BDW : We kunnen niet anders dan te snoeien in de sociale zekerheid
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Waar het artikel in De Morgen aan voorbij gaat is ook datgene wat Voka aan de kaak stelt:
’Uit diverse studies blijkt dat er jaarlijks 3,5 miljard euro verspild of slecht besteed wordt, door bijvoorbeeld dubbele onderzoeken, overbodige ingrepen, falende preventie, verouderde taakverdeling of overbodige administratieve kosten. Dat stelt werkgeversorganisatie Voka tijdens zijn jaarlijkse Voka Health Community Congres.’
En nu maar schieten op Voka maar het draagt ook bij tot de steeds maar meer oplopende kosten. Straf eigenlijk dat de zuilen (vakbonden) daar (bewust) geen oog voor hebben in het artikel.
’Als ge dat tegen (uw vrienden van) de (overheids)vakbonden zegt slaan ze op uw snuit.
’Uit diverse studies blijkt dat er jaarlijks 3,5 miljard euro verspild of slecht besteed wordt, door bijvoorbeeld dubbele onderzoeken, overbodige ingrepen, falende preventie, verouderde taakverdeling of overbodige administratieve kosten. Dat stelt werkgeversorganisatie Voka tijdens zijn jaarlijkse Voka Health Community Congres.’
En nu maar schieten op Voka maar het draagt ook bij tot de steeds maar meer oplopende kosten. Straf eigenlijk dat de zuilen (vakbonden) daar (bewust) geen oog voor hebben in het artikel.
’Als ge dat tegen (uw vrienden van) de (overheids)vakbonden zegt slaan ze op uw snuit.
-
dejules
U komt uit de levenslang benoemde leegloperij en U kunt blijven zitten tot uw (vervroegde) pensioenleeftijd.Dicksy schreef: ↑26 sep 2019, 10:09Waar het artikel in De Morgen aan voorbij gaat is ook datgene wat Voka aan de kaak stelt:
In de privé moet je rendabel zijn of je vliegt eruit.
Nu is er een probleem want het lichaam van een 50+er is in slechtere staat tov iemand die 30 jaar jonger is en dat oud lichaam haalt dat rendement niet.
Als VOKA en haar vrienden van de N-VA en Open VLD dan de uitbolbanen afschaffen dan kiezen die mensen eieren voor hun geld nl liever ziekenkas dan dop.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Julio, jongen, jij bent toch echt de slimste van de klas, hé? Vééél uren wiskunde gehad (naar eigen zeggen toch...) maar nooit leren tellen. Geen inzicht in het samenspel van private economie en overheid. Zo heb je dan ook een diepe frustratie opgelopen omdat je niet besefte dat een hoger inkomen ook samengaat met een hogere belastingvoet. Je slaat jezelf dagelijks tegen je kop omdat je de verkeerde keuzes gemaakt hebt. En die ergernis om je eigen gebreken en foute beslissingen werk je nu dagelijks uit op 'de ambtenaren' . De honden blaften, maar de karavaan trok zonder omzien door, julleke.dejules schreef: ↑26 sep 2019, 09:54De afhoudingen op uw uitkeringsfiche, noemt het voor mijn part loonfiche, zijn fictief. Indien U die vermeerdert met factor 1.000 heeft dat geen enkele invloed op de positie vd Belgische schatkist.
Een netto-ontvanger betaalt geen belastingen maar krijgt belastinggeld uit de schatkist. Hij kan nooit meer geld bijleggen dan er reeds in zat.
Door accijnzen etc te betalen haalt U gewoon wat minder uit de schatkist maar U kunt nooit netto-bijdrager worden.
U blijft hoe dan ook netto-ontvanger.
Wiskunde was niet uw beste vak, toch?
U komt uit een alfa-richting?
Ik ga twee eenvoudige zaken voorstellen:
1. aangezien alle ambtenaren 'alleen maar geld uit de schatkist halen en er nooit geld kunnen bijleggen' is de oplossing eenvoudig, toch? Dank ze allemaal af en ál die uitgaven verdwijnen op hun dopgeld na. Dat kan de economie van het land alleen maar ten goede komen, toch? We gaan ongelooflijke overschotten boeken in het staatsbudget, toch? Akkoord, julio?
2. toon me één enkel land op heel deze aardbol dat zonder ambtenaren werkt. Eéntje maar, julio. Dat moet lukken, toch? Toch?
En nu maar draaien en keren en naast de zaak toeteren waardoor je aantoont dat je niets begrijpt van het grotere economische plaatje.
En btw, mijn uitgesteld loon is drie dagen geleden al gestort.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Tegenvoorbeeld ; geef alle werklozen een statutaire benoeming. Uw werkzaamheidsgraad wordt 100% en de sociale zekerheidskas spoelt over vh geld. U bent ook een alfamannetje, toch?
-
Larie en nog een schep apekool erbovenop. Er zijn in de Oeso maar twee landen waar men nóg vroeger effectief uit het werkcircuit stapt: Frankrijk en Slovakije. In alle andere landen lukt het om veel langer aan de slag te blijven. Daar zijn de lichamen van de 50+ers blijkbaar in even goede staat als die van jonge mensen.
Een beetje opzoekingswerk zou volstaan om zulke onzin achterwege te laten, maar ja, frustratie doet rare dingen met een mens. Toch?
De groene balk is de mediaan. En dan wil je nog niet weten waar Vlaanderen staat en waar Brussel/Wallonië staan.

Het gaat dus niet, hé? Je kunt niet verder bouwen op je eigen 'logica'

dejules
Daar heeft men uitbolbanen oa deeltijds werken met behoudt van loon vanaf 50 jaar.
U kijkt naar een staafdiagram, U ziet de staaf maar kan hem niet interpreteren.
U kunt niet analytisch denken.
-
Zie je: wat ik voorspeld had, komt onmiddellijk uit. Naast de zaak lopen toeteren maar met de mond vol tanden als het op de vraag aankomt.
Je hebt geen inzicht in deze zaken, julio. Laat het zitten, jongen, want je zet jezelf te kijk .

Weer flauwe kul, julio. Je kunt deze feiten niet negeren. In Korea valt niet uit te bollen. Daar is het werken tot een stuk in de 70. En dat lukt daar. Tussen haken: dat is niet Noord-Korea, hé. Dat is een land met alleen maar ambtenaren: iedereen werkt er voor de staat.

Op de vraag antwoorden, julio. Niet als een blindemannetje naar een ei slaan. Dat lukt je niet, jongen.

Inzicht in het belastingsysteem was voor jou niet weggelegd. Daardoor lopen je frustraties met je weg.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.