En zo zie je maar dat met AI voorzichtig en vooral verstandig omgesprongen moet worden.
Denk steeds aan wat ik hier schreef
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... 1#p5187039
Ik heb nu ook ontdekt dat wat "Claude" ( van Anthropic) hier
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... 1#p5186892 allemaal bij mekaar brabbelde teksten zijn die samengesteld werden uit teksten die LETTERLIJK een kopie zijn van teksten die mensen van vlees en bloed op
GitHub hebben gepost ....
p.s.
@twistenopdemaan is blijkbaar vollop aan het
genieten van AI
=====================================
Een voorbeeld van echte AI ....
Ik schreef onlangs een stukje code in de Java taal met "Android Studio". Sennet laat geen cryptische java code toe , en dus schrijf ik het hier in klare mensentaal.
Twee geheugencellen A en B sijn "boolse" cellen die alleen de waardes "nul" en "één" kunnen aannemen .( dus "true" of "false" ).
Ik schreef :
Als de "negatie" van de bewerking "exclusief A of B" gelijk is aan de boolse waarde "één" , dan ... enz ... enz...
De "negatie" betekent dat als het resultaat "één" is , het de waarde "nul" krijgt , en als het resultaat "nul" is , het de waarde "één" krijgt.
Het AI van "Android Studio" stelde me prompt voor om dit te vervangen door :
Als A gelijk is aan B , dan ... enz ... enz...
Ik heb toch eventjes moeten nadenken en een Karnaugh kaartje moeten tekenen om te weten te komen of die "suggestie" correct was. En inderdaad , het is correct. Chapeau voor dat soort AI , maar vraag me niet het hoe en waarom "Android Studio" me dat suggereerde. Het doet het trouwens ook niet steeds. Komt daar nog bij dat die suggestie niet correct is als A en B getallen zouden geweest zijn , dus dat AI "merkte" dat het boolse cellen waren.
Ik heb die suggestie NIET gevolgd omdat mijn oorspronkelijke code veel duidelijker de "logica" en zijn context beschreef.
( "exclusief A of B" is in java "A XOR B" of beter "A ^ B" - ... en dit wordt blijkbaar niet door sennet geblokkeerd als er geen "if" instructie bij te pas domt)