DEMIR en de uren les
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dan had je de zin duidelijker moeten formuleren en schrijven dat de universiteit "ras" aanhaalde en niet jij.
Dat soort vragen negeer ik ....Punt twee: leg eens uit wat je eigenlijk bedoelt met 'die specifieke groep' (zie mijn vorige posting). Ik ben benieuwd.
@Charlie Maru
Er beataan geen mensenrassen, Alle verschillen in uiterlijk zijn door de eeuwen heen ontstaan door levensomstandigheden en selectie -- lees "voorkeuren". Zwarten kunnen zonder probleem paren met Gelen. Bij honden lukt dat al veel moeilijker en dan kan men over honderassen gaan spreken. Wat Google AI schrijft is zever - en gepikt uit foutieve teksten op het internet.
Als ge echt onnozel wilt doen zou je de blanke mensen met blauwe ogen ook al als een ander "ras" kunnen beschouwen dan diegenen met bruine ogen. Tja ...
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het was overduidelijk, maar dit voorval illustreert nu precies waarover het gaat wanneer men stelt dat onze 15-jarigen slecht scoren in lezen. Voorn sloeg de nagel op de kop: je faalt in begrijpend lezen.
Om naar jouw woorden te verwijzen: te weinig motivatie, te weinig discipline om aandachtig te lezen.
Gebuisd in de test.
Ik weet waarom: omdat je in de verste verte niet kúnt uitleggen wat je bedoelt zonder het over de verschillende rassen van mensen te hebben: Aziaten, zwarten, blanken enz.Dat soort vragen negeer ik ....
Zolang je blijft zwalpend praten over 'specifieke groepen' kun je rond de hete brij blijven dansen, maar ook hier zak je door het ijs. Je zit in een hoek en je geraakt er niet meer uit zonder serieus gezichtsverlies.
Maar ik blijf enorm veel respect hebben voor je batterijkennis (vooral 12-V !)

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Was ik sneller geweest dan had je je dubbele post niet kunnen wissen , en eventueel vervangen door "dubbel" . Je had je eigen post "gequoted" Als je dat ontkent val je eeuwig en voor altijd diep in mijn achting.
-
Dat zou ruiken naar racisme , en de liefhebbers ervan zouden er hun baard van aflikken. Dat zou niet goed zijn voor een "vredige" samenleving. De politiekers weten heel goed waar het schoentje wringt , en dat is voldoende. Er gans de bevolking bij betrekken is ongezond.
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Wat heeft dat met racisme te maken? Gewoon objectieve cijfers heeft niets met racisme te maken. Vredige samenleving? Er zijn nu éénmaal bevolkingsgroepen waar niet vredig mee samen te leven valt, maar die discussie hoort hier niet thuis. Mijn dochter staat in het onderwijs en zij kan daar hele boeken over schrijven hoe zij behandeld wordt door bepaalde jongeren maar als je daar iets over zegt dan is het weer racisme.Fred1950 schreef: ↑Gisteren, 14:52Dat zou ruiken naar racisme , en de liefhebbers ervan zouden er hun baard van aflikken. Dat zou niet goed zijn voor een "vredige" samenleving. De politiekers weten heel goed waar het schoentje wringt , en dat is voldoende. Er gans de bevolking bij betrekken is ongezond.
-
Wanneer je ziet dat je reactie waardeloos geworden is, zou je dan niet beter iets ondernemen om die zinloze blubber weg te vegen?
Ik was je weer te vlug af. Het is je dag niet, hé?
Laatst gewijzigd door Wil. op 09 sep 2026, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Het zou in de praktijk moeilijk uit te voeren zijn. Wie ga je meetellen als 'leerling waar thuis geen Nederlands wordt gesproken' ? Weet je dat überhaupt wel? Er zijn nl. immigranten die zich erg goed hebben aangepast, maar anderen niet.Odulleke schreef: ↑Gisteren, 15:10Wat heeft dat met racisme te maken? Gewoon objectieve cijfers heeft niets met racisme te maken.Fred1950 schreef: ↑Gisteren, 14:52Dat zou ruiken naar racisme , en de liefhebbers ervan zouden er hun baard van aflikken. Dat zou niet goed zijn voor een "vredige" samenleving. De politiekers weten heel goed waar het schoentje wringt , en dat is voldoende. Er gans de bevolking bij betrekken is ongezond.
Maar indien de politici die realiteit niet durven benoemen (zoals Fred zijn 'specifieke groepen' niet wil benoemen
De oplettende burger kijkt naar de feiten: de PISA-score daalt de laatste 3 tot 4 decennia en hij ziet ook dat de instroom van immigranten in die periode op gang is gekomen. Hij verbindt de puntjes en beseft dat dit zeker één element is dat meespeelt.
Het kan natuurlijk ook aan de opwarming van het klimaat liggen, nietwaar ...

Defaitisme ... In Duitsland hebben de Turken van destijds zich bijzonder goed ingeburgerd ( hier ook trouwens )
Wat is de afkomst van Fatma Taspinar en van Demir ? Straks zien we alleen nog maar personen van allochtone afkomst in onze debatten omdat de "wittekes" er te dwaas voor geworden zijn.
En hoe "verweert" uw dochter zich daartegen ? Kan ze "sympathie" opbrengen voor hun gedrag of straalt ze afkeer uit ? Kinderen tot 10 jaar kan je gemakkelijk bijspijkeren. Als ze ouder worden moet je hun trauma's trachten te helen , en dat is bijzonder moeilijk.
Mijn dochter staat in het onderwijs en zij kan daar hele boeken over schrijven hoe zij behandeld wordt door bepaalde jongeren maar als je daar iets over zegt dan is het weer racisme.
Je dochter zou een beetje moeten reageren zoals ik tegen Wil-punt reageer
-
Ze geeft les in het 6e leerjaar en als er leerlingen naar haar komen en vlakaf zeggen, jij bent een vrouw wij luisteren niet naar u dan zijn de ouders toch wel verkeerd bezig. Tijdens oudercontacten moeten de leerlingen meekomen om voor de ouders tolk te spelen, ook al wonen ze 20 jaar in België. Hetgeen vertaald wordt klopt ook helemaal niet met hetgeen zij zegt. Zo is er een leerling die echt niet voldoet en als zij dat zegt dan wordt dat vertaald en de ouders beginnen te lachen, dus wat is er gezegd geweest door die leerling.Fred1950 schreef: ↑Gisteren, 16:32Defaitisme ... In Duitsland hebben de Turken van destijds zich bijzonder goed ingeburgerd ( hier ook trouwens )
Wat is de afkomst van Fatma Taspinar en van Demir ? Straks zien we alleen nog maar personen van allochtone afkomst in onze debatten omdat de "wittekes" er te dwaas voor geworden zijn.
En hoe "verweert" uw dochter zich daartegen ? Kan ze "sympathie" opbrengen voor hun gedrag of straalt ze afkeer uit ? Kinderen tot 10 jaar kan je gemakkelijk bijspijkeren. Als ze ouder worden moet je hun trauma's trachten te helen , en dat is bijzonder moeilijk.
Mijn dochter staat in het onderwijs en zij kan daar hele boeken over schrijven hoe zij behandeld wordt door bepaalde jongeren maar als je daar iets over zegt dan is het weer racisme.
Je dochter zou een beetje moeten reageren zoals ik tegen Wil-punt reageer: dat is hen uitlachen met hun gedrag , of zeggen dat ze een pilleke moeten pakken tegen zot worden.
![]()
-
Ik heb het over de testresultaten van kinderen met een migratieachtergrond. Diegene waar ze thuis Nederlands praten zullen zowiezo beter resultaten halen.
-
Defaitisme
Taspinar - Demir: een typische denkfout: 'Ik ken een grootvader die al 95 j. is en die altijd gerookt heeft'

De U.Gent heeft daar onderzoek naar gedaan. Dit kwam naar voor:
• Ongeveer 2 op de 5 leerlingen met een migratieachtergrond in Vlaanderen halen het absolute basisniveau voor wiskunde en lezen niet.
• Bij leerlingen zonder migratieachtergrond is dat minder dan 1 op de 5.
• Nergens in de OESO is de prestatiekloof tussen leerlingen met en zonder migratieachtergrond zo groot als in Vlaanderen
Toch is ook de groep autochtone toppers sterk achteruit gegaan tegenover 25 jaar geleden toen Vlaanderen nog mee aan de top stond. Aangezien er nog altijd meer autochtone Vlamingen in de scholen zitten, is het begrijpbaar dat zij de grootste brok van de daling voor hun rekening nemen.
Ik maak de bedenking of de aanwezigheid van immigranten uit oorspronglanden waar de status van de vrouw véél lager is, samen met de vervrouwelijking van ons onderwijs - je gaf zelf het voorbeeld van wat uw dochter is overkomen - niet leidt naar een minder kwaliteitsvol onderwijs? Ik bedoel niet dat vrouwen minder goede leerkrachten zouden zijn, maar wel dat er veel meer tijd en energie moet gestoken worden in het begeleiden, controleren, managen van die groeiende groep immigranten die het lesgeven er niet gemakkelijker op maken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.