Weer het zoveelste goed gestaafde bewijs van reincarnatie

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Zondervrees

10 okt 2012, 15:42

Ik zal een of meerdere van die mediums contacteren. Niet onmiddelijk natuurlijk en waarschijnlijk ook niet onder de naam 'Zondervrees'...
En dan zal ik eerlijk verslag uitbrengen.
Twijfelt er iemand aan mijn eerlijkheid?
Ni Dieu, Ni Maître

cappa

10 okt 2012, 16:23

Vraag een resultaatsverbintenis. Alleen betalen als het resultaat positief is.

Maar ik herhaal, als een medium erin slaagt (wat ik niet helemaal uitsluit, al dat de kans klein is), dan weet je dat ze/hij een goede ontvanger is. Zegt natuurlijk niets over doden. 't Is maar dat je op voorhand weet wat je gaat testen.
In die zin heeft het medium zelfs meer kans als jij je, als persoon die de naam kent, persoonlijk aanbiedt.
Jawatte

Henriette 2

10 okt 2012, 16:25

Zondervrees schreef:Ik zal een of meerdere van die mediums contacteren. Niet onmiddelijk natuurlijk en waarschijnlijk ook niet onder de naam 'Zondervrees'...
En dan zal ik eerlijk verslag uitbrengen.
Twijfelt er iemand aan mijn eerlijkheid?
Euhhhmmm.... :roll:
Nee, aan de zondervreesinterpretatie van de werkelijkheid.

cappa

10 okt 2012, 17:01

Henriette 2 schreef:Nee, aan de zondervreesinterpretatie van de werkelijkheid.
In uw geval, zeg gewoon: Nee, aan de werkelijkheid.

:lol:
Jawatte

wayti

10 okt 2012, 18:11

Maar ik herhaal, als een medium erin slaagt (wat ik niet helemaal uitsluit, al dat de kans klein is), dan weet je dat ze/hij een goede ontvanger is. Zegt natuurlijk niets over doden. 't Is maar dat je op voorhand weet wat je gaat testen. In die zin heeft het medium zelfs meer kans als jij je, als persoon die de naam kent, persoonlijk aanbiedt. /quote]

Hier is er zich ene aan het proberen uitdraaien..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Henriette 2

10 okt 2012, 18:50

wayti schreef:
Hier is er zich ene aan het proberen uitdraaien..
:lol: :lol: :lol:

Imkeren

10 okt 2012, 21:01

................heb bewondering voor jullie 'geloof'..............wie weet ????????????

gtjes

Imker
Geniet van elke dag als je kan !

MS Windows 7 64-bit SP1/Intel i3/i5/i7 @ 2.20GHz//RAM 4,00 GB @ 663MHz
SJV70_HR (CPU1)/488GB /IE11/ AVG 2014 free/Windows Firewall/Accleaner/Malwarebytes

wayti

10 okt 2012, 22:01

Maar ik herhaal, als een medium erin slaagt (wat ik niet helemaal uitsluit, al dat de kans klein is), dan weet je dat ze/hij een goede ontvanger is. Zegt natuurlijk niets over doden. 't Is maar dat je op voorhand weet wat je gaat testen.
Dus Cappa jij sluit telepatie niet uit, wat inderdaad bij de eerste 2 graden van helderziendheid gebeurd, al komen er af en toe ook wel al eens boodschappen door... maar weet, dat ook Skepp.. telepatie.. verwerpt...! Zelfs voor dat staan ze niet open...

cappa

11 okt 2012, 09:29

wayti schreef:
Dus Cappa jij sluit telepatie niet uit, wat inderdaad bij de eerste 2 graden van helderziendheid gebeurd, al komen er af en toe ook wel al eens boodschappen door... maar weet, dat ook Skepp.. telepatie.. verwerpt...! Zelfs voor dat staan ze niet open...
Laat die graden maar achterwege. Voorbijgestreefde praat uit de 19e eeuw. Theosofie en zo met al zijn indelingskes.
En wat skepp zegt interesseert me niet. Ik heb er zo geen groot gedacht van.

Maar waarom zou dit 'eruitdraaien' zijn? Omdat ik de zaken duidelijk tracht te stellen? Dat is iets anders dan gij die bewijslast op ZV afwentelt.
Jawatte

Imkeren

11 okt 2012, 10:24

Alles wat met 'bovennatuurlijke gaven ' te maken heeft is stof voor simpele geesten, die niet de intellectuele gave hebben om dingen wetenschappelijk of met de rede te benaderen. Inderdaad is dat de reden dat heksen en andere duistere figuren in de vorige eeuwen zo veel opgang maakten.
Niemand kan bewijzen dat deze gaven niet bestaan, maar evengoed het omgekeerde, je kan er dus nog eeuwen over zwetsen, want niemand kan iets bewijzen........heerlijk toch ?

Imker

SJV70_HR (CPU1)/488GB /IE11/ AVG 2014 free/Windows Firewall/Accleaner/Malwarebytes

cappa

11 okt 2012, 11:17

Imkeren schreef:Alles wat met 'bovennatuurlijke gaven ' te maken heeft is stof voor simpele geesten, die niet de intellectuele gave hebben om dingen wetenschappelijk of met de rede te benaderen. Inderdaad is dat de reden dat heksen en andere duistere figuren in de vorige eeuwen zo veel opgang maakten.
Niemand kan bewijzen dat deze gaven niet bestaan, maar evengoed het omgekeerde, je kan er dus nog eeuwen over zwetsen, want niemand kan iets bewijzen........heerlijk toch ?
Je kunt over bepaalde ervaringen gaan zwetsen, of je kunt er een antwoord op zoeken. Dat antwoord kun je uit de lucht graaien, of je kunt uitgaande van bekende verklaringen en onderzoeken voortborduren, op reële zaken gebaseerd dus.
In die zin is er geen sprake van bovennatuurlijk, maar wordt het natuurlijke steeds uitgebreid.
Jawatte

Imkeren

11 okt 2012, 12:00

Wie zal het zeggen Cappa.............wie zal het zeggen ?

Uiteindelijk is het een onschulig tijdverdrijf en kun je uw dagen ermee vullen.......zo lang je maar niet wil missioneren !

Gtjesd

Imker

cappa

11 okt 2012, 13:44

Imkeren schreef:Wie zal het zeggen Cappa.............wie zal het zeggen?
Kijk rond, denk na, onderzoek.

Dan ga je verder geraken dan met pseudo-filosofisch "Wie zal het zeggen ......wie zal het zeggen?"
Jawatte

wayti

11 okt 2012, 18:19

kijk rond, denk na, onderzoek...Dan ga je verder geraken dan met pseudo-filosofisch "Wie zal het zeggen ......wie zal het zeggen?"
Dat blijkt dan toch bij jou toch ook jammer genoeg niet gelukt te zijn Cappa.. want jij zit duidelijk vast in het wetenschappelijk denken...

wayti

11 okt 2012, 18:21

Laat die graden maar achterwege. Voorbijgestreefde praat uit de 19e eeuw. Theosofie en zo met al zijn indelingskes.
Die indelingskes zijn wel duidelijk waar te nemen. zowel in de gaven als in ziektes e.a.. Maar dat heb je blijkbaar niet onderzocht.. gezien jouw visie..