De mens leeft eeuwig, de dood is gewoon een overgang
-
wayti - Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Goed geprobeerd Fazalleke maar ondanks al uw zogenaamd onderzoek weet ge er nog zeer weinig van nietwaar. maar het is zoals ge zelf zegt.. gezever..Er staat hen, volgens hen dan weer, in het hiernamaals een paradijs te wachten. Een paradijs, waar men o.a. (Pamela)pap met zilveren lepeltjes kan eten, ondanks men daar geen honger meer schijnt te hebben, tenminste voor wie dat dan weer zou geloven. Maar gezien ik de duivel (die ook al niet bestaat) als mijn beste vriend beschouw, ben ik al gelukkig, te weten dat ik nadien in de warmte zal mogen vertoeven, want hier in België, is het op dat punt alleen al, geen leven meer. En wist je? Dat die 70 maagden niet in de hemel, maar wel in de hel zijn te vinden, en constant, rond een soort kampvuur aan het dansen zijn? Awel, vooraleer de mannen (van de vrouwen weet ik het niet) naar de hemel gaan, ware het misschien toch interessant, eerst even langs de hel te passeren. Al was het maar om te weten wat zij zullen missen, als zij meteen zouden doorklimmen naar de hemel.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
-
Fazal
Niks onderzoek, het is degene die uit die wachtzaal is teruggekeerd, die mij dit alles heeft verteld. Ik zit daar persoonlijk voor niets tussen, alleen maar voor hetgeen ik van hem heb gehoord, en hier op het forum heb gegooid.wayti schreef:
Goed geprobeerd Fazalleke maar ondanks al uw zogenaamd onderzoek(???) weet ge er nog zeer weinig van nietwaar. maar het is zoals ge zelf zegt.. gezever..
Ik zou niet weten hoe of wat te (onder)zoeken, in- of over hetgeen dat niet is! Nee, zelfs hoegenaamd, 'niet kan' zijn! Mijn fout niet, dat het 'hem' beu was, van zolang op dat bankske daar, op zijn toegangskaart te zitten wachten.
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
Gewoon kijken achter je eigen oogleden en daar zien dat het dáár geschreven staat.rolija schreef:Wayti,
Is zeker niet gek, die zit juist met een trauma waar die maar niet van verlost geraakt dat is het probleem. Mijn Vrouw heeft hier eens de juiste beschrijving gegeven. Maar ja, wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil. (het is vruchteloos iemand te willen voorlichten als die niet zien wil.)
Niet achter die van Wayti, daar kun jij niet kijken want daar kan niemand kijken dan hij zelf.
-
Fazal
Tja, en welke fantasie kan men achter die oogleden daar niet allemaal bij verzinnen!?
Niemand kan het weten, behalve hij/zij, die het met zijn/haar eigen ogen, maar dan 'achter' hun oogleden, en dan nog 'denken', of zichzelf wijsmaken, dat zij het echt 'kunnen' zien.
Niemand kan het weten, behalve hij/zij, die het met zijn/haar eigen ogen, maar dan 'achter' hun oogleden, en dan nog 'denken', of zichzelf wijsmaken, dat zij het echt 'kunnen' zien.
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
...Of dat een ander last van trauma's heeft..Fazal schreef:Tja, en welke fantasie kan men achter die oogleden daar niet allemaal bij verzinnen!?
-
Verdorie Reini nu ge het zegt... ik ben inderdaad gek... dat ik mensen als jullie probeer te overtuigen.. Maar weet ge wat mij steeds opnieuw moed geeft het spreekwoord: "Wie laatst lacht best lacht"..Zeg Wayti, hebt ge uzelf nog nooit afgevraagd of je misschien gek bent. Pas op, dat kan iedereen overkomen op onze leeftijd.
Ik ben het misschien zelf wel, men beseft het niet hé. Smile
Nu zonder gekheid, ik ben helemaal niet gek kind, al zouden velen dat wel willen.. Maar ik heb ze gehoord, ik heb ze gezien en ik heb ermee gepraat en dat ging veel verder dan op dit forum waar ik niemand zie noch hoor noch echt mee kan praten.. alleen wat mailen en dat is het.. Al wat ik schrijf zijn (ik herhaal het nog eens tot vervelens toe) zijn WAARGEBEURDE verhalen. En zelfs al kan (of wil) je dit niet geloven het zal mijn standpunt niet veranderen, noch dat van Victor Zammit, noch dat van Jozef Rulof, noch alle BDE-ers, noch van Janx, Sigius e.v.a op dit forum. Doe ermee wat je wil maar hou het in je achterhoofd want ooit komt voor iedereen dit beleven, de meesten zullen jammer genoeg daarvoor eerst zelf moeten overgaan om te ontdekken dat die Wayti nog niet zo gek was als ze wel denken. HET ZIJ ZO..
-
Mooi gezegd Henriette...Gewoon kijken achter je eigen oogleden en daar zien dat het dáár geschreven staat.Niet achter die van Wayti, daar kun jij niet kijken want daar kan niemand kijken dan hij zelf.
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Wayti plakte
Iets wat niet bestaat ,kan niet worden weerlegd.Jij bent wellicht één van die experts, die ons kan zeggen welk onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs er is voor jouw shizofreen gezwets
.
.Het 'wetenschappelijke' bewijsmateriaal voor het leven na de dood is onweerlegbaar - het is nog nooit aangetoond er naast te zitten. Het bewijsmateriaal dat vermeld wordt en gevonden kan worden in A LAWYER PRESENTS THE CASE FOR THE AFTERLIFE van Victor Zammit is gestuurd naar experts over de hele wereld om hen te vragen wat er mis mee zou kunnen zijn -het is gestuurd naar theologen, wetenschappers, materialisten en hard-core skeptici. Zeven jaar later, is er nog geen enkele wetenschapper -geen enkele bioloog, natuurkundige, skeptische empiricus of materialist- geweest die in staat was om het bewijsmateriaal voor een leven na de dood te weerleggen
Iets wat niet bestaat ,kan niet worden weerlegd.Jij bent wellicht één van die experts, die ons kan zeggen welk onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs er is voor jouw shizofreen gezwets
.
Wie bewaakt de bewakers.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Wayti schrijft....
Doe ermee wat je wil maar hou het in je achterhoofd want ooit komt voor iedereen dit beleven, de meesten zullen jammer genoeg daarvoor eerst zelf moeten overgaan om te ontdekken dat die Wayti nog niet zo gek was als ze wel denken. HET ZIJ ZO..
Wayti..... als we overgaan dan zijn we er geweest en dat is ook het eindpunt, wat baat het van nog "verder te willen leven , ik snap zoiets van geen kanten

Doe ermee wat je wil maar hou het in je achterhoofd want ooit komt voor iedereen dit beleven, de meesten zullen jammer genoeg daarvoor eerst zelf moeten overgaan om te ontdekken dat die Wayti nog niet zo gek was als ze wel denken. HET ZIJ ZO..
Wayti..... als we overgaan dan zijn we er geweest en dat is ook het eindpunt, wat baat het van nog "verder te willen leven , ik snap zoiets van geen kanten
Laatst gewijzigd door Klaartje op 23 jun 2012, 12:18, 2 keer totaal gewijzigd.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Men kan zich afvragen welke zin het heeft om eeuwig rond te zwerven als een geest (veronderstel ik toch.)
Vermits we ons aardse lichaam achterlieten: begraven, verbrand, verpulverd, opgegeten door haaien, enfin 't is altijd wat.
Nu kan je hopen dat je elkaar na de dood weerziet, maar die vreugde blijft ook niet duren. Alles wordt je "gewoon".
Het is enorm hoogmoedig om ervan overtuigd te zijn van hoger te staan dan de natuur: zoogdieren met dat beetje méér.
Angst, en verdriet om overleden dierbaren maken dat sommigen zich aan iets vastklampen: een droombeeld.
Vermits we ons aardse lichaam achterlieten: begraven, verbrand, verpulverd, opgegeten door haaien, enfin 't is altijd wat.
Nu kan je hopen dat je elkaar na de dood weerziet, maar die vreugde blijft ook niet duren. Alles wordt je "gewoon".
Het is enorm hoogmoedig om ervan overtuigd te zijn van hoger te staan dan de natuur: zoogdieren met dat beetje méér.
Angst, en verdriet om overleden dierbaren maken dat sommigen zich aan iets vastklampen: een droombeeld.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Er zijn pakweg 7 miljard mensen nu.Reini schreef:Men kan zich afvragen welke zin het heeft om eeuwig rond te zwerven als een geest (veronderstel ik toch.)
Op zeker ogenblik vroeger waren er 1 miljoen mensen.
Waar zaten die 6 miljard 999 miljoen geesten toen dan?
Drummen tot het aan hen was?
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Het is en blijft pure en onbegrijpelijke fictie waar sommige mensen klaarblijkelijk een nood aan hebben om de dood te kunnen verwerken, kan daar geen woorden genoeg voor vinden hoe zoiets mogelijk is

"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
-
Het is niet van verder willen leven Klaartje het leven houd nooit op en gaat steeds verder. Daarom beleef je ook het leven na de stoffelijke dood...Wayti..... als we overgaan dan zijn we er geweest en dat is ook het eindpunt, wat baat het van nog "verder te willen leven , ik snap zoiets van geen kanten
-
Ook daar kan ik je op antwoorden Cappa, maar als je nog niet kunt geloven dat er een verder leven is na de dood dan zeker dat niet. Voor jou dus raden voor mij een weten ... Er zijn meer werelden dan de onze daar kom je nog wel achter...Er zijn pakweg 7 miljard mensen nu.
Op zeker ogenblik vroeger waren er 1 miljoen mensen.
Waar zaten die 6 miljard 999 miljoen geesten toen dan?
Drummen tot het aan hen was? Very Happy
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
In bovenstaande woorden ligt een totale onwetendheid aangaande het leven. Het beperkt zich enkel tot het huidige, wat de materiële wereld is met haar wetenschap van het moment. Het kan niet met andere inzichten en ervaringen van derden leven die afwijken van deze, en dus naar het land der fabelen wordt verwezen. Waarschijnlijk speelt hierin mee dat men ontdekt heeft dat de bijbel vele vreemde zaken verkondigd die door de wetenschap, en terecht, zijn ontkracht. Ook mede door historisch onderzoek die een ander licht laat schijnen op de bijbel waardoor blijkt veel van het geschrevene vanuit zekere maatschappelijke en machtsbelange, zijn verweven met historische feiten en oude overlevering. Maar bedenk dat het leven is ontstaan zonder bijbel of geschrift. En als je het leven bekijkt in zijn algemeenheid en in zijn complexiteit en zijn wetmatigheden, dan moet je erkennen dat het niet te doorgronden is van waaruit en waardoor het is ontstaan. Dat ontstaan ligt geheel buiten het materiële dat moet je wel op een geven moment gaan beseffen.Men kan zich afvragen welke zin het heeft om eeuwig rond te zwerven als een geest (veronderstel ik toch.)
Als je dat kunt, dan zijn er mogelijkheden om daarin verder te kunnen komen.
Dit is een gedachte die zeker vanuit wereldse ervaringen, waarin veel een sleur van de dag is geworden, is opgedaan.Nu kan je hopen dat je elkaar na de dood weerziet, maar die vreugde blijft ook niet duren. Alles wordt je "gewoon".
Dit behoeft daarom niet voor iedereen zo te zijn. Het leven heeft een oneindige hoeveelheid aan belevenissen en mogelijkheden je moet ze alleen zien en het je eigen willen maken. Als je beseft dat er een oneindigheid is , dan is er nog veel eigen te maken zoals bijvoorbeeld hoe is het leven begonnen en wat is haar ontwikkeling geweest, zowel van je zelf als van het dierenrijk en het plantenleven. Voor elke wetenschap is er een oneindige hoeveelheid om zich er in verder te kunnen bekwamen na het aardse leven. Nu, in de materie kan de mens dat niet omdat kennis veelal tot vernietigen en macht zal worden gebruikt daarom is men zeer beperkt in verder komen van wetenschap alleen dat wat de mens kan hebben wegens de momentele staat van het menselijk bewustzijn, in het algemeen, kan worden gegeven stap voor stap.
Trouwens de gehele mensheid is verwantschap hoe dan ook. Dus dat wederzien is altijd van toepassing en niks niet een sleur of gewoontjes.
Ik denk niet alleen in het materiële, er is meer, dit door ondervinding opgedaan in mijn leven.
Wie staat hier hoger dan de natuur? Alles is natuur is leven, niets is anders en is dat als hoogmoedig te beschouwen?Het is enorm hoogmoedig om ervan overtuigd te zijn van hoger te staan dan de natuur: zoogdieren met dat beetje méér.
Wie heeft hier angst en/of verdriet over overleden dierbaren? Wie geeft jouw daar de wetenschap van? Ben je een medium of zo ? een wetenschap of alleen maar een gedachte van je? In het laatste geval is het niet meer dan dat en beslist niet een generaliserende waarheid. En een wetenschap kan het niet zijn omdat je onmogelijk van elk mens z'n gevoel en denken kan weten. Het is niet meer dan een denken van je zelf een soort droombeeld waar jij je aan vast blijft houden.
Alles is Één en die Éne is Alles.