Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dit zijn volgens mij toch maar achterhoedegevechten, als de olie als energiebron wordt opgeheven worden al die staatjes gewoon platgedrukt tussen de plooien van de clash tussen VS en China. Ook Rusland en Turkije zijn dan tweederangsfiguren die kunnen kiezen voor aansluiting bij een van die wereldblokken. Dat moet vroeg of laat wel leiden tot het wanhoopsgebruik van massavernietigingswapens, de vraag is niet meer of maar wanneer ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Wanneer ? Tja, op lange termijn is dit fatalisme allemaal wel mogelijk ; interessanter vind ik wel wat zich in die tussenperiode afspeelt. Ik denk niet de ophef van olie als energiebron vlug zal gebeuren. Misschien voor auto's. Maar probeer eens een vliegtuig over de oceaan te krijgen op batterij. Of een vrachtschip ?socrates schreef: ↑11 apr 2021, 16:43Dit zijn volgens mij toch maar achterhoedegevechten, als de olie als energiebron wordt opgeheven worden al die staatjes gewoon platgedrukt tussen de plooien van de clash tussen VS en China. Ook Rusland en Turkije zijn dan tweederangsfiguren die kunnen kiezen voor aansluiting bij een van die wereldblokken. Dat moet vroeg of laat wel leiden tot het wanhoopsgebruik van massavernietigingswapens, de vraag is niet meer of maar wanneer ?
-
Op onze gezegende leeftijd is lange termijn niet lang meer, hoe dan ook gaat het monopolie van de voornamelijk Arabische oliebaronnen sterk verzwakken, niet alleen vanwege toegenomen politieke druk van de klimaatactivisten maar ook omdat olie uit schalie aan relatief belang toeneemt.figaretto schreef: ↑11 apr 2021, 17:07Wanneer ? Tja, op lange termijn is dit fatalisme allemaal wel mogelijk ; interessanter vind ik wel wat zich in die tussenperiode afspeelt. Ik denk niet de ophef van olie als energiebron vlug zal gebeuren. Misschien voor auto's. Maar probeer eens een vliegtuig over de oceaan te krijgen op batterij. Of een vrachtschip ?socrates schreef: ↑11 apr 2021, 16:43Dit zijn volgens mij toch maar achterhoedegevechten, als de olie als energiebron wordt opgeheven worden al die staatjes gewoon platgedrukt tussen de plooien van de clash tussen VS en China. Ook Rusland en Turkije zijn dan tweederangsfiguren die kunnen kiezen voor aansluiting bij een van die wereldblokken. Dat moet vroeg of laat wel leiden tot het wanhoopsgebruik van massavernietigingswapens, de vraag is niet meer of maar wanneer ?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Weer 'een kleinigheid' : in Birmingham blijft een islamitische school een scheiding maken tussen jongens en meisjes. Nochtans had de inspectie erop gewezen dat dit niet kon.
Jongens krijgen er ook meer mogelijkheden en voordelen dan meisjes.
Jongens krijgen er ook meer mogelijkheden en voordelen dan meisjes.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ik denk dat het grote gevaar van Iran gaat komen,ze hebben opnieuw hun centrales laten versnellen om splijt uranium te maken, en nu hoor ik dat men een cyber aanval op die kerncentrales heeft gedaan,waarvan ze zeker Amerika de schuld van gaan geven,maar eens zullen ze slagen, en gaan die gegarandeerd op de knop duwen, zo zot zijn die ayatollahs wel.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Waarom mogen de US, Israel, China, Rusland en Pakistan enz; wel atoomwapens hebben en Iran niet ?tokkio schreef: ↑11 apr 2021, 18:09Ik denk dat het grote gevaar van Iran gaat komen,ze hebben opnieuw hun centrales laten versnellen om splijt uranium te maken, en nu hoor ik dat men een cyber aanval op die kerncentrales heeft gedaan,waarvan ze zeker Amerika de schuld van gaan geven,maar eens zullen ze slagen, en gaan die gegarandeerd op de knop duwen, zo zot zijn die ayatollahs wel.
-
socrates schreef: ↑11 apr 2021, 19:38Waarom mogen de US, Israel, China, Rusland en Pakistan enz; wel atoomwapens hebben en Iran niet ? Men zou eigenlijk beter kunnentokkio schreef: ↑11 apr 2021, 18:09Ik denk dat het grote gevaar van Iran gaat komen,ze hebben opnieuw hun centrales laten versnellen om splijt uranium te maken, en nu hoor ik dat men een cyber aanval op die kerncentrales heeft gedaan,waarvan ze zeker Amerika de schuld van gaan geven,maar eens zullen ze slagen, en gaan die gegarandeerd op de knop duwen, zo zot zijn die ayatollahs wel.
vragen " Welke oenen hebben geen eigen of in bruikleen "gekregen" atoomwapens ?"
-
-
Barbiers hebben heel weinig werk en dus ook weinig ervaring in Pakistan. De mannen laten allemaal een baard groeien
Sterk argument. Ben hier nog niet bij stilgestaan. Vrije tijd zat aldaar. Atoombommetje maken tijdens de lock-down ?
Ja, een barbier in Pakistan is zoals een vis die op het droge wordt gehaald : hij voelt nattigheid.
Sterk argument. Ben hier nog niet bij stilgestaan. Vrije tijd zat aldaar. Atoombommetje maken tijdens de lock-down ?
Ja, een barbier in Pakistan is zoals een vis die op het droge wordt gehaald : hij voelt nattigheid.
-
Dat had die Noord_Koreaanse dynastie ook niet ! De speeltjes worden des te gevaarlijker in handen van amateurs.(klungelaars of Narcisten)
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850