Jobs - Jobs - Jobs
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Nu ziet Julleke ineens de positieve kant. Verkeerd pilleke gepakt?dejules schreef: ↑23 feb 2020, 18:56Betaalt Duitsland 75.000 Euro om een job te toveren?
Een eerdere studie van de Nationale Bank uit 2017 kwam uit op gelijkaardige conclusies: er zouden inderdaad jobs gecreëerd worden dankzij de taxshift, 52 100 tegen 2022 om precies te zijn. Maar met een tekort in de financiering van 4,786 miljard euro tegen 2020, komt dit neer op een kostprijs van maar liefst 74.760 euro per job, veel meer dan de gemiddelde kost van een zogenaamde ‘gesubsidieerde job’ (lees ambtenaren-job) waarop vanuit bepaalde hoeken steeds kritiek wordt gegeven. De negatieve impact van bijkomende besparingen en belastingen om dit gat te dichten zullen de hoeveelheid gecreëerde jobs in de toekomst ongetwijfeld aantasten.
https://www.aclvb.be/nl/artikels/extra- ... e-duur-uit
U moet tegen een Duitser zeggen dat Vlaanderen ook een wirtschaftswunder heeft nl 150.000 poetsers met dienstencheques die jaarlijks 3.1 miljard Euro kosten en die de Vlaamse regering "tewerkstelling in de private sector" noemt.
1 uur poetsen met dienstencheques kost de belastingbetaler 14.5 Euro.
Wat zou de publieke opinie zijn indien de Vlaamse regering beslist om de lonen van de Vlaamse bouwsector voor zijn rekening te nemen?
Waanzin!
Nog een voorbeeld : de maatwerkbedrijven : ook die kregen van de Vlaamse regering het predikaat "tewerkstelling in de private sector". J-M Dedecker vroeg op wat dit kost : 25.000 Euro/jaar per werknemer.
Ons overheidsbeslag is 10% BBP hoger dan dat van Duitsland en de poetsers met dienstencheques en de tax-shift-jobs van 75.000 Euro/job zitten hier niet eens in.
Die artificiële jobs, zonder subsidies verdwijnen ze, gaan in ons gezicht ontploffen want wij financieren dat met schulden. En dat allemaal voor de schone schijn.
Ik zou als ik jou was maar eens een plaske binnen brengen bij meneer doktoor: d'er zal veel azijn in zitten, denk ik.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Beste Jules, ik heb het niet over gepensioneerde 'statutaire ambtenaren!
Ik ben nu eenmaal niet zo bezeten van statutaire ambtenaren zoals u.
De Nationale Bank beweert dat de koopkracht is verhoogd.
Andere bronnen zeggen dat de armoede groeit, en dat de kloof tussen arm en rijk alsmaar groter wordt..
Dat betekent dus dat de koopkracht van de minderen zéker NIET is verhoogd, integendeel!
Wie zullen we dan geloven???
Ik geloof dat laatste, omdat dit het meest voor de hand liggende is, en ook en vooral omdat ik mezelf, en velen met mij, in die situatie bevind. Het gaat dus zelfs niet meer 'over geloven' of niet.
Het is in ieder geval een feit dat bepaalde groepen alsmaar armer worden, m.a.w., de koopkracht niet kunnen volgen.
Daartegenover staat, dat werkenden zich, met de hulp van de vakbonden, nog staande kunnen houden.
En van de rijken zullen we maar zwijgen zeker, die worden dus idd alsmaar rijker, en hoeven zich geen zorgen te maken.
Maar van waar komt eigenlijk al dat geld dat hen alsmaar rijker maakt?
Het moet toch van ergens komen nietwaar!?
Dat geld komt van de armen en van de werkenden. Daar is geen speld tussen te krijgen.
En stop nu eindelijk eens met eeuwige gezaag over ambtenaren. Het wordt echt wel héél vervelend hoor!
Ik wou dat ikzelf ambtenaar was geweest, benoemd voor het leven, maar ik had de juiste relaties niet.
Ik ben nu eenmaal niet zo bezeten van statutaire ambtenaren zoals u.
De Nationale Bank beweert dat de koopkracht is verhoogd.
Andere bronnen zeggen dat de armoede groeit, en dat de kloof tussen arm en rijk alsmaar groter wordt..
Dat betekent dus dat de koopkracht van de minderen zéker NIET is verhoogd, integendeel!
Wie zullen we dan geloven???
Ik geloof dat laatste, omdat dit het meest voor de hand liggende is, en ook en vooral omdat ik mezelf, en velen met mij, in die situatie bevind. Het gaat dus zelfs niet meer 'over geloven' of niet.
Het is in ieder geval een feit dat bepaalde groepen alsmaar armer worden, m.a.w., de koopkracht niet kunnen volgen.
Daartegenover staat, dat werkenden zich, met de hulp van de vakbonden, nog staande kunnen houden.
En van de rijken zullen we maar zwijgen zeker, die worden dus idd alsmaar rijker, en hoeven zich geen zorgen te maken.
Maar van waar komt eigenlijk al dat geld dat hen alsmaar rijker maakt?
Het moet toch van ergens komen nietwaar!?
Dat geld komt van de armen en van de werkenden. Daar is geen speld tussen te krijgen.
En stop nu eindelijk eens met eeuwige gezaag over ambtenaren. Het wordt echt wel héél vervelend hoor!
Ik wou dat ikzelf ambtenaar was geweest, benoemd voor het leven, maar ik had de juiste relaties niet.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Jobs, jobs , lekker afgeroomd door de interimkantoren. Die staan te drummen voor je.
Laatstleden nog op een jobdag van BPost geweest zonder tussenkomst van ze maar via een folder gedaan en deze vrijdag een stage mogen doen.
Plots een email van een interim waar ik ooit was ingeschreven, bravo enz, en vlug zijn ze met deel van je goed geld weg.
Jobs, jobs voor de schone schijn.
Laatstleden nog op een jobdag van BPost geweest zonder tussenkomst van ze maar via een folder gedaan en deze vrijdag een stage mogen doen.
Plots een email van een interim waar ik ooit was ingeschreven, bravo enz, en vlug zijn ze met deel van je goed geld weg.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Zit ik eigenlijk niet mee hoor beste Wil, maar bij mij moeten ze niet afkomen dat alles zo goed gaat, en dat de (algemene) koopkracht is verhoogd. Uit eigen ervaring weet ik wel beter.
Niettemin, ik kan er nog wel mee door hoor, maar alleen voor de beteren is de koopkracht verhoogd.
We worden belogen langs alle kanten. Het wordt de hoogste tijd dat er ook eens aan de minderen wordt gedacht.
Dat mag ook eens worden vermeld. Voor hen is de koopkracht absoluut NIET verhoogd.
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Kan zelfs de Post niks met u aanvangen??boeffer schreef: ↑23 feb 2020, 22:07Jobs, jobs , lekker afgeroomd door de interimkantoren. Die staan te drummen voor je.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Niet iedereen is geschikt als postbode Lars, die hier komt heeft wel zo'n uniformpje gekregen maar der is ergens toch een vergissing gemaakt
Cijfers en nummers herkennen is niet haar sterkste punt - GSM'en daarentegen lukt al fietsend
Cijfers en nummers herkennen is niet haar sterkste punt - GSM'en daarentegen lukt al fietsend
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Serieus nu, ik heb respect voor iedereen zijn werk.
Toch geloof ik dat er 1 à 2% van de bevolking totaal niet geschikt is om te werken, we laten die mensen best gerust.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Het zal altijd zo wel zijn of wordt in stand gehouden, iemand wordt rijk van je zweet.
De kunst is om je zo dom mogelijk te houden voor andere niet betalende profiteurs.
De kunst is om je zo dom mogelijk te houden voor andere niet betalende profiteurs.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
dejules
De nieuwe eigenaar van Blokker in België zet de verhuurders van zijn winkelpanden het mes op de keel. Hij wil zes maanden gratis huur, anders zegt hij de contracten op.dejules schreef: ↑18 feb 2020, 13:15Blokker bestaat niet meer en wordt overgenomen en wordt een discountformule.dejules schreef: ↑18 feb 2020, 01:45Het zijn spannende uren voor de 670 Belgische werknemers van de Nederlandse winkelketen Blokker.
Dinsdag om 10.30 uur organiseert de directie een bijzondere ondernemingsraad. Rond 13 uur volgt een aankondiging voor het personeel. Michiel Witteveen - de topman en eigenaar van het Nederlandse moederbedrijf Mirage Retail - zakt speciaal naar België af.
Het bedrijf wou maandag niets kwijt, maar waarnemers en vakbonden vrezen het ergste.
'We verwachten dat opnieuw jobs verloren gaan en winkels sluiten', zegt vakbondsvrouw Inge De Beule (BBTK).
'Het is zelfs niet ondenkbaar dat Blokker al zijn Belgische winkels sluit.'
De Tijd
De nieuwe overnemer Bron gaat Chinese brol aanbieden (zoals bij Action).
Na 12 maanden komt er een evaluatie.
Of de huidige werknemers aan dezelfde voorwaarden kunnen blijven werken is nog niet bekend.
Onder Bron moet alles simpeler, goedkoper en op zijn manier. 'Het is meedoen of weggaan’, zegt de ondernemer. De verhuurders merken dat als eerste, maar voor het personeel in de winkel en op het hoofdkantoor in Lier geldt hetzelfde.
Die ‘dertig jaar Blokker in hun DNA’ krijgt hij er wel uit, zegt Bron over het personeel. Wijzend naar de deur, waarachter de receptioniste zit: ‘Als ik nu eens kijk wat hier allemaal zit aan marketing en assistenten en supply managers. Ik weet helemaal geeneens wat dat is'.
https://www.tijd.be/ondernemen/retail/n ... 10518.html
De werkzekerheid voor 12 maanden met behoud vd loonvoorwaarden bij Blokker zoals de vakbondsman op TV liet uitschijnen ... de nieuwe eigenaar denkt daar heel anders over.