Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

socrates

11 apr 2021, 16:43

Dit zijn volgens mij toch maar achterhoedegevechten, als de olie als energiebron wordt opgeheven worden al die staatjes gewoon platgedrukt tussen de plooien van de clash tussen VS en China. Ook Rusland en Turkije zijn dan tweederangsfiguren die kunnen kiezen voor aansluiting bij een van die wereldblokken. Dat moet vroeg of laat wel leiden tot het wanhoopsgebruik van massavernietigingswapens, de vraag is niet meer of maar wanneer ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

figaretto

11 apr 2021, 17:07

socrates schreef:
Dit zijn volgens mij toch maar achterhoedegevechten, als de olie als energiebron wordt opgeheven worden al die staatjes gewoon platgedrukt tussen de plooien van de clash tussen VS en China. Ook Rusland en Turkije zijn dan tweederangsfiguren die kunnen kiezen voor aansluiting bij een van die wereldblokken. Dat moet vroeg of laat wel leiden tot het wanhoopsgebruik van massavernietigingswapens, de vraag is niet meer of maar wanneer ?
Wanneer ? Tja, op lange termijn is dit fatalisme allemaal wel mogelijk ; interessanter vind ik wel wat zich in die tussenperiode afspeelt. Ik denk niet de ophef van olie als energiebron vlug zal gebeuren. Misschien voor auto's. Maar probeer eens een vliegtuig over de oceaan te krijgen op batterij. Of een vrachtschip ?

socrates

11 apr 2021, 17:16

figaretto schreef:
11 apr 2021, 17:07
socrates schreef:
Wanneer ? Tja, op lange termijn is dit fatalisme allemaal wel mogelijk ; interessanter vind ik wel wat zich in die tussenperiode afspeelt. Ik denk niet de ophef van olie als energiebron vlug zal gebeuren. Misschien voor auto's. Maar probeer eens een vliegtuig over de oceaan te krijgen op batterij. Of een vrachtschip ?
Op onze gezegende leeftijd is lange termijn niet lang meer, hoe dan ook gaat het monopolie van de voornamelijk Arabische oliebaronnen sterk verzwakken, niet alleen vanwege toegenomen politieke druk van de klimaatactivisten maar ook omdat olie uit schalie aan relatief belang toeneemt.

Wil.

11 apr 2021, 17:55

Weer 'een kleinigheid' : in Birmingham blijft een islamitische school een scheiding maken tussen jongens en meisjes. Nochtans had de inspectie erop gewezen dat dit niet kon.

Jongens krijgen er ook meer mogelijkheden en voordelen dan meisjes.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

11 apr 2021, 18:09

voorn schreef:
11 apr 2021, 14:53
Een nieuw gevaar Turkije.
Wil zich gaan moeien in Oekraine
Ik denk dat het grote gevaar van Iran gaat komen,ze hebben opnieuw hun centrales laten versnellen om splijt uranium te maken, en nu hoor ik dat men een cyber aanval op die kerncentrales heeft gedaan,waarvan ze zeker Amerika de schuld van gaan geven,maar eens zullen ze slagen, en gaan die gegarandeerd op de knop duwen, zo zot zijn die ayatollahs wel.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

socrates

11 apr 2021, 19:38

tokkio schreef:
voorn schreef:
Ik denk dat het grote gevaar van Iran gaat komen,ze hebben opnieuw hun centrales laten versnellen om splijt uranium te maken, en nu hoor ik dat men een cyber aanval op die kerncentrales heeft gedaan,waarvan ze zeker Amerika de schuld van gaan geven,maar eens zullen ze slagen, en gaan die gegarandeerd op de knop duwen, zo zot zijn die ayatollahs wel.
Waarom mogen de US, Israel, China, Rusland en Pakistan enz; wel atoomwapens hebben en Iran niet ?

socrates

11 apr 2021, 19:40

socrates schreef:
tokkio schreef:
voorn schreef:
Waarom mogen de US, Israel, China, Rusland en Pakistan enz; wel atoomwapens hebben en Iran niet ? Men zou eigenlijk beter kunnen
vragen " Welke oenen hebben geen eigen of in bruikleen "gekregen" atoomwapens ?"

figaretto

12 apr 2021, 14:37

socrates schreef:

Waarom mogen de US, Israel, China, Rusland en Pakistan enz; wel atoomwapens hebben en Iran niet ?
De reden hiervoor is te vergelijken met een scheermes : in handen van barbiers is dit een nuttig voorwerp, maar stop het niet in de handen van een aap.

Wil.

12 apr 2021, 14:52

Barbiers hebben heel weinig werk en dus ook weinig ervaring in Pakistan. De mannen laten allemaal een baard groeien.

figaretto

12 apr 2021, 15:31

Barbiers hebben heel weinig werk en dus ook weinig ervaring in Pakistan. De mannen laten allemaal een baard groeien
Sterk argument. Ben hier nog niet bij stilgestaan. Vrije tijd zat aldaar. Atoombommetje maken tijdens de lock-down ?
Ja, een barbier in Pakistan is zoals een vis die op het droge wordt gehaald : hij voelt nattigheid.

Wil.

12 apr 2021, 15:36

:lol:

socrates

12 apr 2021, 17:24

Wil. schreef:
12 apr 2021, 15:36
:lol:
Dat zijn doorslaggevende argumenten helemaal to the point. :D Sorry ik ben minder vertrouwd met de cosmetische normen van Pakistan.

Wil.

12 apr 2021, 18:58

Je hebt al wel begrepen dat in Pakistan het spreekwoordelijke scheermes van figaretto in handen is van barbiers die helemaal geen ervaring hebben met dat 'speeltje'.

socrates

12 apr 2021, 19:43

Wil. schreef:
12 apr 2021, 18:58
Je hebt al wel begrepen dat in Pakistan het spreekwoordelijke scheermes van figaretto in handen is van barbiers die helemaal geen ervaring hebben met dat 'speeltje'.
Dat had die Noord_Koreaanse dynastie ook niet ! De speeltjes worden des te gevaarlijker in handen van amateurs.(klungelaars of Narcisten)

sibarita

12 apr 2021, 22:44

Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850