Politiek

Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Gestart door Wil. op 15 mei 2018, 22:07 3257 berichten 259.433 keer gelezen Reageer
socrates 11 apr 2021, 16:43 EUROPA 18.535 berichten
Dit zijn volgens mij toch maar achterhoedegevechten, als de olie als energiebron wordt opgeheven worden al die staatjes gewoon platgedrukt tussen de plooien van de clash tussen VS en China. Ook Rusland en Turkije zijn dan tweederangsfiguren die kunnen kiezen voor aansluiting bij een van die wereldblokken. Dat moet vroeg of laat wel leiden tot het wanhoopsgebruik van massavernietigingswapens, de vraag is niet meer of maar wanneer ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
    Citeer
    figaretto 11 apr 2021, 17:07 waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis... 1.204 berichten
    socrates schreef: ↑
    11 apr 2021, 16:43
    Dit zijn volgens mij toch maar achterhoedegevechten, als de olie als energiebron wordt opgeheven worden al die staatjes gewoon platgedrukt tussen de plooien van de clash tussen VS en China. Ook Rusland en Turkije zijn dan tweederangsfiguren die kunnen kiezen voor aansluiting bij een van die wereldblokken. Dat moet vroeg of laat wel leiden tot het wanhoopsgebruik van massavernietigingswapens, de vraag is niet meer of maar wanneer ?
    Wanneer ? Tja, op lange termijn is dit fatalisme allemaal wel mogelijk ; interessanter vind ik wel wat zich in die tussenperiode afspeelt. Ik denk niet de ophef van olie als energiebron vlug zal gebeuren. Misschien voor auto's. Maar probeer eens een vliegtuig over de oceaan te krijgen op batterij. Of een vrachtschip ?
      Citeer
      socrates 11 apr 2021, 17:16 EUROPA 18.535 berichten
      figaretto schreef: ↑
      11 apr 2021, 17:07
      11 apr 2021, 16:43
      Wanneer ? Tja, op lange termijn is dit fatalisme allemaal wel mogelijk ; interessanter vind ik wel wat zich in die tussenperiode afspeelt. Ik denk niet de ophef van olie als energiebron vlug zal gebeuren. Misschien voor auto's. Maar probeer eens een vliegtuig over de oceaan te krijgen op batterij. Of een vrachtschip ?
      Op onze gezegende leeftijd is lange termijn niet lang meer, hoe dan ook gaat het monopolie van de voornamelijk Arabische oliebaronnen sterk verzwakken, niet alleen vanwege toegenomen politieke druk van de klimaatactivisten maar ook omdat olie uit schalie aan relatief belang toeneemt.
        Citeer
        Wil. Startte dit onderwerp 11 apr 2021, 17:55 24.094 berichten
        Weer 'een kleinigheid' : in Birmingham blijft een islamitische school een scheiding maken tussen jongens en meisjes. Nochtans had de inspectie erop gewezen dat dit niet kon.

Jongens krijgen er ook meer mogelijkheden en voordelen dan meisjes.
        AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
          Citeer
          tokkio 11 apr 2021, 18:09 vlaanderen 4.710 berichten
          voorn schreef: ↑
          11 apr 2021, 14:53
          Een nieuw gevaar Turkije.
          Wil zich gaan moeien in Oekraine
          Ik denk dat het grote gevaar van Iran gaat komen,ze hebben opnieuw hun centrales laten versnellen om splijt uranium te maken, en nu hoor ik dat men een cyber aanval op die kerncentrales heeft gedaan,waarvan ze zeker Amerika de schuld van gaan geven,maar eens zullen ze slagen, en gaan die gegarandeerd op de knop duwen, zo zot zijn die ayatollahs wel.
          Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
            Citeer
            socrates 11 apr 2021, 19:38 EUROPA 18.535 berichten
            tokkio schreef: ↑
            11 apr 2021, 18:09
            Ik denk dat het grote gevaar van Iran gaat komen,ze hebben opnieuw hun centrales laten versnellen om splijt uranium te maken, en nu hoor ik dat men een cyber aanval op die kerncentrales heeft gedaan,waarvan ze zeker Amerika de schuld van gaan geven,maar eens zullen ze slagen, en gaan die gegarandeerd op de knop duwen, zo zot zijn die ayatollahs wel.
            Waarom mogen de US, Israel, China, Rusland en Pakistan enz; wel atoomwapens hebben en Iran niet ?
              Citeer
              socrates 11 apr 2021, 19:40 EUROPA 18.535 berichten
              11 apr 2021, 19:38
              tokkio schreef: ↑
              11 apr 2021, 18:09
              Waarom mogen de US, Israel, China, Rusland en Pakistan enz; wel atoomwapens hebben en Iran niet ? Men zou eigenlijk beter kunnen
              vragen " Welke oenen hebben geen eigen of in bruikleen "gekregen" atoomwapens ?"
                Citeer
                figaretto 12 apr 2021, 14:37 waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis... 1.204 berichten
                11 apr 2021, 19:38

Waarom mogen de US, Israel, China, Rusland en Pakistan enz; wel atoomwapens hebben en Iran niet ?
                De reden hiervoor is te vergelijken met een scheermes : in handen van barbiers is dit een nuttig voorwerp, maar stop het niet in de handen van een aap.
                  Citeer
                  Wil. Startte dit onderwerp 12 apr 2021, 14:52 24.094 berichten
                  Barbiers hebben heel weinig werk en dus ook weinig ervaring in Pakistan. De mannen laten allemaal een baard groeien.
                    Citeer
                    figaretto 12 apr 2021, 15:31 waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis... 1.204 berichten
                    Barbiers hebben heel weinig werk en dus ook weinig ervaring in Pakistan. De mannen laten allemaal een baard groeien
                    Sterk argument. Ben hier nog niet bij stilgestaan. Vrije tijd zat aldaar. Atoombommetje maken tijdens de lock-down ?
                    Ja, een barbier in Pakistan is zoals een vis die op het droge wordt gehaald : hij voelt nattigheid.
                      Citeer
                      socrates 12 apr 2021, 17:24 EUROPA 18.535 berichten
                      Wil. schreef: ↑
                      12 apr 2021, 15:36
                      :lol:
                      Dat zijn doorslaggevende argumenten helemaal to the point. :D Sorry ik ben minder vertrouwd met de cosmetische normen van Pakistan.
                        Citeer
                        Wil. Startte dit onderwerp 12 apr 2021, 18:58 24.094 berichten
                        Je hebt al wel begrepen dat in Pakistan het spreekwoordelijke scheermes van figaretto in handen is van barbiers die helemaal geen ervaring hebben met dat 'speeltje'.
                          Citeer
                          socrates 12 apr 2021, 19:43 EUROPA 18.535 berichten
                          Wil. schreef: ↑
                          12 apr 2021, 18:58
                          Je hebt al wel begrepen dat in Pakistan het spreekwoordelijke scheermes van figaretto in handen is van barbiers die helemaal geen ervaring hebben met dat 'speeltje'.
                          Dat had die Noord_Koreaanse dynastie ook niet ! De speeltjes worden des te gevaarlijker in handen van amateurs.(klungelaars of Narcisten)
                            Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.