door Fred1950 » 15 minuten geleden
Juist , en als jij het voor het zeggen zou hebben , kregen we alleen maar leugens voorgeschoteld. Waarom in godsnaam moest RT - "Russia Today" van onze kabel verdwijnen ? Wij krijgen OOK maar de informatie te zien die het "Westen" genegen is , en of dat allemaal de ulitieme waarheid is betwijfel ik ten sterkste.
Niet druk in maken Fredje
Kritische tv-media in Oekraïne werden ook verboden en kritische oppositieleden opgesloten. Een grote zuivering onder het mom van: "het zijn Russische agenten" of "ze worden betaald door Rusland" moest het optreden van de Zelensky-regering rechtvaardigen en het Westen ging hier in mee.
Maar doe dat niet in Rusland want er wordt moord en brand geschreeuwd, de hypocrieten.
En zoals ik al eerder de vraag stelde aan SkyNews in mei dit jaar:
Even afstand nemen van het bezoek van Vladimir Poetin aan China, en de Russische veiligheidsdienst FSB zegt dat het twee Oekraïense agenten op de Krim heeft vastgehouden.
Een man en zijn vrouw werden gerekruteerd via een internetberichtendienst, meldde staatspersbureau Tass.
Een ander staatspersbureau, RIA Novosti, zei dat een van de twee had toegegeven informatie te hebben doorgegeven over luchtverdedigingssystemen die de Krimbrug beschermden.
Sky News kan deze beweringen niet onafhankelijk verifiëren.
Ik kon het niet laten en heb toch eens de vraag gesteld aan SkyNews:
Wat is voor SkyNews een onafhankelijke bron als er slechts twee bronnen zijn in deze oorlog, Oekraine (en zijn bondgenoten) en Rusland?
En hier kritiek geven op Oekraïne en dat wordt (ergens) geplaatst als het in hun kraam past en niet al te gortig is, is nog iets heel anders dan kritiek geven in Oekraïne en Rusland op het beleid van de eigen regering.
Censuur is er altijd en overal. (Zie de brief van de EU aan Musk dat ze moeten oppassen voor wat er gezegd wordt in hun (Musk-Trump) intervieuw/gesprek op X op straffe van....)
En zowel in Oekraïne als in Rusland wordt censuur gebruikt om het volk te paaien en alles rooskleuriger voor te stellen dan het is. Niks nieuws onder de zon.