Elektrische wagens
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Als men maar 50 KM ver mag rijden met een E auto zullen de vertegenwoordigers niet content zijn,ik leg met mijn E fiets bijna zoveel af.......
Maar gelukkig rijder er hier in België nog maar +/- een 10000 rond,moest het zijn zoals in NL het licht zou hier rap uit zijn,de infrastructuur van de laadpalen is hier nog onder ontwikkeld ,en een oplossing voor rij woningen is er al helemaal niet.
Europa ,en nu met de klimaat top hebben ze allemaal de mond vol van minder C0²,maar een oplossing hebben ze er niet voor, ze promoten nu de benzine auto, alhoewel ze goed weten dat die meer C0² uitstoot dan de diesel,het enige alternatief is nu nog de Blauwe diesel,(niet die van de saoudies) maar daar denken ze nog niet aan, want ze gaan nooit de accijns verminderen om die blauwe diesel op de zelfde prijs, of minder te brengen dan de confessionele diesel,alhoewel die veel milieu vriendelijker is kwa uitstoot .....
https://www.autogids.be/autonieuws/ecol ... vuilt.html
Dus de verbruiker ,en alleen die, moet maar milieu vriendelijk zijn, de regering niet,die vinden allerlij regeltjes uit zodat de burger betaald, en zij met de pluimen gaan lopen
Ze denken dat het met de lez opgelost wordt,dat de gewone mens die geen e-auto kan komen ,maar met de bus moet rijden.
Maar gelukkig rijder er hier in België nog maar +/- een 10000 rond,moest het zijn zoals in NL het licht zou hier rap uit zijn,de infrastructuur van de laadpalen is hier nog onder ontwikkeld ,en een oplossing voor rij woningen is er al helemaal niet.
Bron:https://ev-database.nl/informatie/oplad ... ische-autoLaadtijd van een Tesla Model 3 Long Range
Bruikbare accu capaciteit is ongeveer 74 kWh en het laadvermogen is bijvoorbeeld 3.7 kW.
74 kWh / 3.7 kW = 20 uur
Indien de laadpaal hiervoor geschikt is kan er maximaal met 11 kW geladen worden.
74 kWh / 11 kW = 6.73 u (6 uur en 44 minuten)
NB: In de EVDB staat vermeld dat het opladen bij 3.7 kW ongeveer 23 uur en 45 minuten en bij 11 kW ongeveer 8 uur benodigd is. Dit heeft te maken met de verliezen die optreden bij het laden. Een deel van het laadvermogen komt als warmte vrij en komt daarmee niet in de accu terecht.
Europa ,en nu met de klimaat top hebben ze allemaal de mond vol van minder C0²,maar een oplossing hebben ze er niet voor, ze promoten nu de benzine auto, alhoewel ze goed weten dat die meer C0² uitstoot dan de diesel,het enige alternatief is nu nog de Blauwe diesel,(niet die van de saoudies) maar daar denken ze nog niet aan, want ze gaan nooit de accijns verminderen om die blauwe diesel op de zelfde prijs, of minder te brengen dan de confessionele diesel,alhoewel die veel milieu vriendelijker is kwa uitstoot .....
https://www.autogids.be/autonieuws/ecol ... vuilt.html
Dus de verbruiker ,en alleen die, moet maar milieu vriendelijk zijn, de regering niet,die vinden allerlij regeltjes uit zodat de burger betaald, en zij met de pluimen gaan lopen
Ze denken dat het met de lez opgelost wordt,dat de gewone mens die geen e-auto kan komen ,maar met de bus moet rijden.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
tokkio schreef: ↑11 dec 2019, 17:20.....Bron:https://ev-database.nl/informatie/oplad ... ische-autoLaadtijd van een Tesla Model 3 Long Range
Bruikbare accu capaciteit is ongeveer 74 kWh en het laadvermogen is bijvoorbeeld 3.7 kW.
74 kWh / 3.7 kW = 20 uur
Indien de laadpaal hiervoor geschikt is kan er maximaal met 11 kW geladen worden.
74 kWh / 11 kW = 6.73 u (6 uur en 44 minuten)
NB: In de EVDB staat vermeld dat het opladen bij 3.7 kW ongeveer 23 uur en 45 minuten en bij 11 kW ongeveer 8 uur benodigd is. Dit heeft te maken met de verliezen die optreden bij het laden. Een deel van het laadvermogen komt als warmte vrij en komt daarmee niet in de accu terecht.
Blauwe diesel , wat is dat ? Dat is diesel gemaakt uit bioafval en dergelijke. Bij de verbranding ervan wordt evenzeer CO2 uitgestoten, en dat is dus niet direct een oplossing. Vergelijk het met de verbranding van pellets , ook zo'n "CO2 neutrale" larie. Er bestaan oplossingen , maar zolang de olie-lobby het voor het zeggen heeft kopen die de patenten op en ..... doen er niets mee !Europa ,en nu met de klimaat top hebben ze allemaal de mond vol van minder C0²,maar een oplossing hebben ze er niet voor, ze promoten nu de benzine auto, alhoewel ze goed weten dat die meer C0² uitstoot dan de diesel,het enige alternatief is nu nog de Blauwe diesel,(niet die van de saoudies) maar daar denken ze nog niet aan, want ze gaan nooit de accijns verminderen om die blauwe diesel op de zelfde prijs, of minder te brengen dan de confessionele diesel,alhoewel die veel milieu vriendelijker is kwa uitstoot .....
https://www.autogids.be/autonieuws/ecol ... vuilt.html
Dus de verbruiker ,en alleen die, moet maar milieu vriendelijk zijn, de regering niet,die vinden allerlij regeltjes uit zodat de burger betaald, en zij met de pluimen gaan lopen![]()
Ze denken dat het met de lez opgelost wordt,dat de gewone mens die geen e-auto kan komen ,maar met de bus moet rijden.
De e-auto gaat nog goedkoper worden dan een klassieke van dezelfde klasse. Alleen wil men nu nog zo snel mogelijk de ontwikkelingskosten er terug uit halen. Maar eenmaal dat je die hebt is die stukken goedkoper om er mee te rijden : minder dan 6 Euro/100km ( zelfs minder dan 5 Euro/100km in het kleine gamma ) en onderhoudsvrij
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 11 dec 2019, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ice
Dat eu-zootje heeft al een plannetje:
er moeten 1 MILJOEN laadpalen bijkomen voor 2030 en die mogen wij natuurlijk allemaal ophoesten, ook als we geen e-auto hebben, net zoals we ook al betalen voor zonnepanelen die we niet hebben.
Wààr ze het geld gaan halen en de plaats om dat neer te poten, is nog koffiedik kijken...zogauw ze de dure "maatregelen", lees: legale diefstal, verplicht hebben.
Dan zullen ze afkomen met hun 'vergissing' en dat de laadpalen in de praktijk niet haalbaar zijn (dan kunnen ze ook nog voor de schuld wijzen naar de bevolking die weigert elektrisch te rijden waardoor er minder laadpalen nodig zijn) met dezélfde bezwaren die nu reeds opgeworpen worden en zullen de laadpalen in de diepvries verdwijnen terwijl wél de legale diefstal blijft bestaan want dàt is tenslotte het doel: verarming van de burgers en economische afbraak in naam van klimaatneutraal europa.
er moeten 1 MILJOEN laadpalen bijkomen voor 2030 en die mogen wij natuurlijk allemaal ophoesten, ook als we geen e-auto hebben, net zoals we ook al betalen voor zonnepanelen die we niet hebben.
Wààr ze het geld gaan halen en de plaats om dat neer te poten, is nog koffiedik kijken...zogauw ze de dure "maatregelen", lees: legale diefstal, verplicht hebben.
Dan zullen ze afkomen met hun 'vergissing' en dat de laadpalen in de praktijk niet haalbaar zijn (dan kunnen ze ook nog voor de schuld wijzen naar de bevolking die weigert elektrisch te rijden waardoor er minder laadpalen nodig zijn) met dezélfde bezwaren die nu reeds opgeworpen worden en zullen de laadpalen in de diepvries verdwijnen terwijl wél de legale diefstal blijft bestaan want dàt is tenslotte het doel: verarming van de burgers en economische afbraak in naam van klimaatneutraal europa.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
"da gade gij nie bepalen , da gade gij nie bepalen"Ice schreef: ↑11 dec 2019, 18:44Dat eu-zootje heeft al een plannetje:
er moeten 1 MILJOEN laadpalen bijkomen voor 2030 en die mogen wij natuurlijk allemaal ophoesten, ook als we geen e-auto hebben, net zoals we ook al betalen voor zonnepanelen die we niet hebben.![]()
Wààr ze het geld gaan halen en de plaats om dat neer te poten, ......
-
Ice
Fred1950 schreef: ↑11 dec 2019, 19:05"da gade gij nie bepalen , da gade gij nie bepalen"Ice schreef: ↑11 dec 2019, 18:44Dat eu-zootje heeft al een plannetje:
er moeten 1 MILJOEN laadpalen bijkomen voor 2030 en die mogen wij natuurlijk allemaal ophoesten, ook als we geen e-auto hebben, net zoals we ook al betalen voor zonnepanelen die we niet hebben.![]()
Wààr ze het geld gaan halen en de plaats om dat neer te poten, ......... uit de CO2 taks op de diesel-en benzinerijders uiteraard, of wat dacht je.
Stroom aan de laadpaal is trouwens duurder dan aan het stopcontact. De bedrijven die de laadpalen installeren doen dat niet uit liefdadigheid, die willen winst maken.
Je hoeft mijn mening niet te delen, je zult het wel zien.Wààr ze het geld gaan halen en de plaats om dat neer te poten, is nog koffiedik kijken...zogauw ze de dure "maatregelen", lees: legale diefstal, verplicht hebben.
Dan zullen ze afkomen met hun 'vergissing' en dat de laadpalen in de praktijk niet haalbaar zijn (dan kunnen ze ook nog voor de schuld wijzen naar de bevolking die weigert elektrisch te rijden waardoor er minder laadpalen nodig zijn) met dezélfde bezwaren die nu reeds opgeworpen worden en zullen de laadpalen in de diepvries verdwijnen terwijl wél de legale diefstal blijft bestaan want dàt is tenslotte het doel: verarming van de burgers en economische afbraak in naam van klimaatneutraal europa.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Nogmaals een bewijs dat journalisten geen fluit van techniek afweten. Die ‘scheidingsgenerator’ moet 'scheidingstransformator' heten , kost geen 3000 Euro , en met een 5 kVA type kan je al met 16 Ampere laden. Dat verbruikt geen stroom als je niet aan het laden bent, waarom zou je trouwens zo iets continu aan het net hangen.
Voorbeeld voor 10 Ampere : http://www.mercateo.be/p/3523E-405(2d)5 ... 0_89A.html
Enigste voorwaarde opdat het zou werken : verbind één van de uitgangen ( de secundaire ) aan de aarding, en 't zal marcheren. Tesla biedt dit soort transfo's zelfs voor een driefazen aansluiting aan.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Alvorens verder onnozele praat uit te kramen, kunt gij beter een basiscursus elektriciteit gaan volgen, want gij snapt zelfs niet waar het over gaat. Het gebeurt niet altijd, maar het artikel van de krant haalt een reëel probleem aan. De link naar het product van mercatio bewijst dat gij zelfs geen notie hebt van het gestelde probleem.Fred1950 schreef: ↑12 dec 2019, 14:27Nogmaals een bewijs dat journalisten geen fluit van techniek afweten. Die ‘scheidingsgenerator’ moet 'scheidingstransformator' heten , kost geen 3000 Euro , en met een 5 kVA type kan je al met 16 Ampere laden. Dat verbruikt geen stroom als je niet aan het laden bent, waarom zou je trouwens zo iets continu aan het net hangen.
Voorbeeld voor 10 Ampere : http://www.mercateo.be/p/3523E-405(2d)5 ... 0_89A.html
Enigste voorwaarde opdat het zou werken : verbind één van de uitgangen ( de secundaire ) aan de aarding, en 't zal marcheren. Tesla biedt dit soort transfo's zelfs voor een driefazen aansluiting aan.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Welk diploma heb jij gehaald ? Ik vrees dat jij net niet snapt waarom het ergens niet werkt en elders wel. Daarvoor moet je weten wat die laders van elektrische wagens testen en hoe. Weet jij dat wijsneus ? Als dat zo is , leg het ons dan maar eens uit.De kannibaal schreef: ↑14 dec 2019, 13:34Alvorens verder onnozele praat uit te kramen, kunt gij beter een basiscursus elektriciteit gaan volgen, want gij snapt zelfs niet waar het over gaat. Het gebeurt niet altijd, maar het artikel van de krant haalt een reëel probleem aan. De link naar het product van mercatio bewijst dat gij zelfs geen notie hebt van het gestelde probleem.Fred1950 schreef: ↑12 dec 2019, 14:27Nogmaals een bewijs dat journalisten geen fluit van techniek afweten. Die ‘scheidingsgenerator’ moet 'scheidingstransformator' heten , kost geen 3000 Euro , en met een 5 kVA type kan je al met 16 Ampere laden. Dat verbruikt geen stroom als je niet aan het laden bent, waarom zou je trouwens zo iets continu aan het net hangen.
Voorbeeld voor 10 Ampere : http://www.mercateo.be/p/3523E-405(2d)5 ... 0_89A.html
Enigste voorwaarde opdat het zou werken : verbind één van de uitgangen ( de secundaire ) aan de aarding, en 't zal marcheren. Tesla biedt dit soort transfo's zelfs voor een driefazen aansluiting aan.
Ik zal misschien nog wat duidelijker zijn : je koppelt één aansluiting van de 230 V uitgang van de scheidingstransfo aan de aarding van die uitgang, en je koppelt met een aparte draad ( één draad ) diezelfde aarding voor alle veiligheid ook aan de aarding van het 230 Volt binnenhuis netwerk. Heb je geen aarding binnenshuis ? Verklaar die woning dan maar onbewoonbaar. "Ten velde" steek je een aardingsstaaf in de grond en koppel daar de aarding van de scheidingstransfo aan.
Uiteraard is het een probleem, en is eenvoudig op te lossen, maar blijkbaar niet door personen als jij ( en al zeker niet door journalistieke pennelikkers )
Wilt iemand dan toch een driefazen laadpaal installeren in plaats van zijn mobiele lader van 10 Ampere te gebruiken , dan kan hij dit https://www.erea.be/nl/nieuws/transform ... e-wagens-0 ertussen steken. ( of maak uw keuze : https://www.erea.be/sites/default/files ... -nl-fr.pdf ) Overtuigd ?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
man....man....man......
En tegen wanneer gaan we elektrisch vliegen ?
Probleem is dat er daar momenteel nog geene ene laadpaal staat daar op 10.000 meter hoogte.......
En tegen wanneer gaan we elektrisch vliegen ?
Probleem is dat er daar momenteel nog geene ene laadpaal staat daar op 10.000 meter hoogte.......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Toch prachtig, nietwaar ? I enjoy it.
Komt nog. Binnen afzienbare tijd vliegen de rijken met levensgrote drones ( die dingen met 4 horizontale schroeven voor de onwetenden ) en die kunnen in de lucht stilhangen zoals een kolibri dat kan.Charlie Maru schreef: ↑14 dec 2019, 21:07man....man....man......![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En tegen wanneer gaan we elektrisch vliegen ?
Probleem is dat er daar momenteel nog geene ene laadpaal staat daar op 10.000 meter hoogte.......
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Zaventem - Narita ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
