Bestaat God, ja of neen ?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

talisman

26 sep 2014, 17:14

YYZ schreef:
talisman schreef:O maar, ik ben god niet he ventje. De vraag was of je in een god geloofd. En gezien deze vraag niet expliciet aan jou was gericht, maar je dan toch maar aan het trollen bent gegaan, moet je nu wel kleur bekennen.
Waarom zou jij God niet zijn? Straks ga je nog zeggen dat je niet meer weet dat je voor jezelf die egotransverwarring bedacht heb. Kom kom, laat je ware kleur eens zien, wie zit daar achter Talisman die je speelt? Aan verstoppertje spelen heeft niemand wat, die oeverloze strijd hebben we nu wel gehad. Of wil je hem kost wat kost in stand houden misschien?
Wel, aan je gewauwel heb ik niet zoveel. De vraag blijft nog steeds onbeantwoord.

YYZ

26 sep 2014, 17:32

talisman schreef:Wel, aan je gewauwel heb ik niet zoveel. De vraag blijft nog steeds onbeantwoord.
Hebben dat al beantwoord waarom je het antwoord niet ziet staan.

Silver Wolf

26 sep 2014, 17:32

talisman schreef:
YYZ schreef:
talisman schreef:O maar, ik ben god niet he ventje. De vraag was of je in een god geloofd. En gezien deze vraag niet expliciet aan jou was gericht, maar je dan toch maar aan het trollen bent gegaan, moet je nu wel kleur bekennen.
Waarom zou jij God niet zijn? Straks ga je nog zeggen dat je niet meer weet dat je voor jezelf die egotransverwarring bedacht heb. Kom kom, laat je ware kleur eens zien, wie zit daar achter Talisman die je speelt? Aan verstoppertje spelen heeft niemand wat, die oeverloze strijd hebben we nu wel gehad. Of wil je hem kost wat kost in stand houden misschien?
Wel, aan je gewauwel heb ik niet zoveel. De vraag blijft nog steeds onbeantwoord.
Ik vraag me hierbij :roll: af, of het nu GOD of de DUIVEL is,
die twee mensen tegen elkaar in 't harnas jaagt,
op een topic van SENIOREN-net....!? :?

sw

YYZ

26 sep 2014, 17:40

Silver Wolf schreef:Ik vraag me hierbij :roll: af, of het nu GOD of de DUIVEL is, die twee mensen tegen elkaar in 't harnas jaagt, op een topic van SENIOREN-net....!? :? sw
Ja, met Talisman moet je zelf reïncarnatie uitvinden om tot een besluit te kunnen komen, hij blijft maar vragen naar een antwoord dat al gegeven is, kan eeuwig doorgaan tot ook God sterft :wink:

Vesselin

26 sep 2014, 18:06

YYZ schreef:Hoe, vind je weg? Ik dacht dat je weg was?
Ik ben niet van plan om na deze reactie nog op jouw bijdragen te antwoorden. Dat komt op hetzelfde neer.
Je kunt mij natuurlijk altijd verbazen met een zinvolle opmerking! 8)

YYZ

26 sep 2014, 18:15

Vesselin schreef:Ik ben niet van plan om na deze reactie nog op jouw bijdragen te antwoorden. Dat komt op hetzelfde neer. Je kunt mij natuurlijk altijd verbazen met een zinvolle opmerking! 8)
Je bent een antagonist

16 Ben ik dan uw vijand geworden door u de waarheid te zeggen? (Gal. 4)
:wink:

talisman

26 sep 2014, 20:28

YYZ schreef:
talisman schreef:Wel, aan je gewauwel heb ik niet zoveel. De vraag blijft nog steeds onbeantwoord.
Hebben dat al beantwoord waarom je het antwoord niet ziet staan.
Ik zie hier nog geen ja of nee en hou me niet bezig met jouw ontwijkende raadseltjes. Slapjes, zeer slapjes je houding.

talisman

26 sep 2014, 20:29

YYZ schreef:
Silver Wolf schreef:Ik vraag me hierbij :roll: af, of het nu GOD of de DUIVEL is, die twee mensen tegen elkaar in 't harnas jaagt, op een topic van SENIOREN-net....!? :? sw
Ja, met Talisman moet je zelf reïncarnatie uitvinden om tot een besluit te kunnen komen, hij blijft maar vragen naar een antwoord dat al gegeven is, kan eeuwig doorgaan tot ook God sterft :wink:
En waar staat dat antwoord ? :evil:

Silver Wolf

27 sep 2014, 06:46

Mogelijk is dat bekvechten (hierboven) :roll: een beetje hetzelfde zoals "de val der opstandige engelen" die daar ooit mee begonnen is :!: :?:

sw

YYZ

27 sep 2014, 08:14

talisman schreef:En waar staat dat antwoord ? :evil:
Enfin, we zullen meespelen met de kindjes, anders moet je weer in hongerstaking. God bestaat niet als een kenbaar object.

YYZ

27 sep 2014, 08:16

Silver Wolf schreef:Mogelijk is dat bekvechten (hierboven) :roll: een beetje hetzelfde zoals "de val der opstandige engelen" die daar ooit mee begonnen is :!: :?:

sw
Er liggen veel bananenschillen op de weg, zoweel is wel duidelijk. :wink:

Klaartje

27 sep 2014, 08:31

Als men al leest hoe strijdvaardig het hier al digitaal over godsdienst gaat, dan niet verbazend hoe het in realiteit doorgaat heden ten dage 8O :(
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

socrates

27 sep 2014, 08:38

Klaartje schreef:Als men al leest hoe strijdvaardig het hier al digitaal over godsdienst gaat, dan niet verbazend hoe het in realiteit doorgaat heden ten dage 8O :(
Noem het misschien beter "strijdlustig", de vaardigheid wil wel eens ontbreken.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Klaartje

27 sep 2014, 08:40

socrates schreef:
Klaartje schreef:Als men al leest hoe strijdvaardig het hier al digitaal over godsdienst gaat, dan niet verbazend hoe het in realiteit doorgaat heden ten dage 8O :(
Noem het misschien beter "strijdlustig", de vaardigheid wil wel eens ontbreken.
Inderdaad zo is het helemaal, waarover men zich zoal druk maakt in deze topic :roll:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

YYZ

27 sep 2014, 10:34

Ja Klaartje, heb zo eens wat berekeningen gemaakt, als we al die tijd dat we vergaderen over armoede zouden gebruiken om het op te lossen, zijn we morgen allemaal stinkend rijk. En daarmee bedoel ik vooral geestelijk rijker.