Fred1950 schreef: ↑29 dec 2019, 18:40
Als het van mij had afgehangen, dan ging NIEMAND met een vervuilende wagen beneden de norm nog binnen mogen, ook niet mits betaling.

Tijd genoeg gehad om zich een andere wagen aan te schaffen of met de tram te leren rijden. Wat ging je dan gekraaid hebben ?
Als ik de LEZ zone binnen zou moeten ( wat zeer zelden het geval is ) zal ik buiten de LEZ zone parkeren en daar de tram nemen. En als er iets grootst te vervoeren valt vanuit de LEZ zone laat ik het thuis bezorgen.
Dat zou dan tenminste consequent zijn en geen vervuiling in ruil voor geld om het klimaat menen te redden.....gelukkig hangt het niet af van een fantast die meent dat iedereen zomaar een 'andere' wagen kan aanschaffen of nog "met de tram leren rijden"??
Daar is em weer: áls, áls, áls...blijf nu eens met je voetjes op de grond...wensen zijn enkel voor feestdagen...
Laten thuis bezorgen? Ah nee, hé die camionetten rijden ook nog op diesel, dan zul je iets groots dan toch zelf buiten lez moeten gaan ophalen of je betaalt voor de vervuilende dienst extra zodat ze tot aan je deur kunnen komen met je bestelling...of dacht je dat de prijs om te mogen vervuilen dan niet zal worden doorgerekend aan de klant?
Er hangen nog maar 5 camera's in Gent voor de controle van de hele lez zone...zo goed zijn ze voorbereid...
Er werd ook nog geen énkele oplossing gegeven voor praktische bezwaren?
Dus, hoe ga je de bevoorrading van winkels, horeca ed doen?
Of moeten die ook de goederen dan maar met de tram brengen en hun vrachtwagens/camionetten aan de rand buiten lez laten staan?
Of hebben die ook genoeg tijd gehad om andere vrachtwagens aan te schaffen?
Trams vol groenten, fruit, vlees, kip...ze kunnen misschien te voet met de levende koeien, varkens en kippen door de lez zone wandelen tot bij de handelaars/winkels?