Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

13 aug 2024, 10:47

Dus een Big Brother effect zou hier ook kunnen? Zelfs bij de als nuchtere mensen bekend staande Nederlanders ?
Ik heb hier en elders al wel vaker verwezen naar G. Orwell. Voor zover ik weet worden noch in RU noch in UA al haatsessies georganiseerd. Misschien is het Volk aan beide kanten, (Oost en West) nog niet "rijp" genoeg ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

13 aug 2024, 11:18

Geen haatsessies? Wat dacht je hiervan?

Afbeelding

Lijkt het er wat op?

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

13 aug 2024, 11:38

Dat lijkt hier te gaan om het type plebs dat ook de grote leider Trump aanbidt. Bij 1984 mocht enkel de sociale bovenlaag deelnemen aan die haatsessies en bv. werken als geschiedenis "vernietiger". Het plebs mocht totaal vrij en zedeloos leven in reservaten (Kolchoz?) als "untermenschen" Dat volk werd totaal niet betrokken bij wat de "innerparty" (het establishment) in petto had qua Geopolitiek.Big Brother was één en al propaganda, daar gaat de figuur Poetin steeds meer op lijken
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

13 aug 2024, 12:32

Wil. schreef:
13 aug 2024, 10:35
socrates schreef:
13 aug 2024, 09:51
Vechten is het effect van een oerinstinct bij vele agressieve diersoorten. In die vechtmodus lijken ook veel mensen elke rationaliteit te verliezen. Hoe kan een verstandige Rus (Krijger?? :roll: ) nu zomaar een sprookjesverhaaltje (propaganda) slikken, alsof het zou kloppen ? Hoe primitief moet men daarvoor wel zijn ?
socrates, het blijft me verbazen dat jij niet inziet dat de denkwereld van mensen enkel kan gevormd worden door de informatie die ze ter beschikking hebben.

.....
Juist , en als jij het voor het zeggen zou hebben , kregen we alleen maar leugens ( fake news ) voorgeschoteld. Waarom in godsnaam moest RT - "Russia Today" van onze kabel verdwijnen ? Wij krijgen OOK maar de informatie te zien die het "Westen" genegen is , en of dat allemaal de ulitieme waarheid is betwijfel ik ten sterkste.

Dicksy

13 aug 2024, 13:06

door Fred1950 » 15 minuten geleden
Juist , en als jij het voor het zeggen zou hebben , kregen we alleen maar leugens voorgeschoteld. Waarom in godsnaam moest RT - "Russia Today" van onze kabel verdwijnen ? Wij krijgen OOK maar de informatie te zien die het "Westen" genegen is , en of dat allemaal de ulitieme waarheid is betwijfel ik ten sterkste.
Niet druk in maken Fredje :lol:

Kritische tv-media in Oekraïne werden ook verboden en kritische oppositieleden opgesloten. Een grote zuivering onder het mom van: "het zijn Russische agenten" of "ze worden betaald door Rusland" moest het optreden van de Zelensky-regering rechtvaardigen en het Westen ging hier in mee.
Maar doe dat niet in Rusland want er wordt moord en brand geschreeuwd, de hypocrieten.

En zoals ik al eerder de vraag stelde aan SkyNews in mei dit jaar:
Even afstand nemen van het bezoek van Vladimir Poetin aan China, en de Russische veiligheidsdienst FSB zegt dat het twee Oekraïense agenten op de Krim heeft vastgehouden.
Een man en zijn vrouw werden gerekruteerd via een internetberichtendienst, meldde staatspersbureau Tass.
Een ander staatspersbureau, RIA Novosti, zei dat een van de twee had toegegeven informatie te hebben doorgegeven over luchtverdedigingssystemen die de Krimbrug beschermden.
Sky News kan deze beweringen niet onafhankelijk verifiëren.
Ik kon het niet laten en heb toch eens de vraag gesteld aan SkyNews:

Wat is voor SkyNews een onafhankelijke bron als er slechts twee bronnen zijn in deze oorlog, Oekraine (en zijn bondgenoten) en Rusland?
En hier kritiek geven op Oekraïne en dat wordt (ergens) geplaatst als het in hun kraam past en niet al te gortig is, is nog iets heel anders dan kritiek geven in Oekraïne en Rusland op het beleid van de eigen regering.

Censuur is er altijd en overal. (Zie de brief van de EU aan Musk dat ze moeten oppassen voor wat er gezegd wordt in hun (Musk-Trump) intervieuw/gesprek op X op straffe van....)
En zowel in Oekraïne als in Rusland wordt censuur gebruikt om het volk te paaien en alles rooskleuriger voor te stellen dan het is. Niks nieuws onder de zon.

Wil.

13 aug 2024, 13:43

Fred1950 schreef:
13 aug 2024, 12:32
Wil. schreef:
13 aug 2024, 10:35
socrates, het blijft me verbazen dat jij niet inziet dat de denkwereld van mensen enkel kan gevormd worden door de informatie die ze ter beschikking hebben. ....
Juist , en als jij het voor het zeggen zou hebben , kregen we alleen maar leugens ( fake news ) voorgeschoteld.
Ik geef mijn mening over wat ik zie gebeuren. Heel vaak geef ik er ook de bron bij waar ik de info vandaan haal. Jij ook: jouw duim.

Waarom in godsnaam moest RT - "Russia Today" van onze kabel verdwijnen ? Wij krijgen OOK maar de informatie te zien die het "Westen" genegen is , en of dat allemaal de ulitieme waarheid is betwijfel ik ten sterkste.
RT is het verlengstuk van wat Poetin wil uitbazuinen. Door de onwettige en door de UNO veroordeelde inval in een soeverein land, heeft Poetin zijn krediet verloren. Nu wordt hij tegengewerkt in de meeste landen.

Het is alsof je de uitzendingen van de Duitsers in WO2 zou faciliteren in de landen waarmee de nazi's in oorlog waren. Dat doet men niet. Men maakt het de vijand niet gemakkelijk.

Maar als jij RT online wil bekijken, dan kun je een VPN gebruiken en dan heb je al de info van Poetin.
Ik vraag me af: hoe krijg jij, en andere vatniks, nu je boodschappen door vanuit Rusland?

Fred1950

13 aug 2024, 13:53

Wil. schreef:
13 aug 2024, 13:43
....
Ik vraag me af: hoe krijg jij, en andere vatniks, nu je boodschappen door vanuit Rusland?
Via mijn antenne voelsprieten :lol: :lol: Ik krijg immers toch geen info vanuit Rusland. Al wat ik erover denk is het gevolg van "verstandig" denken over wat her en der in de media erover gezegd wordt , en alleszins niet door de propaganda prentjes die jij hier om de haverklap toont ....

Wil.

13 aug 2024, 14:04

Er is dus nog voldoende mogelijkheid om de visie van Poetin te ontvangen. Waarom klaag je dan 'dat je maar de informatie te zien krijgt die het Westen genegen is'??

In het Westen zijn er voldoende stemmen die anti-Oekraïne zijn en die dat vrij mogen zeggen (wat ik toejuich).
Ik noem er enkele die hier op Sennet al vermeld werden en die heel geregeld te zien zijn op de Amerikaanse TV:

- Jeffrey Sachs
- John Mearsheimer
- Voormalig generaal Douglas McGregor
- Robert F. Kennedy jr. (presidentskandidaat)
- J.D. Vance/Trump

Wie zijn de tegenhangers in Rusland van deze kleppers? Ik ken er geen enkele. Wie zijn mond daar wil opentrekken, die verhuist best eerst naar het buitenland (zoals Casparov), indien hij/zij niet naar de vleesmolen in UA wil gedeporteerd worden.

Fred1950

13 aug 2024, 16:04

Wil. schreef:
13 aug 2024, 14:04
.....
In het Westen zijn er voldoende stemmen die anti-Oekraïne zijn

Zijn die anti-Oekraïne ? Of die weten meer vanuit hun kennissenkring , of die snappen "waarom" de Russen Oekraïne zijn binnen gevallen. Ik beschouw mezelf ook tot deze laatsten.

Dicksy

13 aug 2024, 16:23

door Fred1950 » 5 minuten geleden
Wil. schreef: ↑Vandaag, 14:04
.....
Zijn die anti-Oekraïne ? Of die weten meer vanuit hun kennissenkring , of die snappen "waarom" de Russen Oekraïne zijn binnen gevallen. Ik beschouw mezelf ook tot deze laatsten.
Die zijn niet anti-Oekraine. Die zien maar al te goed dat het confict in Oekraïne voor het Westen een bodemloos vat is. Misschien heb ik het niet gelezen maar bij mijn weten is er niemand van die opgenoemde personen die de inval in Oekraïne bejubeld hebben.
Maar als je aankaart wat de kansen, mogelijkheden, enz.....van Oekraïne zijn in dit conflict wordt je al snel weggezet als vatnik of anti-Oekraïne.
(Een fenomeen dat je ook ziet in de discussie over de covidvaccinatie)

En ik zal het even illustreren met onderstaand filmpje:

https://t.me/RVvoenkor/74675

"Iskander" raakte de luchtmachtbasis van de strijdkrachten van Oekraïne Mirgorod.
Een aanval van de Iskander OTRK vernietigde een Su-27-vliegtuig van de Oekraïense luchtmacht op het Mirgorod-vliegveld in de regio Poltava t.me/RVvoenkor.

Welke idioot haalt het nu in zijn hoofd om , vanuit militair oogpunt, een parkeerplaats voor vliegtuigen plat te gooien met een iskander-raket terwijl de volledige landings- en startbaan onaangeroerd blijft.
Blijft de vraag: Ben ik nu een vatnik of anti-Oekraïne? :roll: :lol:

Wil.

13 aug 2024, 17:05

Dicksy schreef:
13 aug 2024, 16:23
door Fred1950 » 5 minuten geleden
Wil. schreef: ↑Vandaag, 14:04
.....
Die zijn niet anti-Oekraine. Die zien maar al te goed dat het confict in Oekraïne voor het Westen een bodemloos vat is. Misschien heb ik het niet gelezen maar bij mijn weten is er niemand van die opgenoemde personen die de inval in Oekraïne bejubeld hebben.
Je moet niet jubelen om anti-UA te zijn. 'begrip tonen' voor een illegale inval volstaat om aan de kant van Rusland te staan.

image.png
image.png (59.94 KiB) 416 keer bekeken

E.T.

13 aug 2024, 17:11

Waar waren jullie indertijd dat de Krim werd ...

Wil.

13 aug 2024, 17:19

E.T. schreef:
13 aug 2024, 17:11
Hier was ik toen: 51.185939, 2.804927
Waarom wil jij dat weten? Voor wie werk je eigenlijk?

Dicksy

13 aug 2024, 17:23

door E.T. » 10 minuten geleden

Ik, hier bij de swa. Jammer genoeg al meer dan een jaar dicht. :P

image.png
image.png (367.9 KiB) 408 keer bekeken

Dicksy

13 aug 2024, 17:36

Je moet niet jubelen om anti-UA te zijn. 'begrip tonen' voor een illegale inval volstaat om aan de kant van Rusland te staan.
image.png
image.png (59.86 KiB) 397 keer bekeken
Een persoonlijke mening/opvatting/denkwijze, enz..... laat ik voor rekening van diegene die ze uit? In dit geval van schrijver Elie Wiesel.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 13 aug 2024, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.