Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

06 jun 2023, 10:49

voorn schreef:
06 jun 2023, 10:43
Als hij Oekriene wil veroveren omdat die bij Navo willen.
Dat is niet wat hem drijft. Hij wil opnieuw het grondgebied onder controle krijgen dat de Soviet Unie onder de duim hield.

Poetins eigen woorden: "Het uiteenvallen van de S.U. is de grootste ramp die het land ooit is overkomen."
Zoek dus niet verder naar zijn motieven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

figaretto

06 jun 2023, 11:49

socrates schreef:
05 jun 2023, 20:07
Van alle voorgaande oorlogen waarin ook telkens de wreedaardigheid van mensen tot uiting kwam, heeft diezelfde mensheid, ondanks het feit sommigen een cultureel vernislaagje meekregen, nog altijd niets aan boosaardigheid afgeleerd. Wat sommige Russen nu doen werd hen in grote lijnen al voorgetoond door de Romeinen, de Jappanners en meer recent nog door de nazi's, ook wat sommige Amerikanen deden in Vietnam was bepaald geen voorbeeld van deugdzaamheid. Oorlog, door wie en van welke aard ook, maakt in mensen de gruwelijkste buiktgevoelens wakker. Het is ook een handige formule om op legale manier anderen te kunnen doden.
Heel mooi filosofisch hoor Socrates.
De vraag die men zich dient te stellen : "Wie stak de lont aan ?"
Was het Ambiorix of waren het de Romeinen ? Waren het de geallieerden of was het Hitler ? Waren het de Amerikanen of waren het de Japanners ? Was het Zelensky of was het Poetin ?
Hieruit vloeit dan de vraag : "Mag de aangevallene zich verdedigen ?"

E.T.

06 jun 2023, 12:00

Kaïn en Abel, toch?

Vermits we allemaal wat Neanderthaler DNA hebben deden onze vroege voorvaders iets meer dan vechten :P

Fred1950

06 jun 2023, 12:11

Wil. schreef:
voorn schreef:
Dat is niet wat hem drijft. Hij wil opnieuw het grondgebied onder controle krijgen dat de Soviet Unie onder de duim hield.

Poetins eigen woorden: "Het uiteenvallen van de S.U. is de grootste ramp die het land ooit is overkomen."
Ge denkt veel te concreet .... leer eens niet alles letterlijk te "begrijpen"

-----------------------------------------------------------

Er is een dam kapotgeschoten , ganse gebieden die door de Russen bezet zijn komen nu onder water te staan. Nu is het me duidelijk waarom de Russen inwoners ten zuiden van de Dnjepr en rond de kerncentrale van Zaporizhzhia geëvacueerd hebben.

Fred1950

06 jun 2023, 12:17

E.T. schreef:
06 jun 2023, 12:00
Kaïn en Abel, toch?

Vermits we allemaal wat Neanderthaler DNA hebben deden onze vroege voorvaders iets meer dan vechten :P
Ben je zeker dat de Neanderthalers vechters waren ? Wie delft nu nog steeds het onderspit , de "bouwers en herstellers" of de "kapotmakers" ? Homo sapiens was de agressieve dominante soort en hebben de pure Neanderthalers "verkracht" ( vandaar de DNA sporen ) en met allerlei ziektes uitgeroeid.

frits1955

06 jun 2023, 12:35

Waren het de Amerikanen of waren het de Japanners ?
Wie als eerste oorlogshandelingen verrichtte is duidelijk. Wie die handelingen geprovoceerd heeft door een handels- en olieboycot tegen Japan is dan weer andere koek.

Fred1950

06 jun 2023, 14:23

frits1955 schreef:
06 jun 2023, 12:35
Waren het de Amerikanen of waren het de Japanners ?
Wie als eerste oorlogshandelingen verrichtte is duidelijk. Wie die handelingen geprovoceerd heeft door een handels- en olieboycot tegen Japan is dan weer andere koek.
.... ook al een ge-moeial , de boycot kwam er omdat Japanners olie van India wilden kopen. Voordien had Japan al delen van China bezet.

Op een gegeven moment had Japan olie nodig en wilde daarom handelen met Nederlands-Indië. Nederlands-Indië weigerde echter met Japan te handelen, omdat de Verenigde Staten dit verbood.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Japans_Keizerrijk

Wil.

06 jun 2023, 14:48

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
voorn schreef:

Ge denkt veel te concreet .... leer eens niet alles letterlijk te "begrijpen"
Als het niet letterlijk dient begrepen te worden, dan moet het wel een figuurlijke betekenis hebben. OK, Fred, ga er maar aan staan; waarom werd Tsjetsjenië de onafhankelijkheid ontzegd? Waarom zijn er Russische troepen in Moldova? Waarom worden stukken land van Georgië bezet door de Russen?

Daar moet dan allemaal wel een figuurlijke betekenis achter schuilen. Komaan, batterijgenie, laat dat lampje eens branden.

Wil.

06 jun 2023, 15:08

Poetin volgt zijn grote voorbeeld:

Afbeelding

Fred1950

06 jun 2023, 16:13

Fred1950 schreef:
.......

Er is een dam kapotgeschoten , ganse gebieden die door de Russen bezet zijn komen nu onder water te staan. Nu is het me duidelijk waarom de Russen inwoners ten zuiden van de Dnjepr en rond de kerncentrale van Zaporizhzhia geëvacueerd hebben.

Het is niet zeker dat de dam NU werd beschoten of gesaboteerd. De weg over de dam werd voordien al door de Russen gebombardeerd om hem onbruikbaar te maken. Het kan best dat er hierdoor scheuren ontstonden en waardoor de dam het door de waterdruk het nu heeft begeven. Ik heb die kans op breuken hier al lang geleden vermeld toen het nieuws over die gebombardeerde dam in het nieuws werd gemeld.

De koeling van de reactoren van Zaporizhzhia komen blijkbaar niet in gevaar.
Wil. schreef:
06 jun 2023, 14:48
....
Als het niet letterlijk dient begrepen te worden, dan moet het wel een figuurlijke betekenis hebben. ....
Als ge iets niet kunt begrijpen , kunt ge het ook niet "verstaan" 8) ( de aanleg moet er ook voor bestaan ).

Dicksy

06 jun 2023, 16:34

door Fred1950 » 14 minuten geleden
Het is niet zeker dat de dam NU werd beschoten of gesaboteerd. De weg over de dam werd voordien al door de Russen gebombardeerd om hem onbruikbaar te maken. Het kan best dat er hierdoor scheuren ontstonden en waardoor de dam het door de waterdruk het nu heeft begeven. Ik heb die kans op breuken hier al lang geleden vermeld toen het nieuws over die gebombardeerde dam in het nieuws werd gemeld.
Waarom Rusland 'alle reden had' om de dam op te blazen
Oekraïne heeft "geen materieel belang bij het opblazen van de dam", omdat het 80 steden zou kunnen overstromen, honderdduizenden mensen zou kunnen verdrijven en de elektriciteitsvoorziening zou kunnen beschadigen, zei de ISW eerder.

Net zoals de Russen er geen materieel belang bij hadden om Nord Stream in de lucht te jagen (kraantje dicht draaien was voldoende) en het volgens het Westen wel deden zo heeft Okraine, volgens het Westen, er geen materieel belang bij en het dus absoluut niet deden. Rare redenering van het Westen :roll: .

Wil.

06 jun 2023, 16:35

Als ge iets niet kunt begrijpen , kunt ge het ook niet "verstaan" 8) ( de aanleg moet er ook voor bestaan ).
Je kunt je eigen dwaasheden niet eens uitleggen, Fred. Laat staan dat iemand anders er ook maar één jota van zou begrijpen. Maar goed, we kennen je zo een beetje.

tokkio

06 jun 2023, 16:37

voorn schreef:
Verplaatst hij maar het probleem.
Of waar botst hij dan niet op een Navoland?
Is Poetin opnieuw aan het schaken,en voor wat zouden de "oefeningen" op zee nu plaatsvinden.......misschien toch een "NAVO land.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230605_95493966
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

06 jun 2023, 17:20

Wil. schreef:
06 jun 2023, 16:35
Je kunt je eigen dwaasheden niet eens uitleggen, Fred. Laat staan dat iemand anders er ook maar één jota van zou begrijpen. Maar goed, we kennen je zo een beetje.
Als ik je iets zou uitleggen over integraal rekenen , electronica of computerhardware ga je er ook geen jota van snappen , welke pogingen ik er ook maar zou voor doen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 06 jun 2023, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

06 jun 2023, 17:21

Platte batterij, Fred (alweer !) Je lampje brandt niet :lol: