this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

roel

24 mar 2014, 15:39

Ik kan enkel MaLoReg groot gelijk geven.
De basis voor al deze toestanden is te vinden bij de troep kiesvee die door de idioten wordt zoetgehouden met brood en spelen.
Gelukkig komt daar binnenkort verandering in. Hoop ik.

SEBASTIAN

24 mar 2014, 18:09

En waarom zou dat? Brood en spelen verbieden?
Houdt u dan niet van voetbal? Wielrennen?
Durft u aan een 'Vlaamse' supporter van AA Gent vertellen dat voetbal, voor idioten is? Ik niet Roel, al is het dan zeer waar. U?
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.

tokkio

24 mar 2014, 18:09

Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

sibarita

24 mar 2014, 19:39

"Onbegrijpelijk en onaanvaardbaar", meent Weyts. "De federale regering pleegt schuldig verzuim. De wet dateert al van 2005, maar is nog altijd niet ten uitvoer gebracht." Volgens Weyts is Turtelboom al jaren op de hoogte. In 2011 stelde Sophie De Wit er nog een parlementaire vraag over, aldus Weyts.

Wie was er minister van justitie in 2005 ??? Advocaat Uyttendaele scoort door een stommiteit van zijn echtgenote !

2003-2007 Laurette Onkelinx (PS)
2007-2008 Jo Vandeurzen (CD&V)
2008-2011 Stefaan De Clerck (CD&V)
2011-heden Annemie Turtelboom (VLD)
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

tokkio

02 apr 2014, 17:55

ze zullen terug een feestje hebben in de Matongé wijk
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 110621_168
En ze zijn nog eens vrij gekomen, hoe lang gaat het duren voor ze terug bezig zijn,?
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... eten.dhtml
Vreemd dat de banken hun handen in onschuld wassen, ik dacht dat het met die IBAN methode onmogelijk was om te frauderen?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

sibarita

23 apr 2014, 20:45

De eerste keer dat ik dit lees !! :evil:

ANTWERPEN/MORTSEL - Een vermoedelijke moordenaar wordt vrijgelaten uit de gevangenis van Antwerpen op basis van procedurefouten.

Hij wordt verdacht van de moord op een man (45) uit Mortsel die vorig jaar in november dood werd teruggevonden in een appartementsgebouw op het Kiel in Antwerpen.

Het gerecht had de dader binnen de vijftien dagen voor de Kamer van Inbeschuldigingstelling moeten brengen, maar is vergeten dat te doen
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

sibarita

24 apr 2014, 20:09

Een ezel stoot zich niet tweemaal tegen dezelfde steen , maar de steenezels bij het krom gerecht wel ! :evil:

De moordverdachte die door een procedurefout dreigde vrij te komen maar opnieuw de cel invloog wegens mogelijke betrokkenheid bij een andere zaak, komt dan toch vrij. Ook bij de tweede procedure beging justitie immers een procedurefout.

ED.

24 apr 2014, 23:07

sibarita schreef:Een ezel stoot zich niet tweemaal tegen dezelfde steen , maar de steenezels bij het krom gerecht wel ! :evil:

De moordverdachte die door een procedurefout dreigde vrij te komen maar opnieuw de cel invloog wegens mogelijke betrokkenheid bij een andere zaak, komt dan toch vrij. Ook bij de tweede procedure beging justitie immers een procedurefout.
De procedure is zoals ze is. Hoe erg het ook mag zijn. Zijn advocaat wist te zeggen, dat die verdachte zelf de procedurefout zou ontdekt hebben. Twijfelachtig! Alhoewel beroepsmisdadigers soms de gang van zaken beter kennen, dan sommige "meesters"-leugenaars". Dat het parket hem niet kon binnenhouden voor een andere zaak en weeral, én toevallig, om een procedurefout, stemt tot nadenken. Hopelijk, gaat die gast niet terug in de fout. Dat zou nogal een lap geven...Een maand vóór de verkiezingen. Waarom verkiezingen? Omdat de gewone burger,terecht of onterecht niet langer meer geloofd in de scheiding der machten. Voorbeelden om over na te denken zijn er genoeg, en dienen niet meer herhaald te worden. Wie verdacht wordt van een moord, gaat vrijuit. Wie een sigarettenpeuk uit zijn handen laat vallen, riskeert de schandpaal! Erg. Heel erg!

ED.

24 apr 2014, 23:35

sibarita schreef:Een ezel stoot zich niet tweemaal tegen dezelfde steen , maar de steenezels bij het krom gerecht wel ! :evil:

De procedure is zoals ze is. Hoe erg het ook mag zijn. Zijn advocaat wist te zeggen, dat die verdachte zelf de procedurefout zou ontdekt hebben. Twijfelachtig! Alhoewel beroepsmisdadigers soms de gang van zaken beter kennen, dan sommige "meesters"-leugenaars". Dat het parket hem niet kon binnenhouden voor een andere zaak en weeral, én toevallig, om een procedurefout, stemt tot nadenken. Hopelijk, gaat die gast niet terug in de fout. Dat zou nogal een lap geven...Een maand vóór de verkiezingen. Waarom verkiezingen? Omdat de gewone burger niet langer meer geloofd in de scheiding der machten. Injunctierecht zou, in sommige gevallen, toegepast mogen worden. Maar dit is dan weer een politieke inmenging.Wie verdacht wordt van een moord, gaat vrijuit. Wie een sigarettenpeuk uit zijn handen laat vallen, riskeert de schandpaal! Wie lang genoeg in de schaduw blijft, ziet zijn zaak verjaren. Intussen zitten die mannen van Nijvel het justitieapparaat uit te lachen. Erg. Heel erg!

Paca

25 apr 2014, 00:49

Ik laat nog regelmatig een sigarettenpeuk uit mijn hand vallen. We doen niet mee aan een vals, opgedrongen idiotie. U mag zich laten vangen zoveel u wil natuurlijk. De bende van Nijvel is een gans ander verhaal ... dat toen enkel kon opgelost worden door Gestapo-manieren en dan nog door mensen boven enkele verdenking. Dat is natuurlijk (zogezegd wijselijk) "Verboten". Moet er geen zand zijn?
Fazal

25 apr 2014, 20:25

Hoed u voor de politie! Ze liggen meer, en beter op de loer dan de dieven!
Het zijn ook dieven, in opdracht van de stad. Ermee (proberen) praten is totaal zinloos, het zijn net robotten. Vervang de (verkeers)politie dus beter door echte robotten, dat zou nogal een besparing geven. Plus, dat men kan verwachten dat niemand, nog door het net zal glippen! Camera's overal! Van mij mag het.

Ps.: ik laat ook dikwijls mijn sigaret vallen. Niets aan te doen, alles kan uit uw handen vallen. :oops: :wink:

Paca

25 apr 2014, 23:48

Wanneer komt men nog iets "in blauw" tegen op straat? Er wordt wel gezegd dat "burgerkledij" de nieuwe aanpak is ... ik geloof daar geen ballen van behalve in een zeldzame poging om eens wat zakkenrollerij tegen te gaan. Ik daag éénieder uit eens een kwartier in een stad rond te lopen en de vergelijking met 50 jaren geleden te maken. Toen kon je geen kwartier rondlopen zonder een "stokagent" tegen te komen ... en ze waren dan gewoonlijk nog met twee. Men krijgt werkelijk de indruk dat de gemotoriseerde dienaars der wet enkel uitgestuurd worden om wat af te halen uit een frietkot of een pizzaboer. Iemand te voet ziet 100 maal meer als diegene die zich verplaatst in een combi. Men moet natuurlijk willen kijken.
Doe hen wat doen voor hun salaris nietwaar! Voor mij is de "Stadswacht" een volledige klucht ... of is het normaal dat de burger hen moet wijzen op anomaliën? Er zijn nog meer prachtige voorbeelden van "le système du moindre effort".

sibarita

24 mei 2014, 13:15

deze week gelezen dat de geregistreerde criminaliteitscijfers gedaald waren ! Op deze manier is dat geen kunst !

Tweeëntwintig veroordelingen en toch een blanco strafregister: het kan. Politierechter Peter D'Hondt kreeg gisteren zo iemand voor zich. Hij zich ergert zo hard aan het onbetrouw­bare strafregister dat hij een topman van ­Justitie laat verhoren. Ongezien.

In de politierechtbank van Dendermonde moest zich gisteren een chauffeur komen verantwoorden die betrapt was met een onverzekerde wagen. Op zich een vrij ­banale kwestie, al draaide dat even anders uit. De man bood zich aan met een blanco strafblad, maar een blik in het gemeentelijk inlichtingenbulletin - dat op gezag van Justitie alle politieveroordelingen ­bijhoudt - leerde rechter D'Hondt dat de beklaagde in het verleden niet minder dan 22 veroordelingen had opgelopen. Dat deed de deur dicht voor D'Hondt, die sowieso al niet verlegen zit om een ­controversiële uitspraak.
Fazal

24 mei 2014, 17:30

Een onnozel, achteraan lopend strontland, is dat hier dat Belziekske.
De politie waakt!? Laat mij niet lachen!
Het ligt er maar al te dik op, dat de politie u bij de minste en lichtste overtreding, niet pakt omwille van de veiligheid, de volksgezondheid, of iets dergelijks, maar wel degelijk en alléén voor de centen!
En gezien er met hen niet te praten valt, zijn het net robotten, zoals ik hierboven al eerder schreef. We kunnen het hier helaas niet over voorbeelden hebben, daar is zelfs seniorennet te klein voor.
Maar feit is zeker, overtredingen betreffende bvb dubbel parkeren in drukke winkelstraten (en ook elders) zien ze niet! Maar wee u, als je bvb met een Skoda rijdt, en je staat op een zgz plantsoen, waar geen gras meer is te zien, totaal uit de weg van voetgangers, fietsers, en ander verkeer, wees er dan maar zeker van dat ze het hebben gezien, en dat je je aan een fikse boete mag verwachten! Een Mercedes, of een BMW, of een Audio bvb die hetzelfde doet, die laten ze met rust! Maar ze kijken wèl eerst op hun computerke of de nummerplaat soms niet van een authentieke Belg is!
Zelf meegemaakt! Gelukkig nog maar slechts één keer. Ik zie genoeg in de Wondelgemstraat te Gent. Daar rijdt met moeite één politiewagen per dag door, en liefst zo snel mogelijk. Dubbelparkeerders rijden ze zo voorbij. Ofwel, staan ze te wachten, net zoals alle anderen, tot de heren van fatsoen aan het open raampje zijn uitgepraat. Meer dan ééns gezien! Ik passeer daar dagelijks.