Weer het zoveelste goed gestaafde bewijs van reincarnatie

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Imkeren

11 okt 2012, 19:37

Misschien brengt meditatie een oplossing ? Ik bedoel om niet gek te worden ?

Imker :twisted:
Geniet van elke dag als je kan !

MS Windows 7 64-bit SP1/Intel i3/i5/i7 @ 2.20GHz//RAM 4,00 GB @ 663MHz
SJV70_HR (CPU1)/488GB /IE11/ AVG 2014 free/Windows Firewall/Accleaner/Malwarebytes

cappa

12 okt 2012, 08:43

wayti schreef:
kijk rond, denk na, onderzoek...Dan ga je verder geraken dan met pseudo-filosofisch "Wie zal het zeggen ......wie zal het zeggen?"
Dat blijkt dan toch bij jou toch ook jammer genoeg niet gelukt te zijn Cappa.. want jij zit duidelijk vast in het wetenschappelijk denken...
Wayti bedoelt dat ik lulof niet lees. :roll:
Jawatte

cappa

12 okt 2012, 08:51

wayti schreef:
Laat die graden maar achterwege. Voorbijgestreefde praat uit de 19e eeuw. Theosofie en zo met al zijn indelingskes.
Die indelingskes zijn wel duidelijk waar te nemen. zowel in de gaven als in ziektes e.a.. Maar dat heb je blijkbaar niet onderzocht.. gezien jouw visie..
Graag wat meer uitleg? Welke ziekteverschijnselen treden er op waaruit je 'graden' kunt vaststellen?
Deel ZV ineens ook eens mee aan welke verschijnselen je de 'gaven' kunt herkennen. Zou practisch zijn als hij een inschatting kan maken als hij bij een van jou mediums komt.

Maar kom nu aub weer niet af dat ge 'ingewijd' moet zijn om dergelijke zaken waar te nemen - ge zegt dat ze duidelijkwaar te nemen zijn - of dat ge eerst alle rommel van lulof moet gelezen hebben.
Jawatte

Henriette 2

12 okt 2012, 09:04

Imkeren schreef:Misschien brengt meditatie een oplossing ? Ik bedoel om niet gek te worden ?

Dan zou ik maar snel gaan mediteren als ik jou was!
Of misschien is 't al te laat?

rolija

12 okt 2012, 09:06

Henriette 2 schreef:
Imkeren schreef:Misschien brengt meditatie een oplossing ? Ik bedoel om niet gek te worden ?

Dan zou ik maar snel gaan mediteren als ik jou was!
Of misschien is 't al te laat?
Ja want Henriette2 kan er van mee spreken, voor haar was het al veel te laat :lol:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Klaartje

12 okt 2012, 12:44

Als ik de titel van deze topic nog eens lees, blijf ik niet snappen dat sommigen in reïncarnatie willen blijven geloven/hopen; zeker niet mensen van onze gezegende leeftijd :roll: :roll:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

cappa

12 okt 2012, 13:12

Inderdaad Klaartje. Nul bewijs, zelfs geen redelijke aanwijzing.

(Fantasie)² :lol:
Jawatte

Klaartje

12 okt 2012, 13:24

cappa schreef:Inderdaad Klaartje. Nul bewijs, zelfs geen redelijke aanwijzing.

(Fantasie)² :lol:
Het speelt zich inderdaad alléén af in de geest van sommigen en blijft voor mij de reinste onzin :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."

Imkeren

12 okt 2012, 14:51

Mensen, stop nu toch eens van mekaars 'geloof' aan te vallen.............'geloof' is iets wat je met de rede niet kunt benaderen..............dsu stop ook om deze dingen proberen te verklaren of te verdedigen ?

Imker
Geniet van elke dag als je kan !

MS Windows 7 64-bit SP1/Intel i3/i5/i7 @ 2.20GHz//RAM 4,00 GB @ 663MHz
SJV70_HR (CPU1)/488GB /IE11/ AVG 2014 free/Windows Firewall/Accleaner/Malwarebytes

cappa

12 okt 2012, 14:56

Gij kunt ook niet veel verdragen, hé. :evil:
Mag er al niet meer eens gelachen worden.
Wat gaan we dan doen met ons leven? :D
Jawatte

Klaartje

12 okt 2012, 18:40

Imkeren schreef:Mensen, stop nu toch eens van mekaars 'geloof' aan te vallen.............'geloof' is iets wat je met de rede niet kunt benaderen..............dsu stop ook om deze dingen proberen te verklaren of te verdedigen ?

Imker
Dit is niet aanvallen hoor..... alléén maar een "andere" mening hebben, mag het ook even :roll:

wayti

12 okt 2012, 19:28

of dat ge eerst alle rommel van lulof moet gelezen hebben. /quote]

Beste Lappa
Gezien het gebrek aan respect naar Rulof en de meesters toe en het toch maar rommel is heeft het geen zin om ook maar iets te proberen uit leggen aan u ... Dat is dus duidelijk hiermee afgehandeld...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Reini

12 okt 2012, 19:33

Het probleem blijft dat, als je het niet eens bent met de fantasieën van de gelovige, hij zich aangevallen voelt.
Dat heb je nu totaal niet met diegenen die de wetenschappelijke kant verdedigen.
Geven ronduit toe dat men nog niet alles weet. En dat is ook zeer juist.
Maar de huidige generaties moeten roeien met de riemen die ze hebben: elke tijdspanne heeft zijn eigen ontdekkingen en verklaringen.
Terwijl een religieus mens blijft hangen in theorie van duizenden jaren terug. Toen ze nog geloofden dat de aarde plat was.
En er honderden goden waren, en alles in de sterren beschreven stond, en geloofden dat 1 mensenkind alle zonden van de wereld op zijn schouders kon nemen.
Kan tellen, toch?

Henriette 2

12 okt 2012, 20:20

Nee Reini, dat is je Rein(i)ste bullshit!

Het gaat erom hoe deze mensen genoemd en aangsproken worden door de z.g. ONgelovingen.
Ofwel die slimme partij is zó óérstom dat ze niet eens weten waar het om gaat.
En daar begint het steeds meer op te lijken.

wayti

12 okt 2012, 22:59

Het gaat erom hoe deze mensen genoemd en aangsproken worden door de z.g. ONgelovingen. Ofwel die slimme partij is zó óérstom dat ze niet eens weten waar het om gaat. En daar begint het steeds meer op te lijken.
Inderdaad Henriëtte, sommige lezen hier blijkbaar met hun ogen dicht... 8)
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.