Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

11 sep 2026, 19:27

Saratov heeft 2 keer op 24 uur bezoek gekregen vanuit UA.
De eerste keer werd de olieraffinaderij getroffen en de tweede keer de Ozon opslagplaats.
Sfeerbeeld:

image.png
image.png (155.56 KiB) 768 keer bekeken
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

11 sep 2026, 19:42

De Europese Commissie heeft €6,1 miljard goedgekeurd om Oekraïne te helpen bij de aanschaf van luchtafweersystemen, raketten, drones en elektronische oorlogvoeringssystemen.

Dicksy

11 sep 2026, 20:11

door Fred1950 » Vandaag, 17:27
door Dicksy » Vandaag, 16:32 (pagina 1094)
image.png
image.png (242.79 KiB) 763 keer bekeken
"The end of war in Ukraine can mean only the end of Ukraine. Nothing less." ([Het einde van de oorlog in Oekraïne kan alleen het einde van Oekraïne betekenen. Niets minder.)
Dus blijven doorvechten Oekraine want een vredesverdrag betekent het einde van jullie land. Ik had nooit gedacht dat Dugin zich tegen Rusland zou keren. :roll:
Blijkbaar ken jij Poetin beter dan Poetin zichzelf kent. :lol:
Zou Poetin ook Dugin verkeerd ingeschat hebben ? :roll:

Wil.

11 sep 2026, 20:46

Gisteren heb ik nog vermeld dat Lyman weer in handen is van UA.
Hier de droomwereld van Poetin:

image.png

Dicksy

12 sep 2026, 11:24

Zelensky waarschuwt voor vergeldingsaanvallen als Rusland het elektriciteitsnet aanvalt.
Kort samengevat: President Volodymyr Zelensky waarschuwde dat Oekraïne symmetrisch zal terugslaan als Rusland deze winter het Oekraïense elektriciteitsnet aanvalt, en beloofde op dezelfde manier te reageren als Moskou stroomuitval veroorzaakt. In een gesprek met Fareed Zakaria en tijdens de Europese Strategietop in Jalta op vrijdag 11 september pleitte Zelensky voor een wederzijds "energiebestand" om de energie-infrastructuur aan beide zijden te beschermen en de voedselcorridor via de Zwarte Zee vrij te maken.

"Oekraïne is in staat om Rusland te beantwoorden met een tegenaanval", zei Zelensky. "Rusland weet dat als ze toeslaan – en ze bereiden zich voor om ons energiesysteem in de winter aan te vallen – Rusland precies hetzelfde terugkrijgt. Als ze ons stroomuitval bezorgen, zullen we proberen hen op dezelfde manier te vergelden."
Oproep tot een 'energiewapenstilstand'
Zelensky benadrukte dat een escalerende cyclus van stakingen in de infrastructuur kan worden voorkomen als de partijen instemmen met een gerichte "energiewapenstilstand" en tegelijkertijd de blokkade van de Zwarte Zee opheffen.
https://www.kyivpost.com/post/84327
Misschien moet Zelensky eens wat minder op reis gaan zodat hij weet wat er in zijn land gebeurt met zijn energievoorzieningen de laatste maanden en het vernietigen van zijn havens . Rusland dreigt niet, die doen het gewoon.
Grootspraak van een keffertje (Zelensky) dat niet meer weet van welk hout nog pijlen maken. Maar ja, het is gemakkelijker om hoera-berichten de wereld in te sturen bij een drone-inslag 3000 km diep in Rusland dan die zaken aan te pakken die er werkelijk toe doen.

Dicksy

12 sep 2026, 12:27

Zelenskyy onthult hoeveel Patriot-raketten Oekraïne deze winter nodig heeft
Om ervoor te zorgen dat het Oekraïense energiesysteem deze winter zonder problemen doorkomt, hebben we elke maand 100 tot 120 Patriot-raketten nodig ter bescherming tegen Russische ballistische raketten.

De Oekraïense president Volodymyr Zelenskyy benadrukte dit in een exclusief interview.met DW.

"Ik wil 100 tot 120 Patriot-raketten beschikbaar hebben voor deze moeilijke maanden, met name de koude maanden," aldus Zelenskyy.
Hij merkte op dat Oekraïne raketten zou kunnen verkrijgen uit Amerikaanse voorraden of productiefaciliteiten en dat er ook gesprekken gaande zijn over mogelijke leveringen uit landen in het Midden-Oosten, waarvan hij de details niet bekendmaakte.
https://ua.news/en/ukraine/zelenskii-po ... patriot-dw
Misschien moet Zelensky toch eens nadenken over de woorden van Wallace in 2022 en eens informeren bij Amazon. :roll:

Wil.

12 sep 2026, 19:38

UA heeft alweer een belangrijk vliegtuig vernield. Dit keer een TU-95 strategische bommenwerper.
Dat spul wordt niet meer nieuw gemaakt en de kosten lopen hoog op.
Het is een slechte week geweest voor het RU leger: na de drie oorlogsbodems eerder deze week, is nu de luchtmacht aan de beurt.

Een land gaan bezetten is toch een kostelijke bezigheid.

image.png
image.png (259.59 KiB) 504 keer bekeken

Wil.

12 sep 2026, 19:51

Links: 9/11, 2001, New York
Rechts: 9/11, 2026, Odesa

Kun je me uitleggen waarom de VS de terrorist die verantwoordelijk is voor de afbeelding links hebben gedood, terwijl ze de rode loper uitrollen voor de terrorist die verantwoordelijk is voor de afbeelding rechts?

image.png
image.png (369.59 KiB) 496 keer bekeken

Fred1950

12 sep 2026, 19:52

Wil. schreef:
12 sep 2026, 19:38
UA heeft alweer een belangrijk vliegtuig vernield. Dit keer een TU-95 strategische bommenwerper.
.....
Dat soort toestellen is totaal waardeloos geworden bij de huidige moderne oorlogsvoering. Misschien zijn de Russen wel blij hiermee. Ze moeten het inderdaad niet meer onderhouden en de bemanning ervan kan op pensioen ...

( de foto is trouwens gemanipuleerd )
Wil. schreef:
12 sep 2026, 19:51
Links: 9/11, 2001, New York
Rechts: 9/11, 2026, Odesa

Kun je me uitleggen waarom de VS de terrorist die verantwoordelijk is voor de afbeelding links hebben gedood, terwijl ze de rode loper uitrollen voor de terrorist die verantwoordelijk is voor de afbeelding rechts?
...
Is de afbeelding rechts niet het gevolg van eigen luchtafweer of van een half gedode drone ? Wie gaat het zeggen ?

Dicksy

12 sep 2026, 21:19

door Fred1950 » Vandaag, 19:52
Dat soort toestellen is totaal waardeloos geworden bij de huidige moderne oorlogsvoering. Misschien zijn de Russen wel blij hiermee. Ze moeten het inderdaad niet meer onderhouden en de bemanning ervan kan op pensioen ...
Men weet dat dit vliegveld al vaker het doelwit was. Deze strategische bommenwerper nu open en bloot zonder bescherming parkeren, wijst op een poging tot verzekeringsfraude. Deze claim zal terecht afgewezen worden wegens grove nalatigheid.
Dit moet grondig onderzocht worden! :lol: :lol:

Wil.

12 sep 2026, 22:12

Fred1950 schreef:
Is de afbeelding rechts niet het gevolg van eigen luchtafweer of van een half gedode drone ? Wie gaat het zeggen ?
Je vergist je: dat was - zoals je goed weet - die foto links, hé.

Fred1950

13 sep 2026, 18:36

Wil. schreef:
12 sep 2026, 22:12
Fred1950 schreef:
Je vergist je: dat was - zoals je goed weet - die foto links, hé.
8O Wie wil je voor de gek houden ?

Wil.

13 sep 2026, 18:43

Djeez Louise, hoe is het mogelijk! :lol: :lol:

Fred1950

13 sep 2026, 18:50

Wil. schreef:
13 sep 2026, 18:43
Djeez Louise, hoe is het mogelijk! :lol: :lol:
Er bestaan mensen die steeds moeilijkheden hebben met wat "links" en "rechts" is. Ben jij zo een geval ?

Ok , omdat jij zo simplistisch denkt dan maar een statement in plaats van een retorische bedenking :

De afbeelding rechts is het gevolg van eigen luchtafweer dat geen doel trof of van een half gedode , misleide drone.

Content ?

-------- ----------

Uit de Pandora doos van Poetin ontsnappen nu blijkbaar drones die tankstations en treinstellen aanvallen .. :D

Wil.

13 sep 2026, 19:31

En zelfs nu valt hij niet ... :lol: :roll: