Nieuws

Bluft Poetin?

Gestart door wardje op 30 jan 2022, 10:27 16526 berichten 920.192 keer gelezen Reageer
Dicksy 09 sep 2026, 22:46 8.384 berichten
De taalombudsvrouw vraagt ​​de inlichtingendienst en de Oekraïense veiligheidsdienst om uitleg over het gebruik van Russisch tijdens de schietpartij.

Taalombudsvrouw Olena Ivanovska heeft een beroep gedaan op de Hoofddirectie Inlichtingen van het Ministerie van Defensie en de Veiligheidsdienst van Oekraïne, met het verzoek om uitleg over het gedrag van hun medewerkers die op 2 september, tijdens het conflict, in het Russisch met elkaar spraken. Dit meldde ze in haar reactie op een verzoek van het persbureau "Ukrainian News".
Om de omstandigheden op te helderen en tot een besluit te komen, verzoekt Ivanovskaya, naast uitleg, om de identificatiegegevens van de medewerkers van de inlichtingendienst die Russisch spraken.

Na analyse van de ontvangen informatie zal zij de wettelijk voorgeschreven maatregelen bepalen.

https://news.liga.net/en/society/news/t ... e-shooting
Zelfs in een poging elkaar af te knallen is het verboden om Russisch te praten en moeten de taalwetten gerespecteerd worden. Het zijn ambtenaren en tijdens het gewapend onderonsje in functie, dus moeten de taalwetten gerespecteerd worden.
En vrouw naar mijn hart die duidelijk wil dat de taalwetten worden nageleefd, een strenge straf is hier meer dan terecht. :roll:
    Citeer
    Fred1950 10 sep 2026, 10:11 14.343 berichten
    Wil. schreef: ↑
    09 sep 2026, 19:30
    UA heeft in de omgeving van Lyman 200 km2 heroverd op de bezetters.
    Dat stuk grondgebied had de Russen 2 jaar gekost om te veroveren.
    .
    Daar is op ISW niets van te merken. Lyman en omgeving is al lang geleden heroverd geweest , niet nu pas.
      Citeer
      Wil. 10 sep 2026, 21:11 24.095 berichten
      Nieuw langeafstandsrecord voor een UA drone: 3200 km. Dat is Brussel - Caïro!

image.png
      AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
        Citeer
        Dicksy 11 sep 2026, 11:35 8.384 berichten
        Sociale uitkeringen en lonen kunnen in Oekraïne vertraagd worden, aldus Marchenko.

Minister van Financiën Serhiy Marchenko sloot niet uit dat Oekraïners te maken zouden kunnen krijgen met vertragingen in de uitbetaling van sociale uitkeringen als gevolg van een gebrek aan beschikbare middelen. Tegelijkertijd bezuinigt de overheid momenteel niet op sociale uitgaven.
        https://ua.news/en/ukraine/v-ukrayini-m ... -marchenko
        Zelenskyy reikte Ursula von der Leyen de eerste Oekraïense Orde van Europauit.
        De Oekraïense president Volodymyr Zelenskyy reikte de eerste Oekraïense Orde van Europa uit aan de voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen . De uitreiking vond plaats tijdens de viering van de Oekraïense Staatsdag in Kiev.

Volgens het betreffende decreet werd het hoofd van de Europese Commissie onderscheiden voor haar uitzonderlijke persoonlijke verdiensten in de ondersteuning van Oekraïne's strategische koers naar volledig lidmaatschap van de Europese Unie .
        https://ua.news/ua/ukraine/zelenskii-vr ... den-evropi
        Als de EU niet snel met bijkomend geld over de brug komt is ze haar "Orde van Europa" ( :lol: in het leven geroepen op 14/07/2026) terug kwijt. Zelensky laat niet met zich sollen.
          Citeer
          boeffer 11 sep 2026, 11:57 In mijn zetel 3.796 berichten
          Drone belemmerde opstijgen vlieger van Zelensky in Moldavië, link plaatsen gaat niet(forbidden 405)
          W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
            Citeer
            Dicksy 11 sep 2026, 12:35 8.384 berichten
            door boeffer » 30 minuten geleden
            Drone belemmerde opstijgen vlieger van Zelensky in Moldavië, link plaatsen gaat niet(forbidden 405)
            Oekraïne en Moldavië bagatelliseren de uitspraak van Støre over de drone in de buurt van het vliegtuig van Zelenskyy.
            Reactie van Oekraïne en Moldavië
            Tegelijkertijd meldt France 24 dat Oekraïne en Moldavië deze beweringen hebben gebagatelliseerd. Met name een bron binnen de Oekraïense presidentiële administratie omschreef de bewering dat er een risico voor Zelenskyy bestond als overdreven.
            https://ua.news/en/world/ukrayina-i-mol ... zelenskogo
            Het vliegtuig van Zelenskyy deelde het luchtruim boven Moldavië niet met een Russische drone.
            Het vliegtuig met de Oekraïense president Volodymyr Zelenskyy aan boord bevond zich niet in de lucht naast een Russische drone die het Moldavische luchtruim had geschonden, meldde de publieke omroep Suspilne op 10 september.
            Oekraïense volgeenheden hielden de naderende drone in de gaten en wachtten tot deze van de radar verdween voordat het vliegtuig van Zelenskyy toestemming kreeg om naar Oslo te vertrekken, zo verduidelijkte de nieuwsbron, die zich baseerde op bronnen binnen het presidentiële bureau.
            https://english.nv.ua/nation/zelenskyy- ... g_rewarded
            Moldavië en Rusland ontkennen berichten dat het vliegtuig met de Oekraïense president aan boord 'bijna drone werd geraakt'
            Moldavië heeft de bewering van de Noorse premier verworpen dat het vliegtuig met de Oekraïense president Volodymyr Zelensky aan boord ternauwernood een drone-aanval heeft vermeden bij het opstijgen vanuit Chisinau (Moldavië).n drone werd geraakt'.
            https://www.vietnam.vn/nl/moldova-va-ng ... -dam-trung
              Citeer
              Fred1950 11 sep 2026, 12:45 14.343 berichten
              Dicksy schreef: ↑
              11 sep 2026, 11:35

Als de EU niet snel met bijkomend geld over de brug komt is ze haar "Orde van Europa" ( :lol: in het leven geroepen op 14/07/2026) terug kwijt. Zelensky laat niet met zich sollen.
              Oekraïense Orde van Europa :lol:

Zelensky acht zich al president van Europa. Van grootheidswaanzin gesproken. :roll:
                Citeer
                Fred1950 11 sep 2026, 12:51 14.343 berichten
                Nog 100 meter doorgang voor de "pipi" :mrgreen: Dat wordt een amputatie van het "aanhangsel" :lol:

Untitled634.png
                Untitled634.png (248.6 KiB) 1989 keer bekeken
                  Citeer
                  Wil. 11 sep 2026, 15:03 24.095 berichten
                  UA heeft in de haven van Novorrossiysk in één nacht 3 schepen van de RU marine aangevallen en onschadelijk gemaakt: het gaat om de Essen, de Makarov en de Buyan-M.
                  Het gaat om 3 schepen die Kalibr raketten afvuren op burgerdoelwitten in UA: 2 grote fregatten en een corvette.
                  Kostenplaatje: groot.
                    Citeer
                    Wil. 11 sep 2026, 15:08 24.095 berichten
                    image.png
                    image.png (519.82 KiB) 1948 keer bekeken
                      Citeer
                      Wil. 11 sep 2026, 15:15 24.095 berichten
                      De drone afdeling van het UA leger heeft over de laatste 2 maanden 374 elektriciteits- en energieknooppunten aangevallen en/of vernietigd.

Er is op de Krim eigenlijk geen elektriciteit meer en evenmin benzine. Lekker leven daar voor de vele tienduizenden RU soldaten die er gelegerd zijn.
                        Citeer
                        Wil. 11 sep 2026, 15:23 24.095 berichten
                        A. Dugin is dé ideoloog van Rusland die Poetin sterk beïnvloedt.
                        Hij schrijft op X dat het einde van de oorlog enkel kan komen als UA ophoudt te bestaan.

Dát is wat er op het spel staat en het is de opstap naar méér: de Baltische Staten, Moldova, Polen ...

image.png
                        image.png (88.35 KiB) 1946 keer bekeken
                          Citeer
                          Dicksy 11 sep 2026, 16:32 8.384 berichten
                          image.png
                          image.png (242.7 KiB) 1919 keer bekeken

"The end of war in Ukraine can mean only the end of Ukraine. Nothing less." ([Het einde van de oorlog in Oekraïne kan alleen het einde van Oekraïne betekenen. Niets minder.)
                          Dus blijven doorvechten Oekraine want een vredesverdrag betekent het einde van jullie land. Ik had nooit gedacht dat Dugin zich tegen Rusland zou keren. :roll:
                            Citeer
                            Fred1950 11 sep 2026, 17:27 14.343 berichten
                            11 sep 2026, 15:23

Dát is wat er op het spel staat en het is de opstap naar méér: de Baltische Staten, Moldova, Polen ...
                            Blijkbaar ken jij Poetin beter dan Poetin zichzelf kent. :lol:
                              Citeer
                              Wil. 11 sep 2026, 18:48 24.095 berichten
                              Fred1950 schreef: ↑
                              11 sep 2026, 17:27
                              11 sep 2026, 15:23

Blijkbaar ken jij Poetin beter dan Poetin zichzelf kent. :lol:
                              Weet ik niet. Ik ken hem alleen veel beter dan jij, en dat volstaat hier ruimschoots.
                                Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.