Bluft Poetin?
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Niet elk jaar wordt er een "Ghandi" geboren, wie wordt aangevallen vindt het dan ook maar normaal dat men zich verdedigt. Maar mij ging het niet over wie het meeste schuld heeft aan het "gevecht" wel over het feit dat hedendaagse mensen nog steeds dierlijk geweld gaan "regelen" (oorlogswetgeving) en goedkeuren voor één van de betrokken partijen.figaretto schreef: ↑06 jun 2023, 11:49Heel mooi filosofisch hoor Socrates.socrates schreef: ↑05 jun 2023, 20:07Van alle voorgaande oorlogen waarin ook telkens de wreedaardigheid van mensen tot uiting kwam, heeft diezelfde mensheid, ondanks het feit sommigen een cultureel vernislaagje meekregen, nog altijd niets aan boosaardigheid afgeleerd. Wat sommige Russen nu doen werd hen in grote lijnen al voorgetoond door de Romeinen, de Jappanners en meer recent nog door de nazi's, ook wat sommige Amerikanen deden in Vietnam was bepaald geen voorbeeld van deugdzaamheid. Oorlog, door wie en van welke aard ook, maakt in mensen de gruwelijkste buiktgevoelens wakker. Het is ook een handige formule om op legale manier anderen te kunnen doden.
De vraag die men zich dient te stellen : "Wie stak de lont aan ?"
Was het Ambiorix of waren het de Romeinen ? Waren het de geallieerden of was het Hitler ? Waren het de Amerikanen of waren het de Japanners ? Was het Zelensky of was het Poetin ?
Hieruit vloeit dan de vraag : "Mag de aangevallene zich verdedigen ?"
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Zonder harde bewijzen zijn alle scenario's mogelijk natuurlijk.Fred1950 schreef: ↑06 jun 2023, 16:13Het is niet zeker dat de dam NU werd beschoten of gesaboteerd. De weg over de dam werd voordien al door de Russen gebombardeerd om hem onbruikbaar te maken. Het kan best dat er hierdoor scheuren ontstonden en waardoor de dam het door de waterdruk het nu heeft begeven. Ik heb die kans op breuken hier al lang geleden vermeld toen het nieuws over die gebombardeerde dam in het nieuws werd gemeld.
Ik geloof in toeval, maar deze toeval lijkt mij wel een "ietsje" te opvallend. En dit mag je keren of draaien hoe je het wilt.
Mijn gedacht qua mogelijkheden in volgorde:
1 - De Russen hebben die opgeblazen.
2 - De Oekrainers hebben die opgeblazen.
3 - Het toeval.
4 - Biden maakte een wandelingetje op de dam en is over de laatste versteviging gestruikeld.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Eigenlijk is die goedkeuring er voor alle betrokken partijen. Ze hebben elk hun aanhang.mij ging het niet over wie het meeste schuld heeft aan het "gevecht" wel over het feit dat hedendaagse mensen nog steeds dierlijk geweld gaan "regelen" (oorlogswetgeving) en goedkeuren voor één van de betrokken partijen.
Aangezien alle mensen en ook alle groepen van mensen zekere verlangens hebben, gaan er af en toe serieuze botsingen ontstaan. Dat is onze normale (default) toestand.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Je vergeet het meest voor de hand liggende: de Amerikanen hebben het gedaan. Net zoals ze die kinderen ontvoerd hebben en verkocht hebben aan de Russen. Je bent toch ook die bombardementen van de Amerikanen op de kraamkliniek niet vergeten? Over de martelkamers waar kinderen uit UA op de pijnbank werden gelegd bestaat nog onzekerheid: de Oekraïners zijn daar ook heel straf in.Charlie Maru schreef: ↑06 jun 2023, 19:50Zonder harde bewijzen zijn alle scenario's mogelijk natuurlijk.Fred1950 schreef: ↑06 jun 2023, 16:13Het is niet zeker dat de dam NU werd beschoten of gesaboteerd. De weg over de dam werd voordien al door de Russen gebombardeerd om hem onbruikbaar te maken. Het kan best dat er hierdoor scheuren ontstonden en waardoor de dam het door de waterdruk het nu heeft begeven. Ik heb die kans op breuken hier al lang geleden vermeld toen het nieuws over die gebombardeerde dam in het nieuws werd gemeld.
Ik geloof in toeval, maar deze toeval lijkt mij wel een "ietsje" te opvallend. En dit mag je keren of draaien hoe je het wilt.
Mijn gedacht qua mogelijkheden in volgorde:
1 - De Russen hebben die opgeblazen.
2 - De Oekrainers hebben die opgeblazen.
3 - Het toeval.
4 - Biden maakte een wandelingetje op de dam en is over de laatste versteviging gestruikeld.![]()
Bucha? Iemand heeft zoveel mogelijk de bewijzen gewist. Zelensky was onlangs in Den Haag. Eigenaardig dat ze hem daar niet gehouden hebben, toch?

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Als dit het lang verwachte lenteoffensief van de Oekraïners is dan hebben ze volgens de Russen toch een slechte start genomen en wie kan hem daarin ongelijk geven.
Russische minister van Defensie Sergei Shoigu:
' - Gedurende 3 dagen van vijandelijkheden in alle richtingen verloor het Oekraïense leger tot 3715 militairen, 52 tanks , 207 gepantserde voertuigen, 134 voertuigen, 5 vliegtuigen en 2 helikopters'.
' - 71 Russische soldaten werden gedood in gevechten met Oekraïense nationalisten, 210 raakten gewond'.
' - Gedurende 3 dagen van vijandelijkheden in alle richtingen verloor het Oekraïense leger tot 3715 militairen, 52 tanks , 207 gepantserde voertuigen, 134 voertuigen, 5 vliegtuigen en 2 helikopters'.
' - 71 Russische soldaten werden gedood in gevechten met Oekraïense nationalisten, 210 raakten gewond'.
-
Den deze kan hem misschien tegenspreken:Dicksy schreef: ↑06 jun 2023, 20:06Als dit het lang verwachte lenteoffensief van de Oekraïners is dan hebben ze volgens de Russen toch een slechte start genomen en wie kan hem daarin ongelijk geven.
https://www.hln.be/buitenland/wagner-ba ... ~ae3b3c81/
Maar ja....De Russen of diene Wagner pipo zijn dan toch de laatste van wie ik iets zal geloven......
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Van het Westen ook niet teveel geloven, alles met een dikke korrel zout nemen van beide partijen. Men stuurt dat de wereld in wat het best in hun kraam past, de rest laat men achterwege en of kunnen (toevallig) weer eens 'niet geverifieerd worden' naar analogie van de Britse propagandazender SkyNews.door Charlie Maru » 8 minuten geleden
Maar ja....De Russen of diene Wagner pipo zijn dan toch de laatste van wie ik iets zal geloven......
En Jevgeni Prigozjin zijn "uithalen" worden gretig geslikt door het Westen en voor waarheid aangenomen. Hij is zich hier terdege bewust van en past misschien ook in de strategie die het het Westen graag verkondigt.
Iemand die zulke uithalen doet naar het Kremlin en nog niet van een trap of uit een venster gevallen is?
Laatst gewijzigd door Dicksy op 06 jun 2023, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Allez vooruit.....ze mogen het bij den Tsaar ook al gaan uitleggen.....
HLN:
Moskou roept Belgische ambassadeur op matje na mogelijk gebruik FN-wapens in conflict met Oekraïne
De Belgische ambassadeur in Moskou is op het matje geroepen na mogelijk gebruik van FN-wapens in Belgorod. Dat meldt het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken dinsdag.
https://www.hln.be/buitenland/moskou-ro ... ~aa1a8256/
HLN:
Moskou roept Belgische ambassadeur op matje na mogelijk gebruik FN-wapens in conflict met Oekraïne
De Belgische ambassadeur in Moskou is op het matje geroepen na mogelijk gebruik van FN-wapens in Belgorod. Dat meldt het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken dinsdag.
https://www.hln.be/buitenland/moskou-ro ... ~aa1a8256/
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
De Chinese muur kan men vanuit de ruimte zien, die dam denkelijk ook.
Een grote plas, op foto zou je denken de Krim en Donetsk afzonderen van Rusland.
Een grote plas, op foto zou je denken de Krim en Donetsk afzonderen van Rusland.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat is zeker niet het geval. Die overstromingen beletten de toegang van de Russen vanuit het oosten en over land tot de Krim niet. De Amerikanen gaan nu blijkbaar de satellietbeelden bekijken die genomen werden op het monent dat de dam het begaf. Uit de infrarood beelden moet men kunnen opmaken of hierbij al dan niet een ontploffing is geweest.
Google Earth luchtfoto's ... Op de tweede detailfoto heb ik een rood lijntje getekend waar het gat in de dam zit. Op de eerste foto zie je onderaan al een gedeelte van de Krim .
-