Restaurantbespreking .

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

STONE.

05 sep 2005, 07:16

Samen : 3 sterren

Zat onlangs te eten in 't Zilte in Mol ( 1 *).
Zelf was ik in gezelschap van Laury van L'Eveil des Sens - Montigny -le-Tilleul.(1*).
En wie zat daar nog als goede bekende ? ... ewel- de Pastorale uit Reet ( Bart en ... ) (1*)
SAMEN : 3 sterren !
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII

Tillie

05 sep 2005, 09:00

Drie sterren? maar hoe zit het nu met dat eten? :lol:
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

lalie

05 sep 2005, 17:59

hihihi ..... inderdaad, graag wat meer uitleg aub
studying = brain-building

bocuse

05 sep 2005, 18:43

Mijn beste stonetours

Ik heb het niet zo begrepen op sterrenrestaurants .
Je betaalt je blauw, niet alleen aan het eten en de wijn, maar ook aan de "entourage" : kunst aan de muur, zilveren bestekken, kristallen glazen, perzische tapijten tot in het toilet :) , horden kelners , bloemen op tafel, damasten servietten en tafellakens enz..enz...

Ik heb al even goed, en soms zelfs beter gegeten in een "gewoon" restaurant waar een bevlogen jongeman of jongedame de plak zwaait.....zonder al die tralala .

Maar...ieder zijn goesting zeg ik altijd :lol:

pastoor

05 sep 2005, 20:52

Verdekke Bocuse, jij draagt de honorabele naam van de man die men associeert met wat men noemt 'Top Of the World', met zijn twee restauranten, een in Lyon, en een in Florida (eenvoudig maar 100 % frans).

Ere wie ere toekomt.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

STONE.

05 sep 2005, 20:52

OK, in een forum moet ieder zijn zegje hebben; en wat is er subjektiever voor VELEN dan kunst en ... eten??
Zelf ben ik een liefhebber van de straight forward keuken- zelfs worst met zuurkool of stoemp met spek ...of ballekes met kriekskes...
Maar ja.. er bestaat nog iets anders.Hiermee bedoel ik geenszins de " duizenden tot moes gemalen hapjes " - dank zij de nieuwe mixer van Ferran Adria.Hi,hi!!
Voor de echte- maar niet ster-gerichte restaurants - heb ik een grote b o o n !Ikdenk i het bijzonder aan de Siciliaans-Italiaanse keuken van Massimo in Tilleur ( vlak bij het stadium van Standard Luik).
Die heeft zelfs geen ...kaart !!!Maar toch zo lekker !!
Pope John XXIII

jef Vermeylen

05 sep 2005, 21:13

Enkele weken terug kreeg ik een invitatie voor de Eenhoorn in Bazel . Gelegen op het kerkplein , beetje weggestopt achter de kerk , en schuin tegenover de meer gekende pleisterplaats : 't Hofke van Bazel .
Makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer ( lijnbus Antwerpen - Temse ) , en met voldoende parkeergelegenheid in de buurt .
Rolstoelgebruikers zullen het wel moeilijk hebben : enkele treden beletten een vlotte toegang
Het interieur doet denken aan een oude afspanning - wat het inderdaad vroeger ook was - , gemixed met enkele design-elementen .Houten tafeltjes keurig gedekt in de twee ruimten die tot één geheel verwerkt werden . Zodat ik onmiddellijk dacht : goed zo , hier een duidelijke scheiding tussen rokers - en niet-rokers . Helaas , driemaal helaas overal hing een doordringende sigarettengeur . Niet verwonderlijk overigens als het personeel in de eetzaal staat te roken als volleerde kettingrokers .
Verder dient gezegd dat het personeel vrij vriendelijk tewerk ging .
De kaart vermeldt enkele gerechten die boven het niveau van een doorsnee taverne uitstijgen . Mijn tafelgenote raadde me een schotel aan , waarop , naast eendenlever ook een kreeft als lokmiddel functioneert . De kreeft wordt deskundig gepresenteerd terwijl ze haar laatste uren slijt , zodat aan de versheid van het product niet moet getwijfeld worden .
Gelukkig warschuwde mijn gastvrouw me voor de copieuze inhoud van deze schotel , zodat ik niet de fout beging van nog een voorgerecht te bestellen .
Over de inhoud van mijn bord : qua kwantiteit meer dan voldoende . De kwaliteit van het gebodene kon me maar heel matig bekoren . Op een reusachtige berg groen , tomaten en ander vulsel kwamen garnalen , kreeft en lever nogal slordig te voorschijn . Misschien is de weinig aantrekkelijke manier van presenteren er de oorzaak van , maar ècht genieten was er voor mij niet bij . De witte huiswijn was goed zonder meer , en niet al te hoog geprijsd .
Voor een dessert had ik geen plekje meer over . De koffie die ik dan maar nam als troost was warm .
Alhoewel de rekening niet voor mij bestemd was , heb ik er een discrete blik op geworpen. Zowat 40 euro per persoon voor de schotel , het aperitief , een halve fles huiswijn en een koffie .
Ik zou zeggen : voor de liefhebber.
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

STONE.

07 sep 2005, 23:09

" In de ban van het nieuwe koken "> Lees het artikel in de vorige editie van Week-end Knack op p.46 . Toevallig dat Pieter van Doveren ( ge kent hem toch, nietwaar) het over dat fameuze restaurant in Hoei heeft op de Grand'Place 2- en daarbij vermeldt dat het ..." kok Laury van l'Eveil des Sens in Montigny-le-Tilleul was die hem tipte ... "
Pope John XXIII

STONE.

12 sep 2005, 04:13

Kijk even in de rubriek " Restaurants in het buitenland " van Benny Verhoeven .
Toch al 2 rubrieken vermeld !
STONETOURS
Pope John XXIII

STONE.

14 sep 2005, 04:23

Het was me weer een drukte gisteren-middag bij Massimo in Tilleur ( Luik- vlak bij Standard).Geen kaart - wel VOLZET !
Dan maar vlug een tafel gedekt in de grote zaal ( iedereen noemt ze de bal-zaal ). Dus tafel alleen voor mij !
Bij het aperitief kreeg ik al direkt de nieuwe ( september editie) Ambiance culinaire toegespeeld. En wie staat erin met " bier recepten "? Tuurlijk - Laury van " l'Eveil des Sens ".
Pope John XXIII

bocuse

16 sep 2005, 20:31

stonetours,

Ga je ons een verslagje maken van je maaltijd bij Rick Stein???
Ik volg die man zeer regelmatig op Vitaya, en kan mij tenzeerste vinden in zijn filosofie van wat koken is....

Vraag is of hij dat ook toepast in zijn eigen restaurant.

Ik ben benieuwd :lol:

STONE.

17 sep 2005, 02:40

Beste Bocuse,

Mijn afspraak in het Seafood Restaurant bij Rick Stein is op dinsdag 4 oktober voor de " second sitting " at 9.30 pm. De eerste shift eet om 7.00pm en 7.30 pm- de tafels moeten dan vrij zijn om 9.30pm en 10.00pm. Vermits ik in de 2de shift eet, neem ik aan dat ik niet voortdurend op mijn klok moet kijken...Kwestie van wat stressless te kunnen tafelen !
Even vermelden dat Rick Stein in Padstow 4 eetgelegenheden heeft... klik op zijn site om ze even te zien .
Verslag van de 3 eateries ( Black Pig en Ripley's) volgt ongetwijfeld!
Pope John XXIII

STONE.

24 sep 2005, 05:04

Dicht bij het station in Bertrix- een intiem restaurantje dat er best mag zijn. Ben er donderdag middag binnen gestapt- en zat direkt op mijn gemak.Vriendelijke bediening door een madammeke- de moeder van de zoon Laurant Labare. Het coupke : 7 euro. Een heerlijke ravioli van munster kaas; hier kent ge direkt de kok zijn kunsten. Nadien een gegrilde steak entrecote met als huiswijn een Mas Domergue van Sussargues- toevallig een vriend van jaren terug ! ( voor 16 Euro).
Nog een dessert- koffie en de gebruikelijke marc.
Ben als een tevreden man buiten gestapt zonder geruineerd te zijn !
Pope John XXIII

Tilly
Moderator SeniorenNet

28 sep 2005, 13:10

seog schreef:

Ber.: 6

Geplaatst: Wo 28 Sep 2005, 13:03 Onderwerp: gamba's

--------------------------------------------------------------------------------

eet & praat cafe 't leguit
leguit 3
2000 antwerpen
2 minuten wandelen van het falconplein
open vanaf 16'00
het eten was er zeer goed voor een matige prijs
gamba's 6 grote voor 16€
zesrib 400gr 13€
een aanrader

lalie

28 sep 2005, 14:25

@ Jef Vermeylen

Net reservatie gemaakt bij Lipsius (Jezus-eik) - Heb nog geen tijd gehad andere resto's in de buurt van Zaventem (en die open zijn op zondagmiddag) uit te proberen.

Keep you posted,

Groetjes,
lalie
studying = brain-building