Restaurantbespreking .
-
lalie - Lid geworden op: 20 aug 2002, 17:33
Hallo Stone en mede-gourmets,
Ben op zoek naar een restaurant ten oosten van Luik - open op dinsdag - lunchtime. Aangezien Henry Lemaire 2006 een ware tegenvaller is (commentaar gaat poëtische toer en daarbij blijft het dan ook), kom ik even uw hulp inroepen.
Culinaire groetjes,
Lalie
Ben op zoek naar een restaurant ten oosten van Luik - open op dinsdag - lunchtime. Aangezien Henry Lemaire 2006 een ware tegenvaller is (commentaar gaat poëtische toer en daarbij blijft het dan ook), kom ik even uw hulp inroepen.
Culinaire groetjes,
Lalie
studying = brain-building
-
STONE. - Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Hi lalie,
De 3 wijzen kwamen ook uit het Oosten, maar niet uit het Oosten van Luik...
Ten O. ligt Eupen ( via E 40) - zie commentaar hierboven ' Le Rustique '
Is voor mij té lang geleden - en eventueel Verviers.
Moet het per sé ten O. zijn ? Er zijn zo veel leuke dingetjes, maar ja ... ik heb zo mijn lievelingsadressen.
Ge zegt het maar ... waar ??
Ps.: onze oude vriend Hugo ( Van Mossevelde ) - gedelegeerd bestuurder van ' Guide Lemaire ' - onderdeel van Colorado nv. - heeft zijn poëzie over gegeven...
De 3 wijzen kwamen ook uit het Oosten, maar niet uit het Oosten van Luik...
Ten O. ligt Eupen ( via E 40) - zie commentaar hierboven ' Le Rustique '
Is voor mij té lang geleden - en eventueel Verviers.
Moet het per sé ten O. zijn ? Er zijn zo veel leuke dingetjes, maar ja ... ik heb zo mijn lievelingsadressen.
Ge zegt het maar ... waar ??
Ps.: onze oude vriend Hugo ( Van Mossevelde ) - gedelegeerd bestuurder van ' Guide Lemaire ' - onderdeel van Colorado nv. - heeft zijn poëzie over gegeven...
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
larsie - Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:06
deze middag het voorjaarsmenu met aangepaste wijn gegeten bij
www.hoftenbroeck.be
was in orde m.u.v. de eendenfilet was n beetje taai en nogal dik gesneden.
wij zaten in de NIET ROKERS zaal (n lachertje)... spijtig genoeg... want in de rokersruimte waren er 2 sigarenrokers aanwezig (die tussen elke schotel hun sigaar rookten) en die hebben de volledige zaal verpest...
tot de dame des huizes een raam opende... n er toch nog n beetje klaarheid kwam!
www.hoftenbroeck.be
was in orde m.u.v. de eendenfilet was n beetje taai en nogal dik gesneden.
wij zaten in de NIET ROKERS zaal (n lachertje)... spijtig genoeg... want in de rokersruimte waren er 2 sigarenrokers aanwezig (die tussen elke schotel hun sigaar rookten) en die hebben de volledige zaal verpest...
tot de dame des huizes een raam opende... n er toch nog n beetje klaarheid kwam!
-
Hi lalie,
Bastogne = voor mij: Strainchamps = Fauvillers = Frans Vande Putte
en ... Frans heeft zich weten op te werken in zijn ' verloren gat ' als Vlaming! en heeft dan ook de M.ster ( *) .
Zijn lieve eega zorgt voor de ontvangst en staat in het restaurant.
Gesloten : wo + do
Lunch : 30 / ... moest ge er stoppen : doe hem de groeten van Herman en Massimo
en ook aan Paulette natuurlijk ...
http://www.chateaudestrainchamps.com/
Marche-en-Famenne regio : 3 leuke dinges-
1) Les 4 Saisons ( bij Sarah en Alain ) in het gehucht Hollogne op de weg van Marche nr. Bastogne.
Gesloten : di-avond/wo/zo-avond
Lunch 23
2)Au Moulin de Hamoul in Rendeux-Bas
Gesloten : zo-avond/ma
Lunch 24
3) Le Marcourt in Marcourt
Gesloten : wo/do Kaart -menu 32
Bon appétit !
Bastogne = voor mij: Strainchamps = Fauvillers = Frans Vande Putte
en ... Frans heeft zich weten op te werken in zijn ' verloren gat ' als Vlaming! en heeft dan ook de M.ster ( *) .
Zijn lieve eega zorgt voor de ontvangst en staat in het restaurant.
Gesloten : wo + do
Lunch : 30 / ... moest ge er stoppen : doe hem de groeten van Herman en Massimo
http://www.chateaudestrainchamps.com/
Marche-en-Famenne regio : 3 leuke dinges-
1) Les 4 Saisons ( bij Sarah en Alain ) in het gehucht Hollogne op de weg van Marche nr. Bastogne.
Gesloten : di-avond/wo/zo-avond
Lunch 23
2)Au Moulin de Hamoul in Rendeux-Bas
Gesloten : zo-avond/ma
Lunch 24
3) Le Marcourt in Marcourt
Gesloten : wo/do Kaart -menu 32
Bon appétit !
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
larsie - Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:06
keuken is traditioneel en tegelijkertijd inventief, de visgerechten waren perfect, spijtig van de eendenfilet.STONE. schreef:hi Larsie,
moet toegeven , kende dit restaurant niet in Liezele . ( Lunch : 32 )
Is de klassiek-traditionele kookstijl overtuigend ?
als je het niet zo erg vindt om 'mee' te roken sigaretten/sigaren... dan kan ik deze zaak aanraden, persoonlijk heb ik daar n hekel aan en zal hier dus (voorlopig) niet meer terugkomen.
de lunch wordt aangeboden aan 42 eur (zonder wijn) en 58 eur all in.
-
lalie - Lid geworden op: 20 aug 2002, 17:33
Beste Stone en mede-gourmets,
Het is dus 'Le Château de Strainchamps' geworden. Zeer makkelijk te vinden op amper 14 kilometer van Bastogne.
De Vlaamse chef maakt deel uit van de 'Jeunes Restaurateurs d'Europe' en van 'Les étapes du bon gout' (huizen van goede smaak).
Het interieur is zeer mooi gerestaureerd geweest met behoud van originele elementen zoals de prachtige, met hout bewerkte, plafonds. De twee eetplaatsen met een vier of vijftal tafels zijn rookvrij; sigaar en sigaret worden in het naastliggend salon verbruikt.
Voor rolstoelgebruikers: er zijn enkele treden om het restaurant te bereiken maar misschien is er een andere toegang voorzien; de toegang tot de sanitaire faciliteiten is wel aan de smalle kant, maar aan tafel is er voldoende plaats.
We kozen voor de spijzen à la carte; Bij een volgend bezoek zal ik me laten verleiden door de lunch aangeboden voor € 30. Alles is home-made. De prijs voor een 3/4 Bru is correct. Voor de voorzichtige en bewuste autobestuurders is wijn per glas verkrijgbaar en eveneens kwalitatief correct.
De website is up to date en alle schotels en menu's hierop vermeld, zijn actueel.
Dit is een prachtig adres voor hen die met volle teugen genieten van culinaire uitstapjes waar je ontvangen wordt 'comme il faut'!
Stone, hartelijk bedankt!
Lalie
ps: 'k Heb de groetjes aan Paulette overgemaakt
))
Het is dus 'Le Château de Strainchamps' geworden. Zeer makkelijk te vinden op amper 14 kilometer van Bastogne.
De Vlaamse chef maakt deel uit van de 'Jeunes Restaurateurs d'Europe' en van 'Les étapes du bon gout' (huizen van goede smaak).
Het interieur is zeer mooi gerestaureerd geweest met behoud van originele elementen zoals de prachtige, met hout bewerkte, plafonds. De twee eetplaatsen met een vier of vijftal tafels zijn rookvrij; sigaar en sigaret worden in het naastliggend salon verbruikt.
Voor rolstoelgebruikers: er zijn enkele treden om het restaurant te bereiken maar misschien is er een andere toegang voorzien; de toegang tot de sanitaire faciliteiten is wel aan de smalle kant, maar aan tafel is er voldoende plaats.
We kozen voor de spijzen à la carte; Bij een volgend bezoek zal ik me laten verleiden door de lunch aangeboden voor € 30. Alles is home-made. De prijs voor een 3/4 Bru is correct. Voor de voorzichtige en bewuste autobestuurders is wijn per glas verkrijgbaar en eveneens kwalitatief correct.
De website is up to date en alle schotels en menu's hierop vermeld, zijn actueel.
Dit is een prachtig adres voor hen die met volle teugen genieten van culinaire uitstapjes waar je ontvangen wordt 'comme il faut'!
Stone, hartelijk bedankt!
Lalie
ps: 'k Heb de groetjes aan Paulette overgemaakt
studying = brain-building
-
lutim - Lid geworden op: 08 mar 2006, 13:54
den amand in de st amandstraat nr4 : een klein restaurantje (+/- 20 stoelen) met sympatieke uitbaters; een vaste kaart en ook een regelmatig veranderend suggestiebord. wij komen speciaal vanuit antwerpen (kontich) met de trein daar naar toe om eens lekker te eten. Al een 15tal keren bezocht en steeds lekker en zeker niet duur, ook een lekkere witte huiswijn. één van mijn favoriete voorgerechten: de pladijssoep !!! njam njam !!! 
-
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
Een dagje " Brusselen ".
In St.Lambrechts-Woluwe had ik voor < Le Brasero > -Kerselarenlaan- gekozen. We waren met zijn vieren.
Ko. trok een lip ... waarom hier ? Ze heeft iets tegen deze côté van Brussel.
Maar : omdat ze hier op houtskool geroosterd vlees serveren - open zijn op zondag - en een speciaal zondagmenu serveren... daarom !
Dan maar een compromis sluiten : vandaag hier - binnen 14 dagen in haar geliefkoosde " Brasseries Georges".
' Réservé? ' - Non- géén plaats...( goe teken, hé ?)
Dus werd het Av. W. Churchill- " Brasseries Georges "( voor mij al een 3de maal)
Deze grootste brasserie en oesterbar van Brussel ademt wel de typische Parijse sfeer. Valetparking en supersnelle-vlotte- efficiënte bediening wisten mijn tafelgenoten te appreciëren.
Buiten de gekozen garnaal-kroketten ( de beste van het land ?)- de vis-oesters-pieds de porc-noix d'agneau +frites+béarnaise- en wijn kon het festijn beginnen.
Toen ik op de wijnkaart " Les Callades " zag staan, begonnen mijn ogen te vonken. Vriend ' La boîte des Pinards' leek hier blijkbaar hofleverancier te zijn.
Ober, een fles + 1 gratis glas : dit is het domein ' Foulaquier- Pic St. Loup- in Claret ! '
" Juste, demande au patron ".
Een tweede fles werd geledigd-alles bleek volledig naar wens.
Op naar Brussel centrum- wandeling met trap op -trap af- St. Goedele- de Zavel.
Verplicht dessert bij " Wittemeer ".
Jochies en ladies - à la Jambersstijl, gekleed volgens de allernieuwste trend " avenue Louise ", stroomden binnen.
Het dessert was subliem...
In St.Lambrechts-Woluwe had ik voor < Le Brasero > -Kerselarenlaan- gekozen. We waren met zijn vieren.
Ko. trok een lip ... waarom hier ? Ze heeft iets tegen deze côté van Brussel.
Maar : omdat ze hier op houtskool geroosterd vlees serveren - open zijn op zondag - en een speciaal zondagmenu serveren... daarom !
Dan maar een compromis sluiten : vandaag hier - binnen 14 dagen in haar geliefkoosde " Brasseries Georges".
' Réservé? ' - Non- géén plaats...( goe teken, hé ?)
Dus werd het Av. W. Churchill- " Brasseries Georges "( voor mij al een 3de maal)
Deze grootste brasserie en oesterbar van Brussel ademt wel de typische Parijse sfeer. Valetparking en supersnelle-vlotte- efficiënte bediening wisten mijn tafelgenoten te appreciëren.
Buiten de gekozen garnaal-kroketten ( de beste van het land ?)- de vis-oesters-pieds de porc-noix d'agneau +frites+béarnaise- en wijn kon het festijn beginnen.
Toen ik op de wijnkaart " Les Callades " zag staan, begonnen mijn ogen te vonken. Vriend ' La boîte des Pinards' leek hier blijkbaar hofleverancier te zijn.
Ober, een fles + 1 gratis glas : dit is het domein ' Foulaquier- Pic St. Loup- in Claret ! '
" Juste, demande au patron ".
Een tweede fles werd geledigd-alles bleek volledig naar wens.
Op naar Brussel centrum- wandeling met trap op -trap af- St. Goedele- de Zavel.
Verplicht dessert bij " Wittemeer ".
Jochies en ladies - à la Jambersstijl, gekleed volgens de allernieuwste trend " avenue Louise ", stroomden binnen.
Het dessert was subliem...
Pope John XXIII
Pope John XXIII