Elektrische wagens
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Dat zal nooit een E auto halen, 21 jaar, na max 8 jaar is het schroot.Hier van hetzelfde: tweeliter benzine, 21 jaar oud en nu weer goedgekeurd voor een jaar.
Dit is de reden voor de heisa van de E auto..........
https://klazienaveenlokaal.nl/2019/07/2 ... gZ6GNVgoJc
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Jaarlijkse old-timer rijtaks : 37,19 Euro ( en ik kan het weten
De batterij kan men vervangen, een elektrische motor gaat een eeuwigheid mee. Als je bij Renault de batterij huurt, wordt die gratis vervangen bij defect. De batterij gaat trouwens minstens 10 jaar mee ( behoudens defecten uiteraard )
-
Ice
Je rijdt al 8 jáár met een benzine wagen om één e-auto te kunnen produceren....tokkio schreef: ↑01 jan 2020, 12:37Dat zal nooit een E auto halen, 21 jaar, na max 8 jaar is het schroot.Hier van hetzelfde: tweeliter benzine, 21 jaar oud en nu weer goedgekeurd voor een jaar.![]()
Dit is de reden voor de heisa van de E auto..........
https://klazienaveenlokaal.nl/2019/07/2 ... gZ6GNVgoJc
-
Ice
Er zullen nog niet veel boetes te plukken zijn met amper 50 camera's voor het hele lez gebied..
Overigens moeten ze er ook nog mee op zoek naar homofobe ratten die homo's aanvallen
https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/jon ... ~ac76733f/
Gent, de rode, meest tolerante stad voor de intoleranten, homofoben en antisemieten en een no-go zone voor de Vlamingen...steek de lez dus maar waar het donker is, net als brussel en antwerpen, op termijn allen spooksteden....wij kunnen elders wel terecht met onze koopkracht.
-
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Men moet al ne grote aap zijn om als gewone mens elektrisch te gaan rijden.
Men heeft dan waarschijnlijk geld te veel en weet niet wat er mee aan te vangen.
Een batterij huren voor een Renault Clio komt op 75€/maand voor een max. aantal km van 7.500/jaar.
Wat dus neerkomt op een huur van 900€/jaar, ongeacht het aantal km tot max. 7.500.
Met een gelijkaardige benzinewagen en een gemiddeld verbruik van 6L/100km en een prijs van 1,50€/L kost u dat 675€ aan benzineverbruik voor diezelfde 7.500km.
Dus 225€ goedkoper dan een batterijhuur rekeninghoudend dat men met dat bedrag nog geen enkele kilowatt/h in deze batterij gepompt heeft.
Dan nog niet gesproken over het prijsverschil tussen benzine en elektrische wagen.
2 gelijkaardige modellen:
- Renault Zoé elektrisch: goedkoopste versie met huurbatterij: 24.400€
- Renault zoé met aangekochte batterij: 32.600€
- Renault Clio benzine: goedkoopste versie: 14.875€
https://nl.renault.be/personenwagens.html
Ikzelf heb een gelijkaardige wagen (geen Renault) met een verbruik van +/- 6L/100 (5L volgens boekje
en ik rij ongeveer 1.500km/jaar. Dat komt dus neer op jaarlijks zo'n 135€ benzine. Ik zou dus al nen dikke aap moeten zijn om een batterij te gaan huren aan 900€ .
Een wagen is voor mij een "noodzakelijk kwaad", want voor de rest rij ik met de motor.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
E-auto's zijn pas groener als ze bijna 700000Km gereden hebben, dus willen de ministers het niet weten ,of liegen ze dat ze zwart zien,auto fabrikanten maken elektrische autos om ,op papier milieu vriendelijk te zijn, en zo meer subsidies te krijgen,en hun wagenpark groener te maken, maardat is terug fake nieuws,het is gewoon om geen "milieu "boeten te krijgen,maar de werkelijk is anders.
zitten de ministers te slapen, of is het een groep oplichters....
en waar gaan ze al die stoom halen, van de steenkool centrales.......
https://www.hln.be/auto/-elektrische-au ... ~af0b821f/
https://3xdbe.wordpress.com/de-elektris ... een-vloek/
zitten de ministers te slapen, of is het een groep oplichters....
en waar gaan ze al die stoom halen, van de steenkool centrales.......
https://www.hln.be/auto/-elektrische-au ... ~af0b821f/
https://3xdbe.wordpress.com/de-elektris ... een-vloek/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Als ge weet hoe die dingen in mekaar zitten en hoe ze werken dan zou je inzien dat die 700000 km gewoon niet kan waar zijn. Diegenen die om welke reden dan ook tegen elektrische auto's zijn halen het onderste uit de kan ( maar met foute redeneringen en halve waarheden ) om dit te bewijzen. Waarom eigelijk ? Ik snap het maar niet. Je kan op dezelfde manier ook bewijzen dat een stoomlocomotief groener is dan een diesellocomotief ( en misschien is dat wel zo ... )
@Charlie Maru
Je hebt gelijk, althans nu nog. Eens de ontwikkelingskosten van een e-auto gerecupereerd zijn ( en de batterijen goedkoper zullen worden ) zal die goedkoper worden dan een fossiel auto. Die is immers goedkoper te produceren op het gebied van de aandrijving.
-
Ze doen er alles aan om ons naar de E-auto te sturen,ze weten dat ze in het totaalplaatje meer vervuilen, ze weten dat men kapitaal krachtig moet zijn om een E-auto te kopen, ze weten als de prijs zakt van die auto's de file niet verminderd,dus is het plan alleen nog auto's voor de gegoede burger mogen zijn, en gaan ze de diesel en benzine duurder maken,dus gaan er meer mensen de auto(verplicht )laten staan.
en dat met de duurdere brandstof de goederen duurder worden zal hun worst wezen.
we zitten met dictators...
https://www.gva.be/cnt/dmf20200101_0478 ... sverhoging
en dat met de duurdere brandstof de goederen duurder worden zal hun worst wezen.
we zitten met dictators...
https://www.gva.be/cnt/dmf20200101_0478 ... sverhoging
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
De actuele wereldwijde kobalt-productie is momenteel amper genoeg om te voldoen aan het vooropgestelde cijfer van één merk om elektrische wagens te gaan produceren.Fred1950 schreef: ↑01 jan 2020, 17:53@Charlie Maru
Je hebt gelijk, althans nu nog. Eens de ontwikkelingskosten van een e-auto gerecupereerd zijn ( en de batterijen goedkoper zullen worden ) zal die goedkoper worden dan een fossiel auto. Die is immers goedkoper te produceren op het gebied van de aandrijving.
Als daarbij alle merken elektrische wagens gaan beginnen produceren zal de vraag naar grondstoffen vele malen hoger liggen dan het aanbod, met als gevolg dat de prijs van een batterij niet zal dalen, maar integendeel zal stijgen.
https://www.ad.nl/auto/autofabrikanten- ... ae9ebac86/
Enfin, we zullen wel zien zeker ? zei den blinde........
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Ice
Je vraagt nog steeds af waarom mensen met gezond verstand en een kleinere portemonnee dan gij zich er niet laten inluizen door de e-auto?Fred1950 schreef: ↑01 jan 2020, 17:53Als ge weet hoe ...... Diegenen die om welke reden dan ook tegen elektrische auto's zijn halen het onderste uit de kan ( maar met foute redeneringen en halve waarheden ) om dit te bewijzen. Waarom eigelijk ? Ik snap het maar niet. Je kan op dezelfde manier ook bewijzen dat een stoomlocomotief groener is dan een diesellocomotief ( en misschien is dat wel zo ... )
Ik heb sterk de indruk dat je geen enkele reactie met terechte argumenten en bewijzen leest of zelfs maar begrijpt vermits je telkens dezelfde plaat grijsdraait, met herhalingen die reeds weerlegd werden, zonder ook maar enige oplossingen voor praktische bezwaren te geven..
Heeft het klimaat enige baat bij het betalen van lez/emissies (en peperdure e-auto's) om te mogen blijven vervuilen?
Dát is het levensgrote bedrog dat zichzelf ontmaskert en dat zie jij niet?
Sta mij toe om dan toch serieus te twijfelen aan een normaal denkvermogen..
Fred1950 schreef: ↑01 jan 2020, 17:53@Charlie Maru
Tiens, e-auto's zijn toch bedoeld vóór het klimaat, niet om het klimaat extra te belasten?De belasting die e-auto’s op het klimaat leggen zijn enorm.
De winning van lithium (Chili) en kobalt (centraal Afrika) veroorzaakt nu al extreme milieuschade in deze landen en gaat gepaard met kinderarbeid: ‘Als Audi zijn A4 serie enkel nog elektrisch zou gaan bouwen, dan moeten ze de halve wereldmarkt voor kobalt leegkopen.
De ontwikkelingen van de e-auto zullen heel gauw afgelopen zijn als de lithium en kobalt voorraden op zijn..of dacht je dan dat lithium en kobalt aan de bomen groeien?
-
Ik heb hier al verschillende keren grijs gedraaid waarom e-auto's beter zijn in alle opzichten, maar jij wil dat niet geloven of je leest er over. Jouw tegenargumenten zoals melkkoe, te weinig elektriciteit, te weinig kobalt en te weinig lithium, meer CO2 uitstoot, en dergelijke zijn ideetjes, maar die steunen op ofwel eigen fantasie of op beweringen ( hoaxes ) van tegenstanders die langs geen kanten kloppen. Als ge iets tegen lithium en kobalt hebt, dan moeten wereldwijd alle smartphones, GSM's, laptop's met batterijen en afgeleiden ook verdwijnen. Er zit heel weinig kobalt en lithium in die batterijen , en het kobalt op zich is vervangbaar. Wilt ge de chemische formule kennen ? Dat is LiNiMnCoO2 , vertaalt als "LithiumNikkelMangaanCobalt(di)Oxide" . Dat is een Lithium zout met één atoom Lithium , één atoom Nikkel , één atoom Mangaan, één atoom kobalt en twee zuurstofatomen. Ongeveer 20 % van de batterij is gevuld met dit zout, al de rest is koolstof, wat plastic omhulsel en niet te vergeten een pak electronica. Waarom mekkert men niet over dat Nikkel en dat Mangaan ? Is men dat vergeten of denkt men dat die helemaal niet zeldzaam zijn ? Voor mij is dat een bewijs om de beweringen van de tegenstanders niet serieus te nemen.Ice schreef: ↑01 jan 2020, 18:43.....
Ik heb sterk de indruk dat je geen enkele reactie met terechte argumenten en bewijzen leest of zelfs maar begrijpt vermits je telkens dezelfde plaat grijsdraait, met herhalingen die reeds weerlegd werden, zonder ook maar enige oplossingen voor praktische bezwaren te geven..
.....
En als men dan toch iets tegen kobalt heeft, dan kan men kiezen voor de Lithium-ion batterij van het type LiFePO4 , vertaald als "Lithium-IJzer-fosfaat" . Die zijn zelfs stukken veiliger maar helaas volumineuzer en zwaarder, en daarom gebruikt men die niet in e-auto's.
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
En diegenen die om welke reden dan ook VOOR elektrische auto's zijn halen eveneens het onderste uit de kan om dit te bewijzen.
En volgens mij met even weinig kennis van zaken.
De meningen zijn niet alleen verdeeld aan de cafétoog, maar evenzeer bij experts.
Alleen de politiekers, die kennen de enige waarheid (zoals altijd) en dringen holderdebolder de hele samenleving elektrische auto's op.
Ik vind dat we dit niet hoeven te pikken.
Er is teveel onduidelijkheid over de vermeende milieuvriendelijkheid van die elektrobrol (ja, je ziet in welk kamp ik me bevind
En net zoals ze de mensen die kritische kanttekeningen zetten bij de "opwarming van de aarde" klimaatnegationisten noemen, worden de tegenstanders van de elektrische auto's met emo-argumentatie afgekraakt.
Door de linksgroene elite, die zoals altijd het grote morele gelijk aan haar kant heeft.
Ondank is 's werelds loon