Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

13 sep 2026, 19:32

Wil. schreef:
13 sep 2026, 19:31
En zelfs nu valt hij niet ... :lol: :roll:
Als die van u komt kan ik die niet horen vallen , die zijn van karton.

Wil.

13 sep 2026, 19:33

Hier een video die de eerste zeeslag tussen 2 drones toont.

De zeedrone van UA pakt de RU drone in de flank en stuurt hem naar de bodem.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

13 sep 2026, 19:43

Hier een overzichtje van de laffe oorlogsmisdaden gepleegd door Poetin tussen 8/9 en 12/9.
Op al deze plaatsen waren burgers en hulpverleners het doelwit van de moordaanslagen.

Nog altijd houdt Oekraïne zich in om geen burgers in Rusland tot doelwit te maken. UA zou dat gemakkelijk kunnen want tal van steden met minder dan 50.000 inwoners hebben geen enkele verdediging tegen luchtaanvallen met drones.
Hoe lang nog voordat UA de handschoenen uitdoet en de Russen met gelijke munt betaalt?

image.png

Charlie Maru

13 sep 2026, 19:50

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

13 sep 2026, 20:18

"Nog altijd houdt Oekraïne zich in om geen burgers in Rusland tot doelwit te maken. "

Tiens , zijn de slachtoffers in de raffinaderijen , Wildberries en Ozon's dan geen burgers ?

Dicksy

13 sep 2026, 20:29

Treinen en spoorwegemplacementen vallen voor Rusland onder Oekraïense militaire doelwitten omdat ze de economie van Oekraïne ondersteunen.
Wie zich op Oekraïens grondgebied begeeft, bevindt zich in een actieve oorlogszone. De aanwezigheid van westerse politici of diplomaten verandert daar voor de Russen niets aan; zij reizen op eigen risico.

Wil.

13 sep 2026, 20:50

Fred1950 schreef:
13 sep 2026, 20:18
"Nog altijd houdt Oekraïne zich in om geen burgers in Rusland tot doelwit te maken. "

Tiens , zijn de slachtoffers in de raffinaderijen , Wildberries en Ozon's dan geen burgers ?
Ik ben benieuwd of de vatniks een gelijkaardig plaatje ter beschikking hebben dat aantoont dat UA op één week tijd 15 tot 20 zuivere burgerdoelwitten heeft aangevallen.

Ik heb wel effe tijd, Freddie.

Het punt is dat RU aan het front niks kan verwezenlijken. Ze winnen op enkele maanden een paar honderd km2 en moeten die dan op een paar weken weer afgeven. Intussen verliezen ze tot 1500 soldaten per dag.
Wat rest er dan? Terreur, natuurlijk. Daar zijn ze goed in; burgers bombarderen.

boeffer

13 sep 2026, 22:15

Een andere fase, UA afzonderen van hulp. Met BRICS erbij en drones op vliegvelden in de EU kan hij weer terreur zaaien (ongestraft).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

13 sep 2026, 22:48

3 Russen die in de nabije omgeving van Poetin cirkelen, waarschuwen voor wat er aan de hand is in de economie:

1. Sergei Sobyanin, de burgemeester van Moskou: 'Als we de normale economie kapotmaken, dan riskeren we het land kapot te maken'.

2. Andrei Klepach, economist zegt: 'Rusland is de economische en technologische uitputtingsoorlog (met UA) aan het verliezen en de kosten lopen te hoog op'.
Klepach werd ontslagen uit zijn job, enkele dagen na deze uitspraak.

3. Boris Titov, Poetins zaakgelastigde die verantwoordelijk is voor duurzame economie, waarschuwt dat de Russische economie los geraakt van de realiteit (goes berserk).

Wil.

Gisteren, 10:22

RU heeft de eerste 10 dagen van september 83% minder graan uitgevoerd dan vorig jaar in dezelfde periode.

image.png

Dicksy

Gisteren, 11:40

De dagelijkse kosten van de oorlog voor Oekraïne zijn gestegen tot 190 miljoen dollar, aldus het hoofd van de begrotingscommissie van de Verchovna Rada (het Oekraïense parlement).
(Bron: UA NIEUWS 13 september 2026 11:44)

De dagelijkse kosten van de oorlog voor Oekraïne zijn de afgelopen twee jaar gestegen van 140 miljoen dollar in 2024 naar 190 miljoen dollar in 2026. Dit komt met name door de noodzaak om de productie en aanschaf van wapens op te voeren.
Volgens haar stijgen de financiële kosten, naarmate de oorlog voortduurt, niet alleen voor Oekraïne, maar ook voor de partnerlanden die het land steunen.
https://ua.news/en/war-vs-rf/shchdenna- ... itetu-radi

Dicksy

Gisteren, 11:50

Oekraïne verliest zijn technologische voorsprong aan Rusland, zegt voormalig Google-CEO.
Kort samengevat: het technologische voordeel van Oekraïne ten opzichte van Rusland neemt snel af, nu Moskou massale wapenproductie combineert met snellere innovatie op het slagveld, waarschuwde voormalig Google-CEO Eric Schmidt. Hij zei dat Oekraïne niet over de industriële capaciteit beschikt om zijn technologieën op grote schaal te produceren en in te zetten, en drong er bij westerse regeringen op aan om meer onderscheppingsraketten, munitie en langeafstandswapens te leveren en tegelijkertijd rechtstreeks te investeren in de Oekraïense defensie-industrie.
(Bron: Kyiv Post | 11 september 2026, 15:02)

https://www.kyivpost.com/post/84288

Wil.

Gisteren, 12:15

Dicksy schreef:
Gisteren, 11:40
De dagelijkse kosten van de oorlog voor Oekraïne zijn de afgelopen twee jaar gestegen van 140 miljoen dollar in 2024 naar 190 miljoen dollar in 2026. Dit komt met name door de noodzaak om de productie en aanschaf van wapens op te voeren.
Volgens haar stijgen de financiële kosten, naarmate de oorlog voortduurt, niet alleen voor Oekraïne, maar ook voor de partnerlanden die het land steunen.
https://ua.news/en/war-vs-rf/shchdenna- ... itetu-radi
$190 miljoen = €160,6 miljoen

image.png

Charlie Maru

Gisteren, 12:22

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

Gisteren, 12:54

Kremlin reageert op treinaanval
De Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov heeft gereageerd op de aanval op de trein waarin Boris Johnson en diverse hooggeplaatste buitenlandse functionarissen zaten.
De Russische strijdkrachten "opereren op Oekraïens grondgebied en zullen dat blijven doen", aldus Peskov tijdens zijn dagelijkse persbriefing.
(Bron: SkyNews 14/09/2026 - 11.57 uur)
Dicksy Gisteren, 20:29

Treinen en spoorwegemplacementen vallen voor Rusland onder Oekraïense militaire doelwitten omdat ze de economie van Oekraïne ondersteunen.
Wie zich op Oekraïens grondgebied begeeft, bevindt zich in een actieve oorlogszone. De aanwezigheid van westerse politici of diplomaten verandert daar voor de Russen niets aan; zij reizen op eigen risico.
Onze held :lol: :

image.png
image.png (787.01 KiB) 102 keer bekeken