Politiek

TRUMP wordt een goede president

Gestart door maior domus op 10 feb 2016, 12:49 5002 berichten 550.358 keer gelezen Reageer
voorn 02 okt 2026, 10:14 Antwerpen 5.848 berichten
Nu wil Trump dat we onze strategische dieselvoorraden op de markt gooien om de prijs
te laten dalen voor zijn verkiezingen. En een pluim op zijn hoed te steken.
Dit brengt ons in gevaar en is maar tijdelijk
Het wordt tijd dat die idioot van het toneel verdwijnd
    Citeer
    Fred1950 02 okt 2026, 22:46 14.343 berichten
    voorn schreef: ↑
    02 okt 2026, 10:14
    Nu wil Trump dat we onze strategische dieselvoorraden op de markt gooien om de prijs
    te laten dalen voor zijn verkiezingen. En een pluim op zijn hoed te steken.
    Dit brengt ons in gevaar en is maar tijdelijk
    Het wordt tijd dat die idioot van het toneel verdwijnd
    En we gaan het op de koop toe nog doen ook :evil: , zoniet dreigt hij om alle export van diesel naar Europa stop te zetten.

Zelfs zonder sancties zouden we van de Russen ook al geen diesel meer krijgen omdat ze zelf met een tekort zitten door de aanvallen op hun raffinaderijen.
    Dank U , mijnheer Zelensky ! :|
      Citeer
      boeffer 03 okt 2026, 12:06 In mijn zetel 3.796 berichten
      In Barcelona zag ik 2 zulke destillatiekolommen staan aan de haven, bb is dat niet zo groot en komt de olie ruw aan en per schip.
      Men speculeert liever dan diesel zelf aan te maken.
      W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
        Citeer
        voorn 03 okt 2026, 12:41 Antwerpen 5.848 berichten
        Wat u gezien hebt is geen gewone diesel produktie
        Dit gebeurd uit ruwe olie en door een krakings proces en distilatie van verschillende brandstoffen
        Zoals in Antwerpen bij Total Fina en ESSO
        U zag een installatie van synthetische diesel uit vetten en olieën ( plantaardig )
        Deze diesel kost 3.85/liter
          Citeer
          Dicksy Gisteren, 14:51 8.385 berichten
          Los Angeles en San Diego "toevallig" twee Democratische bolwerken.

Eigenlijk maakt voor de logica van het argument niet uit welke steden Trump exact noemde (het hadden ook andere steden kunnen zijn). De essentie blijft dat het offer van die steden (of eender welke stad) in verhouding staat tot het vermijden van een grotere wereldwijde catastrofe.

Komt daar nog eens bij dat hij zijn toespraak in een Republikeins bolwerk (Grand Island -Nebraska) hield en daarom ook veel bijval kreeg, de midterms staan voor de deur. Het zou mij trouwens zeer verwonderd hebben mocht hij twee steden gekozen hebben waar de Republikeinen de plak zwaaien. :roll:
          Zijn uitspraak bezie ik dan ook meer als een uitspraak die niet los gezien kan worden van de electorale context. Trump en de Democraten zijn nu eenmaal geen dikke vriendjes en zullen het nooit worden.
            Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.