WAT BRENGT ONS DE MODERNE WETENSCHAP ?
-
Gast
Zijt ge uwen draad kwijt Stefan. Medicatie niet vergeten he joeng.Stefan schreef:Roel, ben je nu niet wat aan het overdrijven? Er is ellende in de wereld, dat weet ik ook wel. Maar wat me raakt in dit debat is dat geklaag en gezeur over hoe slecht alles wel niet is terwijl de meesten van ons maar lekker meedraaien met het systeem. Hoe zeggen ze dat: het afzagen van de tak waar jezelf opzit?roel schreef:Alvorens ik Stefan gelijk kan geven moet hij me eerst eens in mijn hersens rammen wat het economisch nut is voor een wereld waarin 4 miljard sukkelaars dagelijks lopen smeken om te mogen sterven.
Heb je de mazout al ingeslagen Roel? Heb je lekker geprofiteerd van de lagere olieprijs op de markt? Of ga je nog wat langer wachten zodat hij nog goedkoper wordt?
:lol:
En wat het nut is in economich opzicht van arme mensen en arme landen? Er word daar veel gevochten en deze landen zijn dan ook een grote afnemer van wapens. Voila, daar heb je al een economisch feit.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Talisman:
Alleen China heeft tot hiertoe het aantal kinderen per vrouw beperkt.De zeeën zijn ondertussen bijna leeggevist door o.a Japan,de kabeljauw is hier al verdwenen,de oceanen zijn bovendien vervuild met plastic en de graanoogsten hebben hun limiet bereikt, maar geboortebeperking in bvb Afrika is er nog niet.We mogen ons verwachten aan wereldwijde epidemiën zoals na WO-I.De natuur zal zelf het evenwicht herstellen als wij het niet doen.De bevolkingstoename stoppen en alle problemen zijn van de baan. Ik heb hier nog niks gelezen over de impact op het millieu wereldwijd. Over 't hoofd gezien ?
Wie bewaakt de bewakers.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Stefan ik heb een vraagje voor u:
toen we enkele eeuwen geleden met 1 miljard mensen op de wereld waren, was het toen zo slecht dat men de goden ging aanbidden om toch meer te kunnen kweken en aldus de bevolking te verdubbelen: wegens de economie ????
Toen marcheerde het ook jong, iedereen leefde soberder, behalve de rijken, er verandert op dat gebied niks.
Nu raken grondstoffen uitgeput, zeeën leeg zoals Claus hier ook al vermeldde: alles in de natuur moet gekweekt worden of er is direct hongersnood. Zelfs de vis.
Zover zijn we al.
De juiste oplossing ken ik ook niet, maar er moet zeer dringend een rem worden gezet op die overbevolking. En we zullen anders moeten gaan leven. Op dit moment lopen we onszelf voorbij.
toen we enkele eeuwen geleden met 1 miljard mensen op de wereld waren, was het toen zo slecht dat men de goden ging aanbidden om toch meer te kunnen kweken en aldus de bevolking te verdubbelen: wegens de economie ????
Toen marcheerde het ook jong, iedereen leefde soberder, behalve de rijken, er verandert op dat gebied niks.
Nu raken grondstoffen uitgeput, zeeën leeg zoals Claus hier ook al vermeldde: alles in de natuur moet gekweekt worden of er is direct hongersnood. Zelfs de vis.
Zover zijn we al.
De juiste oplossing ken ik ook niet, maar er moet zeer dringend een rem worden gezet op die overbevolking. En we zullen anders moeten gaan leven. Op dit moment lopen we onszelf voorbij.
-
Stefan - Lid geworden op: 08 dec 2005, 22:43
Reini, de gemiddelde leeftijd was eeuwen geleden drastisch lager als nu. Als je toen de pech had van een niersteen te hebben bev ging je dood met helse pijnen. Komaan he, zijn we nu niet slimmer als dit? Moet je nu echt eeuwen teruggaan in de tijd om te kunnen scoren Reini?Reini schreef: Toen marcheerde het ook jong, iedereen leefde soberder, behalve de rijken, er verandert op dat gebied niks.
Als je deze tijd zo verfoeilijk vindt, waarom draai je dan mee Reini? Verbeter de wereld en begin bij uzelf. En dan zeggen ze dat de jeugd het pad kwijt is. Amai, sommige senioren kunnen er ook wat van zunne.....
-
Stefan - Lid geworden op: 08 dec 2005, 22:43
En als vis schaars wordt in de wereld dan wordt de prijs hoger. Vraag en aanbod principe. De economie en wetenschap zal ervoor zorgen dat ons eetpatroon veranderd.
En nu ga ik werken! Moet wel he met die senioren overal, het pensioentje moet gestort worden! (grapje)

En nu ga ik werken! Moet wel he met die senioren overal, het pensioentje moet gestort worden! (grapje)
-
Gast
Reden te over om de bevolkingsaangroei een halt toe te roepen he Stefan ? Nu zitten we met ' vergrijzing ' van de bevolking. Moeten we nu op de derde leeftijd met zijn allen langer gaan werken om onze RSZ betaalbaar te houden en belastingen blijven betalen ? Dat was toch de aanzet van deze discussie , of ben je dat al vergeten ? Nierstenen zijn hier niet aan de orde.Stefan schreef:Reini, de gemiddelde leeftijd was eeuwen geleden drastisch lager als nu. Als je toen de pech had van een niersteen te hebben bev ging je dood met helse pijnen. Komaan he, zijn we nu niet slimmer als dit? Moet je nu echt eeuwen teruggaan in de tijd om te kunnen scoren Reini?Reini schreef: Toen marcheerde het ook jong, iedereen leefde soberder, behalve de rijken, er verandert op dat gebied niks.
Als je deze tijd zo verfoeilijk vindt, waarom draai je dan mee Reini? Verbeter de wereld en begin bij uzelf. En dan zeggen ze dat de jeugd het pad kwijt is. Amai, sommige senioren kunnen er ook wat van zunne.....
-
Stefan:
Heb je dan een idee van de actuele gemiddelde leeftijd in Afrika? Al in 1761 publiceerde Robert Wallace Diverse Perspectieven op de Mensheid, waarin hij stelde dat de vooruitgang zich uiteindelijk ongedaan zou maken door een te grote bevolking.Zevenendertig jaar later publiceerde Thomas Malthus zijn nu beroemde Essay over het Principe van Bevolking. Daarin voorspelde hij dat de bevolkingstoename uiteindelijk de voedsellevering zou overtreffen. Deze toenmalige voorspelling werd gebaseerd op het idee dat de bevolking, ongecontroleerd, meetkundig stijgt,terwijl de voedsellevering slechts rekenkundig kon groeien.Enkele sprekende demografische gegevens in Afrika: In Mali 7 kinderen per vrouw,in Somalië 7.3,in Nigeria 7.5.Nu stellen we al tientallen jaren vast, dat de ongebreidelde groei zijn niveau van incompetentie heeft bereikt.Ik volg eerder de wijze raad van Reini:beperken,matigen,sparen.Het is hoog tijd.De volgende recessie is al bezig.Reini, de gemiddelde leeftijd was eeuwen geleden drastisch lager als nu
Wie bewaakt de bewakers.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Stefan, wat ik bedoelde en anderen begrepen en jij niet : dat het niet nodig is van mensen te blijven kweken als konijnen : vroeger draaide de economie ook, zelfs met 1 miljard mensen op deze aardkloot.
En ik wil nog wel mee hoor: maar iets minder volk zou toch iets ontspannender zijn.
Ik produceerde bv. geen 7 kids.
En beledigingen kan ik ook missen als kiespijn. Je krijgt hier ook nergens gelijk. Maar ik weet al lang dat je een specialeke bent.
En ik wil nog wel mee hoor: maar iets minder volk zou toch iets ontspannender zijn.
Ik produceerde bv. geen 7 kids.
En beledigingen kan ik ook missen als kiespijn. Je krijgt hier ook nergens gelijk. Maar ik weet al lang dat je een specialeke bent.
-
De vraag niet omdraaien beste man Ik vroeg:Stefan schreef:Claus, maar wat is de gemiddelde leeftijd die deze mensen halen in de landen die jij opsomt? 40 jaar?Clausewitz schreef:.Enkele sprekende demografische gegevens in Afrika: In Mali 7 kinderen per vrouw,in Somalië 7.3,in Nigeria 7.5
Stefan:StefanReini, de gemiddelde leeftijd was eeuwen geleden drastisch lager als nu
Heb je dan een idee van de actuele gemiddelde leeftijd in Afrika?
Wie bewaakt de bewakers.
-
roel - Lid geworden op: 31 dec 2006, 01:41
Veronderstel eens Wil dat Amerika net zoals China anderhalf miljard mensen zou moeten in leven houden.
Hoe zou dat daar dan zitten met de productie en consumptie?
Die vraag zou ik net zo goed aan Stefan kunnen stellen.
Ik stel die vraag omdat ze, als ze hetzelfde levenspeil wilt behouden voor iedereen, voor drie keer meer volk drie keer meer zouden moeten produceren. Uiteraard zou dat niet kunnen. Dan heb ik nog niks gezegd over de gevolgen voor het milieu.
Tenware ze net als de Chinezen en de Europeanen.....ook de Afrikanen hun landbouwgrond gaan afpakken om boontjes te kweken en dat kontinent nog drie keer méér gaan leegroven.
En weet je wat? Ook dààr moeten we de levensstandaard nog wat gaan opkalefateren.
Wees er echter van overtuigd Wil en Stefan dat dit alles niet eindeloos zal kunnen doorgaan.
Tenware we onze consumptie.... 75% willen omlaaghalen.
Tenware we onze populatie ......met 75% verminderen.
In dat geval kunnen we het hier in plaats van 100 jaar, nog 200 jaar uithouden.
Want zeg nu zelf, zelfs de moderne wetenschap kan niks toveren uit niks. Ik herhaal: op is op. De optimisten denken, zever nie, tegen die tijd hebben "ze" reeds lang iets nieuws uitgevonden. Tja, zo slim ben ik nie, ik kan het dus nie weten.
Enkel Christus kon de broden vermenigvuldigen en water veranderen in wijn. Dat zou ik ook moeten geloven.
Hetgeen ik wél weet, dat in de toekomst onze aardkloot nog véél wonderdoeners zal kunnen gebruiken.
Hoe zou dat daar dan zitten met de productie en consumptie?
Die vraag zou ik net zo goed aan Stefan kunnen stellen.
Ik stel die vraag omdat ze, als ze hetzelfde levenspeil wilt behouden voor iedereen, voor drie keer meer volk drie keer meer zouden moeten produceren. Uiteraard zou dat niet kunnen. Dan heb ik nog niks gezegd over de gevolgen voor het milieu.
Tenware ze net als de Chinezen en de Europeanen.....ook de Afrikanen hun landbouwgrond gaan afpakken om boontjes te kweken en dat kontinent nog drie keer méér gaan leegroven.
En weet je wat? Ook dààr moeten we de levensstandaard nog wat gaan opkalefateren.
Wees er echter van overtuigd Wil en Stefan dat dit alles niet eindeloos zal kunnen doorgaan.
Tenware we onze consumptie.... 75% willen omlaaghalen.
Tenware we onze populatie ......met 75% verminderen.
In dat geval kunnen we het hier in plaats van 100 jaar, nog 200 jaar uithouden.
Want zeg nu zelf, zelfs de moderne wetenschap kan niks toveren uit niks. Ik herhaal: op is op. De optimisten denken, zever nie, tegen die tijd hebben "ze" reeds lang iets nieuws uitgevonden. Tja, zo slim ben ik nie, ik kan het dus nie weten.
Enkel Christus kon de broden vermenigvuldigen en water veranderen in wijn. Dat zou ik ook moeten geloven.
Hetgeen ik wél weet, dat in de toekomst onze aardkloot nog véél wonderdoeners zal kunnen gebruiken.
-
Gast
Dan kan die niet rekenen. In het westen zitten we met 4 generaties per 100 jaar. In die derdewereldlanden zitten ze aan 6 generaties per 100 jaar.Reini schreef:Ik denk Talis, dat hij bedoelt dat ze daar vlug het loodje leggen en de aangroei daar geen belangrijke gevolgen zal hebben.talisman schreef:En wat the f*** heeft dát met de bevolkingsaangroei te maken ????Stefan schreef:Claus, maar wat is de gemiddelde leeftijd die deze mensen halen in de landen die jij opsomt? 40 jaar?Clausewitz schreef:.Enkele sprekende demografische gegevens in Afrika: In Mali 7 kinderen per vrouw,in Somalië 7.3,in Nigeria 7.5
Misschien wil hij wel dat alle tachtigers hier een spuitje krijgen.
Weeral een hoop eten gespaard....
In het westen maakt dat 32 nakomelingen als elk koppel 2 kinderen heeft.
In de 3dewereldlanden zit men al gauw aan 4 kinderen ( 3 overlijdens niet meegerekend ).
Als we slechts 3 kinderen per generatie nemen die kinderen hebben zit men na 6 generaties met 729 kinderen.
Laat me weten als ik ergens een rekenfout gemaakt heb.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Clausewitz schreef:Talisman:De natuur herstelt zichzelf.De natuur zal zelf het evenwicht herstellen als wij het niet doen.![]()
Ook het regenwoud die men aan het leegkappen is of de bossen ? Organisaties verzetten zich tegen bosontginners, die denken alleen maar aan geld ! Men blijft maar kappen. Hoe wordt verlies van fauna en flora hersteld ?
De mens vervuilt de lucht, hoe gaat de natuur die weer schoon krijgen ? Wat met het gat in de ozonzone........ ?
-
Gast
bluevelvet schreef:Minder bijbels drukken is minder bomen kappen en minder vervuilende inkt in het water.Clausewitz schreef:Talisman:De natuur herstelt zichzelf :roll:.De natuur zal zelf het evenwicht herstellen als wij het niet doen.
Ook het regenwoud die men aan het leegkappen is of de bossen ? Organisaties verzetten zich tegen bosontginners, die denken alleen maar aan geld ! Men blijft maar kappen. Hoe wordt verlies van fauna en flora hersteld ?
De mens vervuilt de lucht, hoe gaat de natuur die weer schoon krijgen ? Wat met het gat in de ozonzone........ ?