Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

Gisteren, 23:06

Ik ken enkel ankerwacht, dus ook 's nachts. Moest het schip zich verzetten door teveel wind kan het op klippen slaan. Een gekke tegenligger kan ook.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

53 minuten geleden

Charlie Maru schreef:
Gisteren, 22:01
Fred1950 schreef:
Gisteren, 19:51
Charlie Maru schreef:
Gisteren, 18:19

Wablief... ????????
Ik zou toch adviseren om wat minder in den Duvel te gaan hangen.......
uw gezonde cellen zijn blijkbaar toch zwaar angetast :roll:
Allé goed , dan niet alle schepen. Het hangt van de scheepsroute af die ze bevaren ....
Niet zeveren hé Fred........"hangt af van de scheepsroute" 8O :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :roll:
Een anker wordt nooit gebruikt om een zeeschip af te remmen; misschien binnenschepen, maar daar heb ik geen weet van.

Situaties waar men het anker soms gebruikt zijn meestal tijdens manoeuvers zoals b.v. het schip 180° laten draaien op klein oppervlak zonder hulp van een bow thruster.....enz.....
Dat het anker daarbij soms kan slepen (tijdens manoeuvers) noemt men idd. "krabben"
Men zal het anker dan ook nooit gebruiken wanneer het schip nog een behoorlijke snelheid heeft.

En......indien met het anker dan toch zou gebruiken, dan zal het eerder in een noodsituatie zijn waar men dan ook meestal niet meer weet van welk hout pijlen maken.
Het mooiste voorbeeld is het containerschip dat een brug wegmaaide in Baltimore: Tenminste één anker werd nog uitgegooid, maar zonder enig positief resultaat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Francis_S ... e_collapse
Wat er ook van is , herlees dit dan toch maar eens en denk er over na ...
Fred1950 schreef:
Gisteren, 14:52
......

Wie verstandig is weet hoe diep de kabels ingegraven moeten worden om geen schade door ankers te kunnen ondervinden. Geen pardon of excuus .... 8)