Politiek

TRUMP wordt een goede president

Gestart door maior domus op 10 feb 2016, 12:49 5007 berichten 556.556 keer gelezen
voorn 02 okt 2026, 10:14 Antwerpen 5.863 berichten
Nu wil Trump dat we onze strategische dieselvoorraden op de markt gooien om de prijs
te laten dalen voor zijn verkiezingen. En een pluim op zijn hoed te steken.
Dit brengt ons in gevaar en is maar tijdelijk
Het wordt tijd dat die idioot van het toneel verdwijnd
Fred1950 02 okt 2026, 22:46 14.356 berichten
voorn schreef: ↑
02 okt 2026, 10:14
Nu wil Trump dat we onze strategische dieselvoorraden op de markt gooien om de prijs
te laten dalen voor zijn verkiezingen. En een pluim op zijn hoed te steken.
Dit brengt ons in gevaar en is maar tijdelijk
Het wordt tijd dat die idioot van het toneel verdwijnd
En we gaan het op de koop toe nog doen ook :evil: , zoniet dreigt hij om alle export van diesel naar Europa stop te zetten.

Zelfs zonder sancties zouden we van de Russen ook al geen diesel meer krijgen omdat ze zelf met een tekort zitten door de aanvallen op hun raffinaderijen.
Dank U , mijnheer Zelensky ! :|
boeffer 03 okt 2026, 12:06 In mijn zetel 3.801 berichten
In Barcelona zag ik 2 zulke destillatiekolommen staan aan de haven, bb is dat niet zo groot en komt de olie ruw aan en per schip.
Men speculeert liever dan diesel zelf aan te maken.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
voorn 03 okt 2026, 12:41 Antwerpen 5.863 berichten
Wat u gezien hebt is geen gewone diesel produktie
Dit gebeurd uit ruwe olie en door een krakings proces en distilatie van verschillende brandstoffen
Zoals in Antwerpen bij Total Fina en ESSO
U zag een installatie van synthetische diesel uit vetten en olieën ( plantaardig )
Deze diesel kost 3.85/liter
Dicksy 06 okt 2026, 14:51 8.386 berichten
Los Angeles en San Diego "toevallig" twee Democratische bolwerken.

Eigenlijk maakt voor de logica van het argument niet uit welke steden Trump exact noemde (het hadden ook andere steden kunnen zijn). De essentie blijft dat het offer van die steden (of eender welke stad) in verhouding staat tot het vermijden van een grotere wereldwijde catastrofe.

Komt daar nog eens bij dat hij zijn toespraak in een Republikeins bolwerk (Grand Island -Nebraska) hield en daarom ook veel bijval kreeg, de midterms staan voor de deur. Het zou mij trouwens zeer verwonderd hebben mocht hij twee steden gekozen hebben waar de Republikeinen de plak zwaaien. :roll:
Zijn uitspraak bezie ik dan ook meer als een uitspraak die niet los gezien kan worden van de electorale context. Trump en de Democraten zijn nu eenmaal geen dikke vriendjes en zullen het nooit worden.
E.T. 06 okt 2026, 15:43 29.376 berichten
Andere steden? Zolang er maar geen republikein burgemeester is. 8)
boeffer Gisteren, 10:57 In mijn zetel 3.801 berichten
Van Rusland gaat hij nu diesel aankopen om de prijs te laten dalen in zijn land.
Een rare zet, Rusland terug wat smaak geven inkomend geld of is dat voor prijsdaling in de VS voor die halftijdse verkiezingen?
En weer had hij geen Nobelprijs voor de vrede. Dat moet ginds nogal wringen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
voorn Gisteren, 22:14 Antwerpen 5.863 berichten
Hij wil van Zylenski af.
Want hij weet goed genoeg dat Poetin geen liter kan leveren want alles is kapot gebombardeerd
Maar nu kan hij de Amerikanen wijs makn dat dit de schuld is van Oekra :twisted: ine en Europa
voorn Gisteren, 22:18 Antwerpen 5.863 berichten
Hij wil van Zylenski af.
Want hij weet goed genoeg dat Poetin geen liter kan leveren want alles is kapot gebombardeerd
Maar nu kan hij de Amerikanen wijs makn dat dit de schuld is van Oekrane en Europa :twisted:
voorn Vandaag, 01:30 Antwerpen 5.863 berichten
Mijn vermoeden is al bevestigd
Deze man is onbetrouwbaar
Volgens mij ook in NAVO verband
Het is een verrader die zijn eigen fouten in Iran in onze schoenen wil schuiven als we zelensky blijven steunen
wardje 46 minuten geleden oostrozebeke 3.006 berichten
Trump had verwacht dat hij Iran op de knieen ging krijgen zoals zijn optreden in Venezuela.
Liet zich ook meeslepen door Nethanyau , Israel en Iran zijn aartsvijanden, nu ondervind Trump dat Iran hem de baas is en dat zijn oorlogsvloot een enorme belasting is op het budget.
Veel Amerikanen zijn die oorlogsbemoeienissen van Trump meer als beu, als hij de midterms verliest is zijn macht gebroken, wel laat hij de VS opgescheept zitten met een enorme schuld maar daar heeft hij lak aan , hij en hij alleen wil in de belangstelling staan en vroeg of laat zal dat hem aangerekend worden. Daar hij al toch een hoge leeftijd heeft maakt niets hem nog uit en zeker nu hij naast de Nobelprijs voor de Vrede heeft gegrepen , wat hij onder het woord Vrede verstaat is mij een raadsel