Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De R kennen ze zelfs niet , wel een Я , en dat is een klinker en wordt uitgesproken als "ja" met korte "a". De P van "parkeren" kennen ze wel , en dat wordt uitgesproken als onze medeklinker R . Diegenen die die gasten gaan moeten opleiden gaan nog pret beleven.Dicksy schreef: ↑20 jan 2023, 18:01Ze kunnen die Oekraïners enkel een versnelde opleiding geven en ze vooral op het hart drukken dat die R niet voor racen staat want daar gaan ze echt niet sneller van rijden.door voorn » minder dan een minuut geleden
Is het wel verstandig wat ze van plan zijn te leveren?
Deze wapens zijn niet voor verdediginhg.
Jachtpantsers tegen 70 km/u zijn gemaakt om aan te vallen
En die Amerkaanse troep om de boe'l in flarden te schieten![]()
![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/Russisch_alfabet
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oekra%C3%AFens
Oekraïns en Russisch is hetzelfde in geschrift en alfabet , behalve in de uitspraak ervan
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Een S-400 luchtafweersysteem is uitgeschakeld door de Oekraïners.
Voor en na
Prijskaartje:$ 300 miljoen (wikipedia) - geen goeie dag voor Poetin
Voor en na
Prijskaartje:$ 300 miljoen (wikipedia) - geen goeie dag voor Poetin

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Gas is één van de twee grote bronnen van inkomsten voor Rusland.
Vóór de invasie was dit de situatie: wie kocht gas van Rusland en welk percentage nam het land af van de totale Russische verkoop?

Merk op dat China met 3,5% slechts een kleine afnemer was. Indien Rusland hoopt dat China het ganse verlies van de Europese landen zal overnemen, dan gaat het van een kale kermis thuiskomen. Bovendien eisen de Chinezen korting op de normale marktprijs.
Die marktprijs staat intussen lager dan in januari '22.
Bovendien bestaat de infrastructuur niet om zulke grote hoeveelheden gas naar China (of India) te transporteren.
Vóór de invasie was dit de situatie: wie kocht gas van Rusland en welk percentage nam het land af van de totale Russische verkoop?

Merk op dat China met 3,5% slechts een kleine afnemer was. Indien Rusland hoopt dat China het ganse verlies van de Europese landen zal overnemen, dan gaat het van een kale kermis thuiskomen. Bovendien eisen de Chinezen korting op de normale marktprijs.
Die marktprijs staat intussen lager dan in januari '22.
Bovendien bestaat de infrastructuur niet om zulke grote hoeveelheden gas naar China (of India) te transporteren.

En omdat het een aanvalswapen is , hoort het niet in Oekraïne thuis , tenzij Zelensky Rusland zou willen veroveren. Oekraïne moet zich verdedigen , niet aanvallen.
-
• Hoezo? Voordien moest UA volgens jou gewoon een groot stuk land afgeven, want "daar wonen Russen" . Wat is er veranderd?
• Anderzijds: UA moet in mijn visie de Russen aanvallen die grondgebied van UA hebben afgepakt.
• Nog een bedenking: is een mes een aanvalswapen of een verdedigingswapen? Wat maakt die tank tot een aanvalswapen?

Uiteraard moeten ze die stukken land afgeven. En als de Oekraïners zich daar tegen verzetten , dan heet dat "verdediging' , geen "aanval". Zonder de staatsgreep van nationalisten in 2014 en Verhofstadt ( leeft die nog ?
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Maar het zou wel een aanval kunnen worden met al dat materiaal dat beloofd is.
Waaronder die leopard 2.
En daarom twijfelt Duitsland.
De Patton M60 had granaten 105mm en dat was al zwaar geschut in onze legerdienst
Zelfde granaten voor leopard 1.
Waaronder die leopard 2.
En daarom twijfelt Duitsland.
De Patton M60 had granaten 105mm en dat was al zwaar geschut in onze legerdienst
Zelfde granaten voor leopard 1.
-
Dus als de tank maar 40/u kan rijden, de koepel slechts 180 graden draait en de bepantsering wat minder is, dan is het geen aanvalswapen?
Die redenering vind ik heel eigenaardig.
Ik ga nog een stap verder: Duitsland fabriceert die tanks. Duitsland doet dat blijkbaar om een ander land aan te vallen, want het is geen verdedigingswapen volgens jou. Kun je ook zeggen welk land ze misschien, eventueel op het oog zouden hebben om aan te vallen??
Laatst gewijzigd door Wil. op 21 jan 2023, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

de feiten op een rijtje, zodat je wat geschiedenis leert.Fred1950 schreef: ↑21 jan 2023, 14:14Uiteraard moeten ze die stukken land afgeven. En als de Oekraïners zich daar tegen verzetten , dan heet dat "verdediging' , geen "aanval". Zonder de staatsgreep van nationalisten in 2014 en Verhofstadt ( leeft die nog ?) op de tribunes , had dat allemaal niet moeten gebeuren.

Ik interpreteer de "feiten" op een nuchtere geschiedkundige manier zoals ze zich voordeden , en zonder Europees of Amerikaans imperialisme goed te keuren of te dogen.Wil. schreef: ↑21 jan 2023, 14:55de feiten op een rijtje, zodat je wat geschiedenis leert.Fred1950 schreef: ↑21 jan 2023, 14:14Uiteraard moeten ze die stukken land afgeven. En als de Oekraïners zich daar tegen verzetten , dan heet dat "verdediging' , geen "aanval". Zonder de staatsgreep van nationalisten in 2014 en Verhofstadt ( leeft die nog ?) op de tribunes , had dat allemaal niet moeten gebeuren.
p.s. Duitsland maakt Leopards voor .... the money .
Geef nu toch eens toe , na 2000 jaar van ruzies is het mensbeest toch toe aan een mutatie naar een hogere levensvorm. Een virus zoals corona doet het op het gebied van muteren stukken beter dan wij.