekraine de verliezen aan Russische kant kennen. Leg JIJ me nu eens uit hoe ze dat doen.

Wil.

Vandaag, 10:24

Elke drone heeft een camera. Elke dag worden duizenden drones ingezet tegen de Russen.
Wanneer een RU tank wordt in brand geschoten, dan zijn er 3 bezetters minder.

Jij hebt nul info over de RU verliezen maar je kwekt maar 'Propaganda!' alsof je daarmee ook maar een half punt scoort. Maar ik weet ook waarom je dat doet: omdat je volop achter de moordpartijen van Poetin staat. Dat past in een breder kader: je steunt ook volop dictator Xi.
Maar geregeld kom je hier de heilige Confucius uithangen :lol:

Kortom, je bent een vatnik en je reacties zijn dus zo voorspelbaar als maar enigszins mogelijk is.

Fred1950

Vandaag, 10:46

Wil. schreef:
Vandaag, 10:24
Elke drone heeft een camera. Elke dag worden duizenden drones ingezet tegen de Russen.
Wanneer een RU tank wordt in brand geschoten, dan zijn er 3 bezetters minder.
.....
"duizenden drones per dag" ? :lol: Stel dat het duizend zijn , dan zijn dat 365.000 drones die zich jaarlijks te pletter storten. Gij doet er dus nog een schepje propaganda erboven op. :twisted:

Hou het liever bij één drone dode per dag , en dat zijn er dan 365 per jaar. Enne .. met zo'n kleine drone met vier schroefjes schakel je geen tank uit , of alleen met heel veel geluk.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 05 sep 2026, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.